La rempuesta de don Juan Ramón Lucas

LA REMPUESTA, UN POCO EMBERRIACADA, UN DAQUÉ AFUMIADA Y UN MIGAYÍN MAL EDUCADA DE DON JUAN RAMÓN LUCAS

Agora resulta que l’ofendíu ye don Juan Ramón Lucas. Emberriacáu, afumiáu y de mal tonu.




[Si nun furrula bien el reproductor, pues dir: EQUÍ]

Lo primero, y como siempre en toes estes graciosaes como la que dio aniciu a esta cuestión, ye señalar que la causa del enfadu de los ciudadanos ye esi decir babayu como si fuese seriu. Esi atribuir un falaxe faltosu (o coloquial-pseudorural, solo ente faltón y de monólogu, en puridá) pa un decursu, pa un mensaxe, que debería producise n’estándar. Lo primero, digo, porque ¿faríen la mesma faltosada en catalán, en gallegu o n'euskera? ¿A que non? Pues ta desplicao too con ello: por qué s’enfaden los asturianos, por qué llamen al programa de don Juan Ramón protestando.

Por qué él nun entiende nada y por qué se siente ofendíu tien otra desplicación: ye complexa y ye de grupu o clase social. Pa facelo cenciello: petenez a lo que podíamos llamar el “señoritismu asturianu” (incluye asturianos y foriatos) y cree que la cultura asturiana ye roína, aldeana y val pa pocu. Si se mira pa ella, ye pa facer con ella chistes y graciosaes.

Otra cuestión, finalmente. Nin equí, nin nel PAS facemos inxamás “campañes”. Puede creéseme o non. Equí pon ensiertos el que quier y colo que se diz nel blog reacciona’l que quier. Y, al respective del PAS, si se sospecha d’ello –que nun tengo por qué pensar que nello piense don Juan Ramón-, pues pa mexar y nun char gota: ¡como si nun tuviéremos más que facer!

En tou casu, don Juan Ramón y los suyos deben camentar que, si les reacciones son espontánes, que lo son, daqué razón tendrán.

Y torno al principiu. ¿Fadríen esto col catalán, el gallegu, l’euskera, etc. en Radio Nacional? La respuesta ye non. Pues ehí ta tola cuestión. Si don Juan Ramón y los suyos nun lo ven, pues ye que nun fain más que confirmar el diagnósticu enriba espuestu y afalar, asina, l’enfadu de los asturianos que quieren a la so tierra d’una forma “normal”, esto ye, nun tomando la so identidá como materia de chancies degradadores.

Y, polo demás, a don Juan Ramón y al so equipu, un saludu; éxitos nel programa y, espero, nun volver a repetir coses que, pa munchos, son ufienses.


2 comentarios:

Anónimo dijo...

¿Sintí bien esi audio? Yo tamién escribí a esti señor. ¿Qué fai? ¿Llámanos "imbéciles"? Primero suelta nun sé qué del "filu de la intelixencia" y agora "imbéciles"?Yá pue dir esti espíker a llimpiar perehí la bocona. Un saludu candial Xuan Xosé. CXB

Anónimo dijo...

A mí paezme que tampoco ye pa tantu esta hestoria. A mi el personaxe faime gracia y nun me paez que te fechu pa faltar a los asturianos. Amás creo que tas enquivocáu col argumentu de que nun lo fadríen coles otres llingües, nun ye la primer vez qu'oigo dalgún personaxe comu esti n'otros programes de RNE y n' otres llingües. Por exemplu, en "Treinta y tanto" tienen un personaxe paecíu que fai de valencianu con toos los tópicos, en "La transversal" ya los oyí faciendo caricatures del catalán y el gallegu, "Muchachada Nui", un programa que daben en La 2, yera una caricatura de los manchegos.
Sin dir más lloñe, un programa que me presta muncho ye "Versión Asturiana", de la TPA, que ye una caritacura muncho más acusada qu'esti personaxe de RNE.
Yo creo que ya-y ficistis ver la vuesa opinión a Juan Ramón Lucas y a mi nun me gustaría que abadonasen el personaxe por munchos correos que-y unvíen, probablemente tenga más seguidores que detractores el tíu Milín. Un saludu, y que nun te paezca mal qu'el blog en xeneral ye perinteresante.