El sábadu pasáu, día 9, con motivu del funeral de don Tomás Recio, fui (y conseguí volver) en tren a Uviéu. Merez la pena contar lo que me pasara na estación d'Uviéu pa que se sepian dellos de los problemes que presenta l'usu del tren y de los medios de comunicación colectivos (nos que tán tan enfotaos los que nun viaxen nellos o nun tienen ná que facer en tol día).
En breve: saqué un billete d'ida y vuelta en Xixón y, cuando fui a pasar el tornu pal tren de les 13,30, l'aparatu nun lleó la boleta y nun me dexó pasar. Naturalmente, anque m'animaben a ello dalgunos ciudadanos, nun diba saltar perriba la portiella, asina que di la vuelta pa sacar otru billete, colo que perdí'l tren.
Saqué otru billete y esperé al tren de les 2,39, una hora al alguardu n'aquellos andenes perfríos (na cafetería, ñidiamente, nun había ónde arrimar). Col billete nuevu na mano, busqué un sitiu onde protestar o dexar constancia del fallu: l'únicu yera la única ventaniella onde se despachaben billetes, na qu'había una cola d'agárrate, colo que lo dexé.
Cuando, allá hacia les dos y cuartu, pasé'l tornu col nuevu billete, vi detrás de mi a otres seis persones a les que tampoco-yos funcionara. Ellos, más prácticos que yo, solucionárenlo pela vía directa: dellos sobrevolaren l'andén perriba la vía, pel esterior; un ciudadanu d'unos cincuenta y picu años arreblagó los tornos, dempués d'él, la so muyer; arriendes d'ellos, otra.
En tou esi tiempu, naturalmente, nun apaeció nin un solu empléu de la RENFE (o d'Adif, o de lo que sea). Nin pa impedir pasar d'esa forma, nin pa solucionar el problema, nin pa disculpase. ¡Arréglate solu -esi paez el lema-! Y si ún nun ye llistu abondo o tien pudor o prexuicios, ¡que se...!
Esti ye'l tresporte públicu, que tanto aponderen, con un serviciu y un tratu al públicu un migayu peor que nos más desastrosos años del franquismu.
Y esi ye l'esitosu trabayu de don José Blanco, a quien l'espíritu de Magdalena Álvarez posea.
5 comentarios:
Buenos díis, Don Xuan Xosé, prestaríamo abondo contestai en asturiano, pero tengo mieo meter la pata.
Soy el responsable de reclamaciones de Cercanías-Asturias y me pondré en contacto con Vd.
Intentaré darle una explicacion/justificación/excusa por este medio.
Saludos coridales.
Como curiosidá decir que n'Alemania nun hai tornos nes estaciones (nun sé si en toes, pero de xuru qu'en munches) y la xente paga el billete y tou, anque mos sorprenda. Tá perclaro qu'equí esi modelu nun se pue siguir porque naide pagaría pero lo mínimo que se pue pedir ye que les coses furrulen dafechu.
Hola Xuan :
Esto mesmo que cuentes pasóme a mi nun va muncho tiempu . A mas d'esto , el siguiente tren que garre venía hasta los topes , colo que tuvi que dir de pie hasta Llugo de Llanera.Pa terminar cuando llegues a destino en Xixón , otra vuelta a meter el dichosu billete pela maquinina (2 minutos de cola pa salir de la estación) . Como taba hasta los coyones y soi partidariu de protestar pacifica pero por escrito siempre pa que les coses meyoren , pues fici una reclamación a pesar de toles vueltes que me ficieron dar pa desanimame . Na mio reclamación además de pone-yos los fechos , daba-yos el mio paecer pa meyorar delles coses , como que'l billete d'ida y vuelta te valiere pa tol día ( nun se que sentíu tien si non la veda).Tamién yos dicía que podíen suprimise non los tornos sinón el tener que meter el billete nos mesmos al llegar a destín (que sentíu tien si ya lu pasasti pa entrar al tren ) . A mas d´esto Tamién yo comentaba que teníen que tar atentos y poner mas vagones a demanda de la xente qu'hubiere ya que lo que nun me paecía normal yera pagar 5 euros pa venir de pie la metada del viaxe , pudiendo venir sentáu n'autocar por 4 euros . Pa terminar comentaba-ys que yo garraba'l tren , por delles coses , una porque gasta enerxía llimpio y porque ye un mediu de tresporte publico . La carta de contestación a la mio quexa nun tien desperdiciu , pero pa nun m'allargar mas veníen a dicir que "ye lo qu'hai y si nun te presta pues a rascala" mas o menos , colo cuál dende entós nun volvi garrar mas el tren , nin tengo pensao facelo , voi n'autobús aforro tiempu y dineru . La veda hailos que paez que trabayen pal enemigu .
Un saludu
Lo prometido es deuda, aunque la deuda no va a poder ser cumplida del todo.
Nos gustaría saber exactamente lo ocurrido pero nos faltan algunos datos.
Por las inscripciones de su primer billete creemos que en Gijón canceló a las 10:23 porque en nuestros listados a esa hora se produce una cancelación del único billete sacado a las 10:20, es decir, la banda magnética iba bien en la estación de origen
Sin embargo ni en nuestro listado de cancelaciones de Oviedo ni el de rechazos producidos figura ningún billete sacado en Gijón a las 10:20 (los listados no incluyen número de billete sino hora y estación de emisión) por lo que nos inclinamos a creer que se deterioró la banda magnética en algún momento de su breve vida. Dicen los técnicos que suele deberse a que se dobla el billete o por estar varias horas junto a un teléfono móvil, pero esto son puras hipótesis.
Si lo desea y conserva los billetes puede indicarme si al dorso de ese billete rechazado figura alguna inscripción. En teoría al dorso de ese billete figurará algo así como 0901 1023 GCE y algún dato más, que quiere decir día 09 01 hora 10 23 y Gijón Cercanías y el número del torno de paso.
La segunda línea estaría destinada a las cancelaciones de salida de Oviedo. Si no están operativas, salen asteriscos al cancelar el viaje de regreso, que sería el caso.
La tercera línea sería para la cancelación del viaje de regreso y tendría que figurar algo así como 09 01 13 35 OVI y algún dígito más.
Cuando se agotan todos los viajes a que da derecho el billete se inscribe una última línea TÍTULO AGOTADO.
Hemos visionado las cámaras de seguridad para averiguar algo más. No dan toda la información, pero aportan algún dato.
[modificu nesti momentu l'amable comentariu de Luis Simón Albalá, para SUPRIMIR les sos direcciones d'email. el restu del comentariu ye "TAL CUAL"]
Xuan Xosé
---8<---8<---
Luis Simón Albalá Álvarez dijo...
PRIMER INTENTO, A LAS 13:35.
Intenta validar Vd., pero no lo consigue. Acto seguido cede el sitio a otro viajero con un paraguas, que cancela sin problemas (no pudimos determinar si el caballero del paraguas iba con tarjeta o con billete, nos parece que con billete), a continuación Vd. sigue intentando cancelar. El señor del paraguas pasa pero permanece parado sin librar totalmente el pasillo de salida del torno, por lo que una célula fotoeléctrica impide la apertura, porque el sistema entiende que es un señor que se intenta colar en sentido contrario con el billete del que entra. No obstante, el torno conserva en su memora la cancelación suya realizada y en un instante casi imperceptible abre, pero vuelve a cerrar, quizá porque el señor del paraguas vuelve a aproximarse. No sabemos si Vd. se llegó a percatar de ese detalle.
Llega el tren, sale la gente, Vd. no puede pasar y vuelve a sacar otro billete.
SEGUNDO INTENTO, A LAS 13:57.
Pasa Vd. Efectivamente en la segunda lí ea de tornos se ve a gente con problemas. Ocurre exactamente lo indicado por Vd,, gente que se cuela por fuera y un señor que coge a una señora en brazos para pasar por encima de un torno. Por un listado interno de alarmas, el sistema detecta ocupación del pasillo por lo que quizá no se abrieron los tornos.
El interventor manifiesta que estaba en el otro primero y que no se percató de lo ocurrido. NO hemos podido verificar totalmente este extremo.
No hace hincapié alguno en el reintegro del billete que compró de más, pero pagó un billete de más y le ofrecemos su devolución.
Todo lo anterior no sirve de justificación. Puede pensar que es una burda excusa o una prueba de incompetencia colectiva. Sea como fuere, queremos que sepa que los trabajadores de Cercanías intentamos hacer las cosas bien, investigar los hechos, mejorar en lo posible, corregir lo que se pueda, en definitiva trabajar para el cliente, sea ministro el Sr. Blanco o el Sr. Cascos. Uno, que lleva muchos años en esto, puede asegurarle que la estrategia de tornos, personal y atención al cliente no depende del signo político del gobierno, porque el margen de maniobra posible es mínimo. Y permítaseme esta reflexión política en una explicación que intenta ser técnica sin ser demasiado farragosa.
Por último, en cuanto al acertado apunte sobre Renfe y ADIF, la convivencia no es fácil.
Estos son mis correos electrónicos para la devolución del billete y para las aclaraciones que desee.
[emails suprimidos]
Uno de los vídeos ocupa 20 megas. Puedo colgarlo unos días, si tiene interés en verlo, en una dirección de youtube y luego lo borro.
15 de enero de 2010 18:23
Publicar un comentario