Tres estampas en el espejo y una moraleja

0 comentarios
La mayoría de los españoles conocen —cuando menos a través de sus lecturas escolares— que la definición de «esperpento» proviene del Luces de Bohemia de Valle-Inclán. Allí sostiene que la realidad española, «deformación grotesca de la civilización europea», sólo puede ser reflejada adecuadamente mediante los espejos —deformantes, «de la risa»— de un lugar del Madrid de la época llamado «el callejón del Gato». Estaba absolutamente equivocado: para traducir lo grotesco, lo estrafalario de nuestra realidad, basta con un espejo simple y limpio, donde, sencillamente, se refleje lo que hay. Comprobémoslo en tres escenas actuales.

ministra de Fomento: Magdalena ÁlvarezSiberiana. La ministra de Fomento, doña Magdalena Álvarez, está de viaje por Rusia y Siberia. Descartado que vaya a esos helados páramos a honrar la memoria de Solzehnitzin (Alexander Isayevich) y su lucha por la libertad —ya saben ustedes lo que la mayoría izquierda española piensa de quienes se resistieron al gulag, esto es, al socialismo real—, ¿qué va a hacer allí? La información oficial asegura que va a enterarse de cómo organizan los rusos los transportes (aéreos, ferroviarios) en las difíciles condiciones de nieve y frío en que deben moverse. ¡Ya es disculpa estúpida para hacer un viaje gratis a costa del dinero de los ciudadanos¡ Porque ya me dirán si los ingenieros españoles (y, por supuesto, los de Fomento) no saben exactamente lo que hacen en Rusia (y en Finlandia y en Suecia y en Islandia y en Canadá, y en…) para manejarse en condiciones climáticas extremadas. Y aun si no lo supiesen, ¿lo aprenderían mejor si los acompaña doña Magdalena para traducir del ruso o para explicarlo? ¿Acaso no lo podrán poner en práctica si no supervisa doña Magdalena? ¿O es que doña Magdalena misma va a arremangarse y diseñar ella y ejecutar personalmente los planes para aeropuertos, ferrocarriles y carreteras? Lo dicho, ¡vaya pretexto más tonto (y más insultante para los ingenieros) con que hacer un viaje turístico a costa del bolsillo de los ciudadanos! ¡Que vivan el focicu de la rapaza y la austeridad!.

presidente: Rodríguez ZapateroMonclovita. 24 de febrero de 2009. Los familiares de Marta del Castillo visitan al señor Rodríguez Zapatero. Le piden la modificación de la legislación, a fin de que la cadena perpetua sea una opción para crímenes como los que ha padecido su hija. El Presidente les explica que habría que modificar la Constitución para ello, y que ese procedimiento queda reservado para cosas como el posibilitar que las mujeres tengan igualdad con el hombre en la sucesión a la Corona. La respuesta del padre de Marta es estremecedora: «No entiendo que se vaya a modificar la Carta Magna para que pueda reinar una mujer y no para que haya cadena perpetua. Los españoles dormimos igual de bien si nos gobierna un rey como si lo hace una reina. Sin embargo, no dormimos igual si nos falta un hijo en casa».

Recordemos otra estampa semejante. 17 de febrero de 2006. Una representación del Congreso de Víctimas del Terrorismo visita a don José Luis. Al manifestarle su dolor, el Presidente proclama: «¿Cómo no os voy a entender si a mí me han matado un abuelo los nacionales?» (Exactamente lo mismo, por cierto, que había dicho en junio del 2005 a Consuelo Ordóñez).

¿Es posible que este globo infatuado de la nada de sí mismo no se dé cuenta de la distancia que hay entre el valor emocional de sus discursos y el dolor —inmediato, aún no amortiguado— de sus visitantes? ¿Acaso no percibe lo inapropiado e hiriente de sus palabras en esa situación? Y si se da cuenta, ¿le importa más la exhibición de su ego pomposo que el respeto a sus oyentes?.

ministro de Justicia: Fernández BermejoCongreso de los Diputados. Miércoles, 18 de febrero. El espectáculo de la mitad de las Cortes, la socialista, puesta en pie y aclamando al ministro de Justicia, Fernández Bermejo, al grito de «¡torero, torero!», mientras éste saludaba brazo en alto, como si llevase una montera en la mano, tras haber sido reiteradamente interrogado e increpado por su peripecias venatorias, es una de las estampas más grotescas, más esperpénticas, que nunca hubiéremos podido imaginarnos. Es la estética y la ética de la España tosca y arcaica del señoritismo, un señoritismo de tientas donde los amos de la finca se timan con las mujeres de los invitados y con las trabajadoras del servicio; de juergas privadas en que los pollos tiran monedas a los cantaores para que las recojan del suelo y tientan las carnes de las bailadoras depositando billetes en sus ligas, mientras estallan en carcajadas y vómitos de vino mal bebido.

Esa es la media España que nos gobierna, y conviene que la veamos tal como es. Es lástima, por tanto, que hubiesen obligado a dimitir a Fernández Bermejo, reactivo apropiado, catalizador ideal que para lograr sacar de cada uno de los suyos su auténtica identidad. ¡Es una pena, repito, que no hubiese seguido! Porque es necesario que, en este país, acabemos de ver las heces del fondo del vaso, si es que alguna vez queremos ser otra cosa mejor de lo que hoy somos.

Para que no se pongan nerviosos mis amigos de la izquierda tradicional o cegarata: ya sé que los demás no son (o no somos) superiores o muy distintos. Pero hay una diferencia fundamental: a los otros no los paseamos por las calles en palanquín como santos laicos de virtud, progresismo y modernidad; a los demás no los fingimos investidos con el sayón de la pureza ética y la bondad intrínseca e inmarcesible; del resto no suponemos que sólo laboran por el interés colectivo y nunca por el medro personal o familiar.

¡Será por fame! (Areces nun pincha en Tapia)

1 comentarios

Areces famientuEsti país probablemente nun va camín del depeñaderu, pero ye porque los ciudadanos tráguenlo too: encloyen ruedes de molín de dos en dos y dicen que son miruéndanos.

En tou casu, l'esperpentu agrándase día a día con nueves manifestaciones del ridículu de dalgunos políticos.

Esti miércoles, 23 de febreru, una parte importante del tiempu del Plenu del Ayuntamientu Tapia tuvo dedicáu a les fartures que col dineru de toos se regalen políticos y ciudadanos afortunaos. Y una estaya importante d'esa discusión tuvo centrada na protesta del portavoz del PSOE, porque, nuna visita del Presidente Areces a Tapia, ésti marcho con fame. «A modo de anécdota puedo decir que tuvo que parar a comer un pincho en un restaurante de Otur de la que marchaba a Oviedo», apuntó Lavandera, el portavoz del PSOE, na so intervención plenaria.

Esi fue'l postre la so intervención, porque'l platu fuerte consistió en decir que "nel actu sirviérense pinchos de tortiella, empanada, pollu fritu y aceitunes, tou con palillos". Y arreya que, en cuantes Areces coló (esprecetáu, hai que suponer, y aguiyáu pola fame) de la villa, «aparecieron los tenedores y se sirvieron bonito al horno, mejillones, calamares y chupitos», llamentóse'l portavoz socialista.

Si quieren seguir mexándose de risa pueden ver más datos en La Nueva España del 26/02/2008.

Si quieren seguir llorando nun tienen más que seguir votando a los mismos, anque probablemente-yos abonde con pensar no que yá votaren y vienen votando dende fai tiempu.

Tocántenes al gastu y a los dineros públicos, nun piensen en caxigalines como l'austeridá y otres coses d'esa mena, piensen, más bien, en cómo van ser éstos pa sacanos de la crisis si, puestos en venta na plaza, habría que dar perres pa que los llevasen. Y, asina y too, nun sé si daquién quedría acostinar con ellos hasta dexalos posaos en cualquier corneyal.

El Carbayu Lliterariu. De senectute

0 comentarios

Acabo de relleer De senectute. Ye la tercera vegada na vida que lo fago. La primera tendrálo sido hacia los dieciesiete, la segunda hacia los cuarenta. La tercera agora.

L'aspectu que me parez más sobresaliente ye, dende'l puntu vista lliterariu, la simplificación estructural: del pesadísimu sistema del diálogu platónicu, enllenu d'entrugues y respuestes, equí'l diálogu queda reducíu a una presentación inicial y el restu reduzse a l'argumentación continua del principal personaxe, Catón, que, al marxen de decir el so discursu va retrucando a los planteamientos iniciales o a les posibles obxeciones.

Polo demás, l'ensayu (que güei podíamos metelu ente les obres que se califiquen como d'autoayuda) tien el valir pragmáticu-consolador que tienen toes estes obres: mientres ún nun ta somorguiáu nos problemes físicos o económicos de la vieyera, el llibru ofrez consuelos teóricos, que dempués, en llegando al problema, nun sirven de verdá pa nada, salvo si ún, pol so calter, yá ta dispuestu a conformase o consolase, al marxen de los argumentos o teoríes coles que pudiere xustificase.

Ente les cuestiones que pueden apuntase como llamatives ta la llamada al exerciciu de la memoria como forma d'entrenar el cerebru, una teoría tan de güei:

"Aut memoria minuitur. Credo, nisi eam exerceas aut etiam si sis natura tardior."

A lo que sigue la capacidá de reconocer nomes y cares que tenía Temístocles, esi modelu de políticu:

"Themistocles omnium civium perceperat nomina."

Polo demás, como en toles grandes obres del pasáu podemos atopar apotegmes de calter sentenciosu, como'l "Nemo enim est tam senex, qui se annum non putet posse vivere", que tien parangón col nuestru "tan aína va'l corderu como'l carneru".

Agora bien, como decíemos enriba, toes estes argumentaciones, consuelos o apotegmes valen lo que valen, esto ye, valen como retórica o como argumentación que sofita una postura o un discursu previu. Por exemplu, frente al consuelu qu'ufierta la sentencia enantes dicha,

¡LA MAGDALENA EN SIBERIA!

1 comentarios
Magdalena Alvárez
Como persaben, la ministra de paños calientes y Fomentu, doña Magdalena Álvarez, ta de viaxe pa Rusia y Siberia. ¿Qué va facer ellí? Anque`l pretestu oficial ye otru, dellos psicólogos sostienen que se trataría de la manifestación d`un impulsu reprimíu: en Siberia doña Magdalena daría satisfación a les xustes pasiones que l`afalen a da-yos el so merecíu a tantu babayu impertinente que, por nun ver pa ser les sos virtudes, anda echando por ella, ensin caer na cuenta del valir de la so demostenesca llapia o del altor delaciervíegu de la so capacidá organizativa nel ámbitu les carreteres o los ferrocarriles; ensin ser p`apreciar la so esactitú de cucú helvéticu a la hora de cumplir col calendariu los sos compromisos.

En tou casu, lo que paez descartao ye que vaiga a Siberia a llevanta-y a Solzehnitzin (Alexander Isayevich) un monumento pola so resistencia al facismu y pola so capacidá d`esixir la llibertá de los demás a costa de la suya, o de predicar la llibertá de pensamiento a costa del gulag. Como la mayoría la izquierda española, doña Magdalena nun ta por facer aponderances de los reaccionarios y compañeros de viaxe de la derecha.

Pero fagámos-y casu a la moza y nun andemos n`interpretaciones: a lo que va ye a enterase de cómo organicen los rusos los transportes (aéreos, ferroviarios) nes estremes condiciones de ñeve y fríu en que suelen movese. ¡Yá ye disculpa estúpida pa facer un viaxe gratis a costa del dinero los ciudadanos! ¡Vaya tortoriu que tien la rapaza! Porque yá me dirán si los ingenieros españoles (y, por supuestu, los de Fomentu) nun saben satamente lo que fain en Rusia (y en Finlandia y en Suecia y n`Islandia y en Canadá, y en…) p`apañase en condiciones climátiques perdures. Y si non lo supiesen, ¿qué ye?, ¿que van deprendelo meyor si los acompaña doña Magdalena pa traducir del rusu y pa desplicalo? ¿Acasu nun van poder ponelo en práctica si nun s`entera doña Magdalena? ¿O ye que ye doña Magdalena la que va arremangase y diseñar ella y executar personalmente los planes p`aeropuertos, ferrocarriles y carreteres? Lo dichu, ¡vaya pretestu más bobu (y más insultante pa los inxenieros) pa dase un viaxe turísticu a costa la corexa los ciudadanos n`época de catástrofe económica!

Anque, too ello ye tan raro y tan descarao, que ¿nun será más razonable pensar na satisfación de los impulsos reprimíos (pero inxamás estrapallaos dafechamente)?

Como diz el cantar. ¡Válame la Magdalena! ¡La Magdalena me vala!
O meyor:
¡Válame la Madalena!
¡Pa saber barrer la casa
dir deprender a Siberia!

Doctor Mateo y Gobiernu Asturianu

2 comentarios

A propósitu de la nueva serie d'Antena 3, na que'l Gobiernu Asturianu punxo una farracada perres, José Javier Esparza, críticu de televisión, que, ente otros, publica n`El Comerciu, diz:
«En líneas generales, chirría ver un paisaje tan hermoso como el asturiano puesto al servicio de un relato que demasiadas veces se pasa de chocarrero. Cierto que el producto cuenta con el patrocinio del Gobierno asturiano, y seguramente una cosa tiene que ver con la otra. En fin...»
Nun sé si, con eses palabres, queda dicho too sobre Doctor Mateo (onde, por ciertu, como mampurra a los actores asturianos, dan-yos a dalgunos papelinos de dos segundos -como al nuestru amigu Lluis Antón Fernández González-; y, onde, por ciertu tamién, el policía municipal de la ficta Llastres ¡TIEN ACENTU GALLEGU!), nun sé si queda dicho too, repito, sobre la serie, pero sí sobre'l Gobiernu Asturianu, el doctor Areces y el PSOE: Tornen lleer les palabres del críticu.

Pedagogía: entre la dictadura y la nada

0 comentarios
En el suplemento cultural de ABC del 14/02/09 Andrés Ibáñez, en su habitual sección de Comunicados de la Tortuga Celeste, publica un artículo-ensayo sobre la pedagogía que concluye con estas palabras:

«El gran enemigo de la pedagogía no es ese profesor vago, anticuado y que «se niega a cambiar» que es, en gran me­dida, una creación mitológica de esa nueva forma de fanatismo dictatorial que se llama «pedagogía». El verda­dero enemigo de la pedagogía es el buen profesor, el profesor que tiene experiencia, amor por lo que enseña, un estilo propio y una personalidad carismática. Ya que el gran sueño de la pedagogía es la homogeneización radical y el control. Que todos hagan lo mismo, que todo sea «objetivo» y que todo esté controlado.

La pedagogía nada tiene que ver con la enseñanza, sino más bien con la burocracia y con la burocratización de la vida. Los pedagogos son burócratas enamorados del papeleo, de los procedimientos, de las ordenanzas, de las normas, de los memorandos, de las reuniones, de las encuestas, de las estadísticas, de la «estandarización», de la ter­minología pedante y rebuscada. Lo peor de la pedagogía es el horrible aburrimiento que causan todas sus memeces. Lo peor de los pedagogos es que han obtenido carta blanca pa­ra aburrir hasta la muerte a toda una "generación"»

Puede contarse mejor todavía: Oculto entre nubes (imaginen, si quieren, una nebulosa de estrellas y, si no, la niebla o las nubes envolviendo permanentemente El Sueve o los Picos), sin ver ni un solo día el suelo, vive un rebaño de burócratas, políticos y "expertos en enseñanza" que jamás pisaron las clases. Allá en su distancia, fantasen cómo será el mundo y cómo serán las aulas. Ocasionalmente les llegan ruidos y rumores de allá, del suelo, tal vez estallidos como de truenos. Dueños de todo el poder, con las vidas y con el tiempo de los mortales en sus manos, imaginan para éstos soluciones que no tienen más fundamento que su propio capricho o su propia ensoñación.

Como no pueden entrar en contacto con la realidad ni con los mortales (más propiamente, les importen un rábano), les envían como mensajeros a sus Mercurios e Iris en forma de normas, papeles, formularios, teorías..., producciones todas que nada tienen que ver con el mundo ni con los hombres, pero que ellos estiman como LA VERDAD y EL CAMINO. Puesta en marcha esta ficción, lo que esperan es que el mundo les devuelva su respuesta mediante los mismos Iris y Mercurios: los papeles rellenados, los formularios cumplimentados, las teorías aplicadas y las palabras siguiendo el rastro marcado por las teorías.

Y así, la ficción va realimentándose como si fuese una verdad absoluta o tuviese que ver con la realidad o con los problemas reales de la gente real.

Por este camino nos vienen empujando las autoridades educativas y las teorías pedagógicas desde hace más de veinte años.

Eso sí, estos muchachos del PSOE ponen en ello mucho más entusiasmo, envían muchos más Iris y Mercurios, son todavía más sordos al murmullo y las voces que provienen del suelo. Y es fácil de entender por qué: en parte por su incompetencia e incapacidad, por su desconocimiento de la realidad; en parte por la componente autoritaria que caracteriza al socialismo, tanto mayor cuanto mayor es su inseguridad psicológica al estar alejados de la realidad.

De modo que está produciéndose en las últimas décadas -especialmente en Asturies- un corrimiento hacia el rojo de los estamentos superiores educativos, tanto de los profesionales como de los políticos. Ese corrimiento hacia el rojo no lo tengan ustedes por una especie de acendramiento en lo que ellos creen que son sus señas identitarias de color, el del tomate maduro, el de la menstruación. No: es, sencillamente, la manifestación del efecto Doppler por su progresivo alejamiento, que va superando ya la velocidad de la constante de Hubble.

La historia de nuestro pueblo

1 comentarios






N`homenaxe y memoria d'Emilio Barriuso Fernández

Desde hace algo más de un mes tengo en marcha un blog. A propósito del mismo, he recibido la carta que a continuación transcribo literalmente. Invito a que la lean, incluso aquellos que son indiferentes ante nuestras señas de identidad u hostiles a ellas. Es la historia de nuestro pueblo, de una parte numerosísima de él, al menos; una historia de humillación y alienación para cuantos han sido sus víctimas.

Una última precisión: la comunicante, cuyo nombre silencio, no es una persona de edad provecta, no. Es seguro —por lo que he averiguado— que anda más cerca de los cuarenta que de los cincuenta. No es, pues, una historia del pasado. Es una historia todavía de hoy. Los dejo con ella.

«Quiero que sepa que soy fiel seguidora de su blog y sobre todo de los artículos escritos en asturianu.

Mire, cuando yo era pequeña y venía a Gijón mi güela siempre me decía: ¡Ay fillina! ¡Tienes que hablar finu porque van rise de ti!

Años más tarde acompañé a mi padre al médico y cuando le preguntó qué le pasaba, mi padre dijo: ¡Ay Señor! ¡Duelme un cadril que no lu aguanto! Y el médico se rió. Y a mí empezó a no gustarme. También con el tiempo le dolieron les llaveres, les banielles, los calcaños… y el médico en cuestión se reía y a mi cada vez me gustaba menos.

Este diciembre, mi padre, de 88 años enfermó, entró en una demencia senil que le llevó a sus orígenes. Así, pasaba los días mandándonos a mi hermano y a mi garrar el xugu, traer el sobeu de la tenada, uncir les vaques, ponéi la cabezada al burru… Una tarde, en el hospital empezó a mandame agarrar el burru pel ramal y amarralu detrás de la sebia. Como yo no le hacía caso se desesperaba. Por más que le arropaba, le cogía las manos, le acariciaba y le hablaba no servía de nada. Así que decidí coger el burru del ramal y atalu a la puerta de la habitación. Pero creo que no lo hice bien así que me dijo:
Paeces una tarabica dando vueltes. ¡Ay Maruxina! ¡Cuántu me das que facer!

¡Hacía tanto que no me llamaba así! Cuando iba yo al instituto y con cariño me lo llamaba me enfurecía tanto porque yo había decidido hablar finu como mi güela me aconsejó.

Pero ahora era diferente. Me emocioné y llore.

Hace años que ya no hablo finu, sino como mis padres me enseñaron y con gran orgullo.

Mi padre murió el pasado día 8. Ahora, además de no hablar finu jamás permitiré que nadie se ría porque yo hable asturianu.
Hace ya tiempo que me gusta mucho leer cosas en nuestra lengua. Ahora, además, siempre estará presente el recuerdo de mi padre.

Un saludo».
A quienes hayan llegado hasta aquí quiero trasladarles otra reflexión. Lo que acaban de leer es una historia individual que representa la humillación y el sufrimiento a que han sido sometidos —y lo son aún— cientos de miles de asturianos. Pero su significado y su daño no se agotan en el plano psicológico e individual, tienen un traslado a lo general. Es esa alienación individual la que explica, en gran medida, la causa de fondo de nuestra alienación colectiva, de nuestro desconocimiento de lo que es Asturies y de nuestra incapacidad de vernos como una colectividad; de nuestra apatía política, de nuestro conformismo y sumisión al poder central y a los poderes establecidos. Quien crea que detrás de nuestras cifras de paro, de nuestra economía poco diversificada y de nuestra más que mortecina vida social no se encuentra esa alienación fomentada durante décadas es que o bien quiere negarse a la evidencia o bien es uno de los (muchos) beneficiados de ese gigantesco argayu colectivo, de esa «ruina montium» que arruina nuestro suelo para beneficiar nuestro oro, ahora para otros explotadores.



Nota: esti artículu asoleyóse na Nueva España del 19/02/09.

Rosníos, empléu y condiciones de contratación

1 comentarios




Si vustedes tán de verdá preocupaos pol paru, yá por vós, yá polos de só, yá pol país, convendría-yos lleer les palabres del gobernador del Bancu España (socialista y nomáu por ellos). Nun vien decir nada nuevo, non nada distinto a lo que vienen diciendo munchos economistes d'España, d'Europa y del mundu y de lo que, modestamente, vien diciendo'l qu'esto firma.

Mándolos a esi testu, QUE NUN PLANTEA'L DESPIDU LLIBRE, NIN SIQUIER L'ABARATAMIENTU'L DESPIDU. Fai ver les dificultaes que pa la creación d'empléu y la contratación tien la llexislación actual, en contraste con Europa y otres partes del mundu. Y les soluciones, como se puede ver ellí y venimos diciendo dende fai munchu. Por exemplu, pueden treslladase parte de los costes del despidu al estáu, o facer movible la capitalización de la permanencia nel puestu de trabayu.

Pero la verdá nun importa a naide: ensin responder a lo que diz Miguel Ángel Fernández Ordóñez, Rodríguez corrió a soltar el so REBURDIU habitual sobre el neoconservadurismu. Y, lo que ye más ablucante, a los sos ROSNÍOS sumóse Cristóbal Montoro, el portavoz d`economía del PP, faciendo ecu a los REBURDIOS zapaterinos.

¿Dixe que la verdá nun-y importa a naide? Sí, ye asina: nun-y importa a naide. Y lo que TAMPOCO-Y IMPORTA A NAIDE SON NIN EL PARU NIN LOS PARAOS: NÁ MÁS QUE-YOS IMPORTA'L SO NEGOCIU, LOS SOS VOTOS QUE SON LA GARANTÍA DEL SO SUELDU Y LES SOS GANANCIES.

El cese de Junquera: poca democracia en Xixón

1 comentarios



El cese de Eduardo Junquera por parte del Ayuntamientu de Xixón disfrazado de empresa municipal de aguas es una muestra más de la escasa sensibilidad democrática que viene manifestando el Ayuntamientu de Xixón desde hace décadas. Es verdad que la corporación presidida por doña Paz tiene un grado menor de carencia de esa dotación genética que la presidida por don Vicente Alberto, pero así y todo.

Esa carencia, esa falta de finura democrática, es, en general, una característica universal del socialismo. Eso explica por qué son tan amantes de las dictaduras, como la de Castro, o de los comportamientos fascistoides, como los de Chavez. Recordemos sólo en este momento que para los socialistas españoles la democracia -lo que entendemos normalmente por democracia- fue, hasta los años noventa del siglo pasado (hasta 1990), "democracia burguesa", es decir, una cosa despreciable. Pero, en fin, dejémoslo por ahora, ya entraremos en ello con profundidad.

Volviendo a la "cuestión Junquera": hacer pasar como empresa "privada" una empresa pública como la EMA (aunque su carácter jurídico sea de empresa privada), donde el ayuntamiento hace los nombramientos, manda y pone los precios, a fin de justificar el echar de la misma a Junquera por hacer públicas éste decisiones de la empresa que ponen en cuestión la ética de la mayoría del ayuntamiento (PSOE e IU) es, simplemente, un acto radicalmente antidemocrático y autoritario, por más legal que sea.
Les falta dotación democrática, les sobra autoritarismo (dicho eufemísticamente).

Pedagogía: entre la dictadura y la nada

1 comentarios

Nel suplementu cultural d'ABC del 14/02/09 Andrés Ibáñez, na so habitual sección de Comunicados de la Tortuga Celeste, asoleya un artículu-ensayu sobre la pedagoxía que termina asina:

«El gran enemigo de la pedagogía no es ese profesor vago, anticuado y que «se niega a cambiar» que es, en gran me­dida, una creación mitológica de esa nueva forma de fanatismo dictatorial que se llama «pedagogía». El verda­dero enemigo de la pedagogía es el buen profesor, el profesor que tiene experiencia, amor por lo que enseña, un estilo propio y una personalidad carismática. Ya que el gran sueño de la pedagogía es la homogeneización radical y el control. Que todos hagan lo mismo, que todo sea «objetivo» y que todo esté controlado.

La pedagogía nada tiene que ver con la enseñanza, sino más bien con la burocracia y con la burocratización de la vida. Los pedagogos son burócratas enamorados del papeleo, de los procedimientos, de las ordenanzas, de las normas, de los memorandos, de las reuniones, de las encuestas, de las estadísticas, de la «estandarización», de la ter­minología pedante y rebuscada. Lo peor de la pedagogía es el horrible aburrimiento que causan todas sus memeces. Lo peor de los pedagogos es que han obtenido carta blanca pa­ra aburrir hasta la muerte a toda una "generación".»
Puede contase meyor entovía: Oculta ente ñubes (camienten vustedes, si quieren, una nebulosa d'estrelles y, si non, la borrina o les ñubes envolviendo permanentemente El Sueve o los Picos), ensin ver nin un solu día'l suelu, vive una tropiella de burócrates, políticos y "espertos n'enseñanza" qu'inxamás pisaren les clases. Allá na so distancia, camienten cómo será'l mundu y cómo serán les aules. De xemes en cuandu apórten-yos roídos y rumores d'allá, del suelu, quicabis estampaníos como truenos. Dueños de tol poder, coles vides y col tiempu de los d'embaxu nes sos manes, camienten pa éstos soluciones que nun tienen más sofitu que'l so propiu caprichu o la so propia ensoñación.

Como non pueden entrar en contactu cola realidá nin colos mortales (más propiamente, impórten-yos un pitu), mánden-yos de mensaxeros los sos Mercurios y los sos Iris en forma de normes, papeles, formularios, teoríes..., producciones toes que nada tienen que ver col mundu nin colos homes, pero qu'ellos estimen como LA VERDÁ y EL CAMÍN. Entamada esta ficción, lo qu'esperen ye que'l mundu-yos devuelva la so respuesta pelos mesmos Iris y Mercurios: los papeles rellenos, los formularios cumplimentaos, les teoríes aplicaes y les palabres siguiendo l'aldu de les teoríes.

Y asina, la ficción va realimentándose como si fuere una verdá absoluta o tuviere que ver cola realidá o colos problemes reales de la xente real.

Nesti camín nos vienen empobinando les autoridaes educatives y les teoríes pedagóxiques dende fai más de venti años.

Eso sí, estos rapazos del PSOE ponen munchu más enfotu nello, manden munchos más Iris y Mercurios, son entá más sordos al ruxerrux y les voces que desurden del suelu. Y ye fácil de talantar por qué: en parte pola so incompetencia e incapacidá, pol so desconocimientu de la realidá; en parte pola componente autoritaria que calteriza al socialismu, tanto mayor cuanto mayor ye la so inseguranza psicolóxica al tar alloñaos de la realidá.

De mou y manera que ta produciéndose nes últimes décades -especialmente n'Asturies- un corrimientu hacia'l roxu de los estamentos superiores educativos, lo mesmo los profesionales que los políticos. Esi corrimientu hacia'l roxu non lu tengan vustedes por una mena d'acendramientu no qu'ellos creen les sos señes identitaries de color, el del tomate maduru, el de la menstruación. Non: Ye, cenciellamente, la manifestación del efectu Doppler pol so progresivu alloñamientu, que va superando yá la velocidá de la constante de Hubble.

Diccionariu asturianu-castellanu

0 comentarios
DICCIONARIU:diccionariu castellanu-asturianu
Un corresponsal anónimu dizme:
«Primeru norabona pol diccionariu castellanu-asturianu.Teo una cenciella entruga: ¿cuándo tien pensao espublizar el diccionariu asturianu-castellanu?Milenta gracies d'anteman pola so rempuesta.»
La rempuesta que-y doi ye esta:

Dizme la editorial (TRABE, la mesma que la del diccionariu castellanu-asturianu, 615 páxines) que'l diccionariu (que va ser munchimísimo mayor) va salir pa la Selmana les Lletres, esto ye, pa mayu.

Realidá y entendederes

0 comentarios
Pa unes entendederes al dereches.
Un comunicante anónimu dizme, a propósitu del mio ensiertu "¿Merecemos esti gobiernu?":

«puede ser cierto pero esi ye un discursu victimista ... negativu ... quexudumosu ... perdedor. y en politica el que va de victima pierde siempre .. ye lo que hay ...»

Probablemente nun m'espresé bien, probablemente nesi momentu'l comunicante nun fue pa tener bones entendederes. Vamos volver a repetilo:

«Que nos lleven a les cotes más altes de paru de la hestoria de recién, que desprecien l'asturianu y les sos señes d'identidá como si fuesen unes madreñes rotes y enllamuergaes nun folleru, que dexen arruinase los monumentos del arte asturianu (mal llamáu "prerrománicu"), una de les xoyes de la humanidá y testimoniu de la nuestra más alta presencia na hestoria como pueblu? ¿Merecémoslos a dambos, al PSOE y a Areces?

Por supuestu que los merecemos, porque los votamos. Ye más, gústenmos. Porque dempués de tener paladeao la primer vegada les sos fedorientes cualidaes organoléptiques y comprobaes les sos nules cualidaes alimenticies, volvemos a pedir otra y otra ración de lo mesmu. Somos insaciables: enviciaos na puxarra nun podemos vivir ensin ella.»

Asoleyáu por Xuan Xosé Sánchez Vicente el 13.2.09
El refervimientu nun se quexa de lo qu'hai como inevitatible: va empobinao a tanta xente que, siendo responsable d'esti desastre col apurrimientu del so votu una y otra vegada, llueu quéxase del gobiernu, ensin querer reconocer que ye él mesmu, ente otros munchos individuos, el qu'afala y caltién esti estáu de coses.

N'otres palabres: na democracia nun son los dioses o los diaños los que nos manden los castigos, somos nós los que los buscamos, queremos y traemos.

Polo demás, ¡claro que nun tamos entregaos al pesimismu, sinón ¿pa qué díbamos seguir esbrexando por esti pueblu? Pero lluchar por esti pueblu supón, lo primero, afalalu a la concencia y a la responsabilidá de los propios actos, nun da-y la sosiega de la combayonería y l'afalagu de la irresponsabilidá.

Primorriverismu y concertación

2 comentarios

UGT PSOE CCOO

Que la democracia sea un accidente -un epifenómenu- y que la cadarma real del poder s'allugue fuera de la representación popular, nes executives de los partíos políticos, en dellos estamentos de la patronal, nos sindicatos, nun ye satamente un esclusiva asturiana. Lo que ye peculiar de nós son tres coses: que esa fuerza sea tan bultable; que la estructura democrática sea tan cenciella; qu'esista tan pocu pudor pa poner de manifiestu eses dos coses: quién manda de verdá y que la cadarma democrática valga tan poco.

Porque, como vengo diciendo desayaque, esi mecanismu de la "concertación", el que la patronal, los sindicatos y el gobiernu repartan les perres del presupuestu y decidan qué facer y ónde gastalu ye primorriverismu n'estáu puru, corporativismu. Y si a daquién-y paecen términos mui fuertes estos (que, en realidá, nun son más qu'un eufemismu) que s'entrugue dos coses. La primera si esto sucede en dalgún llugar del mundu democráticu, incluidu'l restu d`España. En segundu llugar que se pregunte a qué modelu de practicidá y de despreciu de la democracia correspuende esta forma d'actuar. Y nun topará más qu'una respuesta: el corporativismu, la democracia orgánica.

Nun se nos escaeza, por ciertu, qu'esa forma d'entender la realidá y la democracia, esi despreciu polo que siempre se llamara (hasta 1990, aprosimadamente) con desdén "democracia burguesa" -non la de los obreros, la de los "burgueses" o "señoritos"- nel ámbitu de la izquierda española y del PSOE (nel que, más o menos hasta eses feches, "socialdemócrata" yera un insultu); esi desapreciu, digo, fue'l que llevó a la UGT y el so "Llenín español", Largo Caballero, a collaborar cola dictadura de Primo de Rivera.

Agora bien, lo más emolecedor de tou ello ye la "normalidá" cola qu'eses conductes pre, para o ademocrátiques cuerren ente nós, nesta Asturies del vaciamientu, l'aprobetayamientu individual y colectivu y la emigración. Eso significa una pergrave enfermedá moral y política, yá non del cuerpu social, sinón de los individuos, de los ciudadanos asturianos, de caún de nosotros, y de los medios de comunicación.

Por eso, estoy seguru, si dalguna vez toa esta xente que tien esti comportamientu tan anómalamente democráticu y tan afelpeyadamente estéticu, al parase a pensar sobre lo que faen, sufre un surtíu d'esmolición, va chalu pal delláu, y escobiará cualquier esmolecimientu o rocea. El bálsamu seremos nosotros, los ciudadanos que callamos, y especialmente los sos votantes. Y d'esti mou van escobiar cualquier puyu d'inquietú: "a gustu del amu -proclamarán-, palos al burru".

¿Merecemos esti gobiernu asturianu y esti partíu?

1 comentarios
Areces mereciu
Que nos lleven a les cotes más altes de paru de la hestoria de recién, que desprecien l'asturianu y les sos señes d'identidá como si fuesen unes madreñes rotes y enllamuergaes nun folleru, que dexen arruinase los monumentos del arte asturianu (mal llamáu "prerrománicu"), una de les xoyes de la humanidá y testimoniu de la nuestra más alta presencia na hestoria como pueblu? ¿Merecémoslos a dambos, al PSOE y a Areces?

Por supuestu que los merecemos, porque los votamos. Ye más, gústenmos. Porque dempués de tener paladeao la primer vegada les sos fedorientes cualidaes organoléptiques y comprobaes les sos nules cualidaes alimenticies, volvemos a pedir otra y otra ración de lo mesmu. Somos insaciables: enviciaos na puxarra nun podemos vivir ensin ella.

El Carbayu Lliterariu. Diccionariu

0 comentarios

Diccionariu: Castellanu-Asturianu

Comuníquenme de munches fontes qu'el mio Diccionariu castellanu-asturianu ta teniendo ésitu grande. Delles de les persones que me lo dicen son escritores, delles profesores, dalgunos, cenciellamiente, llectores d'asturianu.

Aparte del volume (615 páxines), que yá de sí supón un saltu cualitativu nesta triba diccionarios, lo qu'aprecia`l llector ye, sobre too, que'l diccionariu estreme ente acepciones de la mesma palabra. Por emplegar les mesmes palabres del entamu al lésicon:

Pela cueta, el nuestru manual esfuérzase en señalar en qué acepciones encaxen les palabres que van a la derecha de la entrada castellana y, al mesmu tiempu, aclara, en munches ocasiones, les peculiaridaes significatives de les palabres asturianes.

Asina, por exemplu, diz la entrada banco: «banco. m. bancu. ll 2. asientu, banca, bancu, cabiñeru, escañu, poyu (de piedra o cementu, corríu delantre la casa), sete (afincáu na paré), tayón. ll 3. ~ de peces. bandáu, báramu, mansíu, xarabal. ll 4. ~ de trabajo. cepu.».

N´otres ocasiones lo que se fai ye proporcionar datos de la realidá (etnográficos / industriales, como na palabra que damos a continuación; zoolóxicos, botánicos, llaborales, etc.) arreyaos a esa palabra, qu´acostinen, al mesmu tiempu, información llingüística relacionada con ella. Asina: «molino. m. molín. ll molín d´agua. el que lu fai movese la fuerza l´agua. ll molín de calenda. el que s´usa de riola ente los propietarios. ll molín de maquila. el que, pola molienda, cobra maquila´l propietariu (una parte´l granu o la fariña). ll molín de marees. el que lu fai movese la fuerza la mar. ll molín de rabilar. el que se lu mueve a mano, col rabil. ll molín de pisar. l´industrial, con pesu.».

Dotramiente, aprovéchase en dalgunos casos pa enxertar nuna entrada espresiones relacionaes cola mesma que, stricto sensu, nun corresponderíen a ella, pero que pueden servir pa que l´usuariu qu´ande al aldu de les mesmes vaiga buscales a esi sitiu cuando nun sabe ónde atopales. Desti mou: «muerto, ta. axe. muertu, a, o. ll 2. ~ de frío. amarmolecíu, a, o. ll 3. ~ de hambre. afamiáu, ada, ao; arganciáu, ada, ao; esfamiáu, ada, ao. ll 4. ~ de risa. esfargayáu, ada, ao. Ú.t.c.n. ll olor a muerto. mortizu. ll quedar como muerto. amortecer. .».

El Carbayu Lliterariu

0 comentarios

Xuan Bello mándame esti poema de Lope, como contrapartida el mio exemplu de procrastinación qu`entamaba col "¿Qué tengo yo que mi amistad procuras?"

Gracies, Xuan. Un saludu afectuosu.


Cánsase el poeta de la dilación de su esperanza


¡Tanto mañana, y nunca ser mañana!
Amor se ha vuelto cuervo, o se me antoja.
¿En qué región el sol su carro aloja
desta imposible aurora tramontana?

Sígueme inútil la esperanza vana,
como nave zorrera o mula coja,
porque no me tratara Barbarroja
de la manera que me tratas, Juana.

Juntos Amor y yo buscando vamos
esta mañana. ¡Oh dulces desvaríos!
Siempre mañana, y nunca mañanamos.

Pues si vencer no puedo tus desvíos,
sáquente cuervos destos verdes ramos
los ojos. Pero no, ¡que son los míos!

Llexisladores del..., de les témpores

0 comentarios

Fai munchu tiempu que vengo diciendo que nel nuestru país llexíslase coles... témpores, que vien ser una forma educada de decilo. Llexíslase al dictáu de la moda, de la histeria del momentu, de la presión de grupos d`interés, y, siempre, ensin tener en cuenta les consecuencies de lo llexislao nin les repercusiones de los testos llegales nuevos sobre la normativa anterior.

Asina, lo establecido nel códigu Belloch, el llamáu babayamente "Código Penal de la Democracia" (estes babayaes hai que deciles en castellán), modifícase diez vegaes en menos de nueve años, porque, entre otres coses, a aquellos fenómenos progremier escaézse-yos llexislar sobre esplosivos o delitos sesuales contra menores.

La riestra de disparates d`esta mena ye enorme, pero abonda con ello.

Ponemos equí lo último, el casu de la madre sordomuda que-y pega una mormiellada al fíu y al que la llei la obliga a separtase del ñeñu durante meses, condenándola, de pasu, a cárcel. ¡Cómo será la llei qu´afala la sentencia que los mesmos sentenciadores, el tribunal qu´emite`l fallu axustáu a llei, PIDE L`INDULTU NA MESMA SENTENCIA POR PAECE-Y UN DISPARATE.

¡Y los caradures d`ellos siguen sentaos nel Congresu! ¡Y los ciudadanos votando con entusiasmu a los mesmos que-yos dan pataes en culu!

Coles manes nos nuestros bolsillos (más)

1 comentarios
¿será por perres?

EL DÍA 7 D'ESTI MES ASOLEYÁBEMOS LES PERRES QUE LA MAYORÍA LOS PARTÍOS DEBEN A LOS BANCOS.

AGORA DAMOS LES QUE RECIBEN DIRECTAMENTE L'ESTÁU. FALTEN LES D'AYUNTAMIENTOS, DIPUTACIONES Y COMUNIDAES AUTÓNOMES (Y LES DE PER DELLÁU).

ASINA NUN YE FÁCIL COMPETIR

El Consejo de Ministros ha autorizado la concesión de subvenciones estatales anuales en materia de financiación de los partidos políticos por un total de 81.380.200 euros que serán destinados a las formaciones con representación en el Congreso de los Diputados.

El Reglamento de la Ley General de Subvenciones, aprobado por un Real Decreto de 21 de julio de 2006, establece que cuando las subvenciones a las formaciones políticas superen la cuantía de doce millones de euros será necesario el Acuerdo de Consejo de Ministros para autorizar su concesión.

De entre todas las formaciones políticas con derecho a percibir la subvención anual por financiación ordinaria, las cantidades que corresponden al Partido Popular (34.062.604,65 euros) y al Partido Socialista Obrero Español (32.243.416,04 euros) son las únicas que, por superar la cifra de doce millones de euros, exigen la autorización previa del Consejo de Ministros, que se efectúa mediante el presente Acuerdo.

La subvención concedida al PSOE no contabiliza la subvención de 5.649.331,50 euros que se concede al Partido de los Socialistas de Cataluña, que tiene financiación propia.

Por otro lado, CiU percibirá 2.486.972,67 euros; el PNV 1.137.406,96 euros; ERC 943.252,07; BNG 621.837,73; CC-PNC, 538.563,71; UPN-PP, 447.259,68; IU, 1.805.040,06; UPyD, 749.772,35; IPC-Verds, 480.187,14; y Nafarroa Bai 214.555,44.

[d'EUROPA PRESS]

Otra vez la revolución pendiente: ¡A por los banqueros!

1 comentarios



La crisis va a ser mucho más dura y larga de lo que queremos creer. Podemos, además, intervenir sobre los efectos de la misma (paro, por ejemplo, estabilidad financiera), pero poco podemos hacer sobre los factores de fondo: es el mundo —las sociedades, los individuos—, con su enorme complejidad, quien debe encontrar un nuevo equilibrio y unas nuevas reglas sobre las que volver a funcionar de forma sostenida.
De lo poco que podemos hacer con respecto a las cuestiones estructurales, aquí, en España no estamos haciendo nada. Nos movemos entre el tan español arbitrismo (las bombillas y el «renove» de Sebastián, los cheques de Zapatero y Areces) y la negación de la evidencia (que nuestra crisis, sobre la financiera mundial, es una crisis específica de nuestro sistema productivo). Ahora bien, en lo que sí podemos intervenir de verdad, en tomar medidas estructurales y jurídicas que nos permitan tener una economía productiva y competitiva cuando abocane el rabión internacional, no estamos actuando en nada, ni lo haremos a lo que parece.
Por otra parte, las medidas coyunturales que propone el gobierno son, precisamente, las de la reiteración de las causas que nos trajeron a la situación actual: más dinero barato en circulación, más crédito concedido sin garantías, más crecimiento a expensas de un teórico enriquecimiento futuro, esto es, más burbuja. Como un drogadicto con síndrome de abstinencia que recordase los tiempos placenteros y se olvidase de que fueron aquellos tiempos precisamente los que lo arrastraron al mal presente, el Gobierno quiere un nuevo chute olvidando que en los gozos anteriores iba inextricablemente encadenado el dolor hodierno.
En esta coyuntura económica mundial, y víctima a la vez de su incompetencia, su desorientación y sus prejuicios ideológicos, el gobierno se enfrenta a una situación en la que el número de parados está creciendo de forma desbocada y va a seguir haciéndolo; en que toda la sociedad se vuelve más pobre y en la que la inseguridad y el temor van a ir progresivamente incrementándose en los individuos. Es evidente que ese complejo de cosas entraña un riesgo —yo diría que inevitable— de descontento creciente y aun de explosividad social, que si todavía no ha estallado ha sido por la conjunción de varios factores de tipo psicológico y sociológico, uno de ellos el embridamiento que de la angustia y la inseguridad están haciendo los sindicatos. Pero será difícil contener por mucho tiempo esa amenaza hasta ahora controlada, y más aún cuando IU se ha rearticulado en torno a la idea de explotar la crisis y el descontento en la calle.
¿Qué hacer ante este panorama? El Gobierno, el PSOE, la UGT y sus fuerzas sociales periféricas (incluidos ahí los medios de comunicación de su racimo de uvas) saben que deben dar alivio a esa presión social y encaminarla contra el «fármacos», contra un chivo expiatorio al que pueda satanizarse y convertirlo en causa de todos los males. Porque, naturalmente, lo que no van a permitir es que las protestas y las eventuales algaradas, vayan contra ellos, contra el gobierno y el partido responsables de nuestra crisis particular.
Y ya lo han encontrado: es el capital, en general, en su particular manifestación de la banca y los banqueros. En los últimos días hemos asistido a la preparación del aquelarre: el mitin del fin de semana de Zapatero en La Coruña, su recepción a los banqueros en La Moncloa escenificando el distanciamiento en la proxemia del encuentro, las «amenazas» de nacionalización de los Fernández, Villa y Vara, etc.
De modo que ya verán ustedes cómo, en los próximos meses, el régimen intenta sajar el absceso de ira y temor al futuro de sus ciudadanos con el bisturí de las manifestaciones, los gritos y las pancartas contra la banca y los banqueros.
Lo que, además, será impulsado y secundado con entusiasmo impar. ¿Se acuerdan ustedes de lo que significaba aquel tostón de «la revolución pendiente» con que los falangistas nos dieron la lata hasta tan acá? Pues, principal y simplemente eso: la nacionalización de la banca.
Y es que en muchos de los discursos actuales todavía se percibe el eco de aquel big-bang, de aquella gran explosión de totalitarismo que se originó en los últimos treinta años del siglo XIX y continuó en las tres décadas iniciales del XX.




Esti artículu asoleyóse na Nueva España del 08/02/09, col títulu de "Objetivo fijado: los banqueros".

Coles manes nos nuestros bolsillos

1 comentarios
les nuestres perres
ESTES SON LES PERRES QUE DEBEN LOS PARTÍOS QUE MANDEN A LOS BANCOS. NUN SON LES PERRES DE LOS BANCOS LES QUE DOTEN EL PUFU, SON LES NUESTRES: PORQUE ESTOS PUFOS TRADÚCENSE DEMPUÉS, APARTE DE EN FAVORES, EN PROVISIONES DE FALLIDOS Y EL SO COBRU ACABA CARGÁNDOSE AL CLIENTE "CORRIENTE".

Per otru llau, el qu´alministra asina les perres de so (los partíos) ¿cómo va a actuar coles perres que nun son suyes? ¿Nun ye esta una de les fontes del nuestru desastre económicu y del paru?


Y, ADEMÁS, UNA REFLESIÓN PA LOS CIUDADANOS: Los partíos que nun nos dedicamos a mete-yos mano a los ciudadanos pa sacá-yos les perres de los bolsillos (porque, además, ta la corexada de perres que reciben directamente del estáu [vía presupuestos], de los ayuntamientos, de les diputaciones, de les comunidaes) ¿cómo vamos poder competir?

Y UNA CABERA REFLESIÓN: ¿Los ciudadanos nun tarán más contentos colos partíos que-yos meten la mano en bolsu pa estrincalos que colos que somos honraos y nun lo faemos?

Partido Socialista: 51.616.160,38 euros

Partido Popular: 16.324.240, 28 euros

Convergencia i Unió: 14.725.588,09 euros

Partido Nacionalista Vasco: 14.293.811,83 euros

Izquierda Unida: 14.043.323,32 euros

Partido Andalucista: 8.702.621,33 euros

Unió democrática de Catalunya: 5.021.054,28 euros

Iniciativa per Catalunya- Verds: 4.805.060,89 euros

Bloque Nacionalista Gallego: 3.300.122,28 euros

Euskal Alskatasuna: 3.092.860 euros

Esquerra Republicana de Catalunya: 1.574.183 euros

Coalición Canaria: 343.443,49 euros

Partido Comunista de España: 301.679,88 euros

Chunta Aragonesista: 187.590,79 euros

La juventud y la economía asturiana

1 comentarios

Un grupo de jóvenes me pregunta cuáles son nuestras propuestas sobre la juventud asturiana y la emigración. La respuesta obviamente ha de referirse a nuestra economía y a nuestra conformación como sociedad, a nuestra cosmovisión colectiva (si es que eso existe) y a nuestros compromisos individuales con nuestra comunidad. Esta es la respuesta:

En respuesta a las dos preguntas sobre juventud y emigración.

a) Para nosotros la emigración juvenil es una tragedia en lo personal (seguramente la mayoría desearía vivir y trabajar en Asturies, así como sus familias) y en lo colectivo: perdemos, como país, un enorme potencial de futuro, nos vacíamos y empobrecemos. Además, dilapidamos la inversión hecha por la sociedad en cada emigrado.

b) Los jóvenes sólo volverán (y dejarán de marchar) si aquí tienen empleo, salarios comparables a los de fuera, futuro y una sociedad abierta.
Para ello, necesitamos un cambio absoluto, no sólo en la economía, sino en la mentalidad de la gente y en las mayorías dirigentes: con los mismos y lo mismo no sólo seguiremos igual, sino que continuaremos cayendo.

c) Para empezar hay que confiar en las propias fuerzas y desterrar, por ejemplo, esos discursos que sostienen que nada podemos pintar porque somos menos que un barrio de Madrid: quien renuncia a ser no es. Resulta evidente, al mismo tiempo, que las fuerza políticas y sindicales que no están dispuestas a defender los intereses de Asturies ni creen en su futuro o, peor aún, que corren a apoyar las decisiones que nos son negativas (como el estatuto de Cataluña y sus consecuencias en la financiación, que PSOE e IU persiguieron, aplaudieron y votaron) son nuestro primer enemigo. Todo ello -y son ejemplos únicamente- debe trasladarse a la mentalidad social general, que suele reproducir estas actitudes y discursos (o resignarse a ello).

d) Finalmente, y en el concreto plano económico, hay que entender de una vez por todas que estamos en el mundo, que la economía debe ser competitiva, que hay que moverse en un mercado global, que deben facilitarse la inversión y la creación de empleo en todos los sectores y que no se puede seguir mirando hacia el pasado o soñando con retrasar el futuro (en realidad, el presente). Quién está capacitado para ello y quién viene actuando en sentido contrario es lo que deben resolver los ciudadanos asturianos y, en particular los jóvenes. PENSAR QUE LAS DECISIONES DE VOTO NO TIENEN QUE VER CON LA REALIDAD (CON SUS CONSECUENCIAS) ES UNO DE LOS ENGAÑOS Y AUTOENGAÑOS QUE PERMITEN E IMPULSAN QUE PROGRESIVAMENTE NUESTRA ECONOMÍA SE CONTRAIGA Y NUESTROS JÓVENES TENGAN QUE EMIGRAR, DESDE HACE YA TREINTA AÑOS.

En la democracia, en las sociedades libres, las plagas y los castigos no las mandan los dioses, las eligen los ciudadanos/votantes.

Alvertencia: la imaxen ta esbillada d´El Comercio Digital.

Financiación: mienten el PSOE y Areces

0 comentarios

El Presidente Areces anda corriendo de redacción en redacción para explicar su valentía y la del PSOE al negarse «por ahora» a aceptar el nuevo modelo de financiación «de Solbes».
Como ya habíamos pronosticado hace mucho tiempo, estamos ahora en la fase de mentir para engañar a los ciudadanos haciendo ver que Areces y el PSOE defienden los intereses de los asturianos. Todo lo que dicen es falso: aceptarán lo que les den y, además, ya saben exactamente qué les van a dar. Lo que pasa, es que, para hacer ver que hacen, simulan ahora oponerse a un sistema de financiación de magnitudes desconocidas para así, cuando les den el definitivo —que es el mismo que ya está decidido—, poder decir que se modificó debido a su presión. Es la misma estrategia que utilizan habitualmente los sindicatos para hacer ver a sus representados que, «gracias a ellos y a las huelgas convocadas», se alcanza una cosa mejor que aquella que ya se había pactado previamente con la patronal.
Por otro lado, las mentiras de Areces y del PSOE van más allá: no dicen que el actual sistema ha sido buscado e impulsado por ellos y todo el partido socialista desde el año 2003 (en el llamado «Pacto de Santillana») y votado y aplaudido unánimemente por todos ellos (en el estatuto catalán).
No es menor su cinismo cuando intentan atribuir las propuestas fingidas como inaceptables al vicepresidente Solbes. No sólo José Luis Rodríguez Zapatero ha sido el impulsor del actual sistema y del estatuto catalán, sino que ha sido él mismo el que ha recibido a cada presidente y ofrecido un fondo especial, teóricamente a la carta, para cada comunidad. En una palabra, y como bien sabe todo el PSOE, todo esta llamuerga de la financiación autonómica y de la discriminación entre comunidades es obra de Rodríguez Zapatero desde el principio hasta el final.

¿Merecemos esti gobiernu?

0 comentarios


¿Merecemos gobiernos como'l de Zapateru o como'l d'Areces?


Pues sí, porque los votamos.


El carbayu lliterariu

0 comentarios
José Benigno Fernández, "Marcos del Torniello" ye un clásicu de la nuestra lliteratura que produz, fundamentalmente, nel primer terciu del XX.

Anque dalgunos testos d'elli pueden producir dalgunes rocees emocionales o ideolóxiques en munchos llectores de güei, ensin embargu la mayoría la so obra son testos de gran prestosidá: tienen gracia, aciertu descriptivu y espresivu, bayura de lésicu, propiedá llingüística. Marcos del Torniello domina, sobre too, la estampa costumista y l'humor, y, no que cinca a la técnica, la soltura narrativa, l'aciertu descripitivu y, perespecialmente, la gracia del diálogu. Además, na so obra, podemos atopar una importante fonte de documentos hestóricos, sobre sucesos de la época.

Recomendamos lleelu. Ye prestosu e instructivu.

Vamos dar d'elli dellos versos del poema "¡Que reblinquen!", asoleyáu n'Orbayos de la Quintana (1925). Por cierto, nel carril d'esti poema camina años más tarde'l "Sardinera de Xixón", de Matías Conde, que, aparte de tar seguramente afaláu pol de José Benigno ye ún daqué más floxu, tanto en llingua como en gracia.


¡QUE REBLINQUEN!

Con el paxo na cabeza
ye una xana casimente
la graciosa resalada
más simpática del muelle
que apregona les sardines:
«¡Que reblinquen! ¡Hay que veles!...
¡Y qué vives y qué grandes
y qué gordes y qué güenes!»
Ye muy guapa esta rapaza
que por Nieves arrespuende,
morenina, de faiciones
delicades y correches,
pa que axuguen co la estampa
de so cuerpo, que se fiende
con fachenda, con remango,
con salero que se vierte
cuando diz, apregonando:
«¡Quián les quier! ¡Sardines fresques!....
¡Ay qué gordes y qué grandes,
y qué vives y qué güenes!
Son de a tercia, así me salve…
¡Que reblinquen porque pueden!» […]

PP y Cajastur: Orden de los Caballeros Torgaos

0 comentarios
Ovidio Sánchez
El PP acaba de cubrirse una vez más del más clamoroso de los ridículos: mandan a su gente a negociar la representación en Cajastur y la mitad de la dirección ignora que están negociando. Los negociadores no saben qué tienen que negociar, van sin instrucciones y negocian a la baja. El presidente del partido, don Ovidio, firma sin saber que lo que firma hace perder a su partido el 50% de lo que les corresponde. Después, alguien les llama la atención y tienen que dar marcha atrás, con lo que, de paso el negociador, don Pelayo Roces, dimite.

En fin qué quieren que les diga: ni PSOE ni PP defiende a los asturianos, son meros palafreneros de sus señoritos de Madrid. ¡Pero encima éstos, los del PP, ni siquiera saben cuidar de sus duros (o de sus euros, como lo prefieran). ¡Como para confiarles los nuestros!

No sé si estos caballeros deberían volver a la escuela para aprender Educación para la Ciudadanía, pero, en todo caso, no les vendría mal volver para aprender a leer y a hacer las cuatro cuentas. A nosotros no nos iría mejor, pero a ellos, tal vez.

Mientras tanto, creemos un título nobiliario para ellos: la Orden de los Caballeros Torgaos. Y démosles el título a todos. Sin excepción.