El domingo, 30 de mayo, Carlos Zapico, persona a la que estimo y presidente de la Fundación Oso, proclamaba el "derecho de Paca y Tola a reproducirse".
¡Hombre, ni tanto ni tan calvo! Porque yo, que soy el padre putativo (o el padrino, como se quiera ver) de Paca y Tola, y, por tanto, me alegro con sus gozos y me entristezco con sus penares, nunca me atrevería a tanto.
Suponiendo que no sea una babayada hablar de derechos de los animales (su "derecho", de haberlo, sería un derecho natural), los "derechos" de Paca y Tola no serían más que los de su propia naturaleza osil, y, por tanto, el enunciarlos constituiría una pura tautología. En todo caso, y en coherencia, con ese pseudopensamiento, si se quiere dejar a Paca y Tola ejercer su "derecho natural", habría que soltarlas para que obrasen en naturaleza y conforme a ella, esto es, y si pudiesen, conforme a la genérica y ahistórica "naturaleza osil", concepto bastante semejante al de las ideas platónicas.
Aunque es posible que lo único que le ocurra a don Carlos Zapico es que, como buen socialista, en su empeño en dar derechos a todas las minorías -menos a los asturianos hablantes de asturiano-, y en hacer humanos a todos los no humanos -en contraste con el tratamiento deshumanizador que dan a los asturianos hablantes de asturiano-, quiera subrayar cuánto va de un ser humanizado y "portador de derechos" -tal Paca y Tola-, a un ser semihumano no merecedor de ningún derecho, como un hablante de asturiano.
3 comentarios:
Nin ye una babayada falar de los derechos de los animales, nin un pseudopensamientu, nin muncho menos pura tautoloxía.
Ta nidio qu'en tiempos de campaña politica too val, entemecer ensin xacíu un tema tan llóxicu y básicu como los derechos de los animales col tal Carlos Zapico(porque ye socialista) y finar falando de que los asturfalantes somos mas desafortunaos que Paca y Tola, abultame mui barato y demagóxico.
Nin soi socialista nin padre putativu de naide, pero si teo capacidá d'empatia pa colos demás animales. Tamos obligaos a compartir esti planeta con ellos y regular dicha convivencia cola ferraminta del derechu ye dalgo fonderamente respetable.
Ye una cuestion de xusticia.
¿A casu-y resulta tamién una babayada que quien-y llante golpes fasta la muerte un perru nun seya penáu?.
Derechos pa los animales darréu
Nun insulte lo que nun se paró a pensar.
Esto ye como lo del Proyecto Gran Simio.
Totalmente d'alcuerdu no que diz, nel día de güei tien mas drechos un gatu o un perru que un falante d'asturianu.
Pa dalguna xente ye primordial la ecoloxía y los drechos de los animales que los sos propios drechos llingüísticos o los drechos del su país. No obstante, el partíu que defiende a les distintes minories ye'l mesmu que a la vez niega los drechos a los asturfalantes - otra minoria-.
Lo más simpático ye escuchar al canarión López Aguilar nel debate ellectoral de les europees diciendo -lliteralmente- "la época de la prohibición de las lenguas ha pasado" ¿Qué ye un mentirosu o un ignorante que desconoce (como diz Xuan) la reserva espiritual de occidente?
Nun ye una cuestión d'escoyer ente drechos llingüísticos o drechos de los animales, nun hai que categorizar un delantre otru, tan tracamundiando les coses. Ye como dicir que primero ye la normalización de los drechos de les muyeres enantes que los de los prietos. Non, nun ye desendocar un y llueu yá veremos que pasa col otru. Quien quier la xusticia quierla en toa so estensión, sinon tamos falando de sexismu, racismu o especismu.
Pero, bono...Nun me sosprende'l so mou de pensar, nin que-yos choque que della xente tea esmolecía pol so planeta, pa ustedes serán ecoloxistes, hippies d'esos. Ye previsible de xente que vien d'otra dómina.
Publicar un comentario