Cifres d'empléu: más ésitos del Gobiernu PSOE-IU

1 comentarios
El paru (EPA) algama les 68.600 persones en 2009.

El desempleu rexistró nel Principáu un incrementu del 40,15% al respective del 2008, perriba la media nacional, que fue del 34,87%. La tasa de paru n'Asturies ye del 14,24%.

El 2009 dexó n'Asturias 19.600 parados más en relación a 2008, lo que supón un incrementu del 40,15%, seis puntos más que en toda España, onde la subida fue del 34,8%, según datos de la Encuesta de Población Activa (EPA) que publica güei l'Institutu Nacional de Estadística (INE).

En comparanza col trimestre anterior, ente ochobre y avientu del añu pasáu el númeru de desempleados creció n'Asturies un 5,3%, al sumar 3.500 personas más. Esti porcentaxe supera al rexistráu nel conxuntu'l país, oonde el incremento fue del 4,9% (203.200 nuevos desempleados).

Esto son los ésitos del Gobiernu PSOE-IU, pese a los sos alcuerdos na Aceba, pese al progresivu endeldamientu presupuestariu: Ye que nun pueden, ye que nun saben, ye que-yos falten les habilidaes.

O, n'otres palabres, nun son el problema pero son parte'l problema, y, dende llueu, inxamás van ser la solución del problema.

Esto ye: NUN SON EL VOTU ÚTIL, SINÓN EL VOTU INÚTIL (salvo que'l deséu del votante sea la ruina pa él, pa los fíos y pal país).

SEGUIMOS COMO SIEMPRE

1 comentarios
La asociación Xuristes pol Asturianu viene, desde hace tiempo, defendiendo con tenacidad los derechos colectivos e individuales con respecto al asturiano, y denunciando, asimismo, los flagrantes incumplimientos que con respecto a dichos derechos y a la legislación que los ampara se producen.

La última denuncia de que hemos tenido noticia ha sido motivada por el trato dispensado en el Ayuntamiento de Xixón a un ciudadano. A dicho ciudadano, cuyo nombre es asturiano, pretendió rectificársele su patronímico en la instancia que presentaba, al tiempo que la funcionaria que lo atendía se mofaba de él por aquella razón. Paralelamente a la queja por esa conducta, Xuristes pol Asturianu denuncia asimismo que el Ayuntamiento, pese a todas sus promesas y campañas al respecto, incumple también la Ley de uso y promoción del asturiano, entre otras cosas, por no disponer de impresos bilingües y por no constar el nombre de Xixón en ellos.

El caso no es insólito, más bien todo lo contrario: quien tenga un patronímico de verdad en lengua asturiana (y digo “de verdad” porque hay muchos que sólo lo tienen de mentirijillas) sabe por experiencia con cuánta pugnacidad se resisten a aceptarlo o a darlo por bueno muchos asturianos. Y uno nunca deja de preguntarse cuál es exactamente el virus de intolerancia y autoodio que se ha inoculado a muchos de nuestros conciudadanos (o de que se han provisto ellos mismos). Porque personas generalmente civilizadas y pacíficas sufren una repentina efervescencia interior cuando sienten hablar asturiano en situaciones que ellos creen que no debería hablarse o cuando lo hablan quienes ellos piensan que no deberían hacerlo. Es más, son capaces de abandonar su educación y convertirse en «faltonas» con quien se expresa en su llingua o tiene su nombre de pila en ella. Y no se piense que son esos ciudadanos puristas del castellano, que no admiten que nadie se identifique con una etiqueta personal que no sea “al hispánico modo”. No, esas personas reciben con total naturalidad o benevolencia cualquier nombre extraño, japonés, bengalí, ruso, proveniente de un culebrón sudamericano o de las entrañas del glamour hollywoodense. Lo único que les excita y les irrita, hasta, como decimos, modificar su natural ser civilizado para convertirlos en maleducados y faltonos, es el asturiano.

Poco más cabe comentar al respecto del hecho xixonés: pese a las promesas electorales y a la propaganda, seguimos como siempre. En el ámbito institucional, sin ninguna voluntad de llevar adelante la normalización del asturiano y de cumplir la legislación que tutela los derechos de los hablantes. En el ámbito de la realidad social, silenciando a los usuarios de la lengua, vejándolos y humillándolos. Como decía A. Machado, "Hoy es siempre todavía".

En otro orden de cosas, merece la pena señalar que el fundamento legal a que, una y otra vez, acude Xuristes pol Asturianu para sustentar sus denuncias es la Ley de uso y promoción del asturiano, una ley impulsada por el PAS, plasmada frente a la resistencia de la mayor parte del PP y conseguida frente al filibusterismo parlamentario del PSOE, que se opuso a ella con todas las artes y artimañas posibles.

Pues bien, no estará de más recordar que el conseguir que dicha ley existiese y se plasmase en el BOPA nos costó, en el mundo del asturianismo, insultos, acusaciones de “traidores”, defección de algunas almas débiles y, finalmente, nuestra presencia parlamentaria. Y eso que advertimos a todo el que quiso oírnos que la Ley era lo óptimo, es decir, lo único que se podía conseguir y lo único que habría en mucho tiempo, a no cambiar la correlación de fuerzas. Pero que, en todo caso, no se trataba de un instrumento desdeñable, sino de un mecanismo apreciable para un gobierno que tuviera voluntad política. Es evidente que el tiempo ha dejado patente la razón que entonces teníamos.

Acabemos con una sonrisa. En una reunión multitudinaria celebrada por aquel entonces en el Club de Prensa Asturiana expuse las razones y pronósticos que acabo de decir, que fueron recibidos con notoria hostilidad y nulo crédito por los asistentes, los cuales prefirieron dar su asenso emocional (y racional, supongo) a un representante de IU, quien replicó que no le importaba ni la aritmética parlamentaria ni la voluntad de los partidos mayoritarios. Y su grito de «lo conseguiremos en la calle con movilizaciones» fue acogido con un unánime aplauso.

¡Qué magnífico estrambote para un buen soneto!


Nota: Asoleyóse esti artículu na Nueva España del 28/01/10

Intelligenti, pauca: Incineradora

0 comentarios
Como los mios llectores respuenden al prototipu que se puede abellugar embaxu l'emblema llatinu d'Intelligenti, pauca, llimítome a facer la trescripción de los diarios, al respective de les últimes informaciones sobre la incineradora futura en Serín pa toles basories d'Asturies:

El PSOE urge a aprobar la incineradora. (25/01/10)

IU pide a la FSA que abandone los "calentones". (26/01/10)

IU carga contra la incineradora, pero mantiene el pacto. (28/01/10)

Lo dicho: intelligenti, pauca.

Churchill, España, la Guerra Civil y la Mundial (I)

0 comentarios
Para ilustración de los curiosos y amables lectores del blog, transcribo aquí una intervención de Winston Churchill ante la Cámara de los Comunes el 24 de mayo de 1944, cuando la Guerra Mundial va ya muy avanzada y el triunfo de los aliados parece más o menos próximo. La intervención de Churchill constituye un repaso general a la situación del conflicto, a su desarrollo, la situación actual, las perspectivas de futuro y a los países y territorios donde se desarrolla la lucha. Naturalmente, junto con apreciaciones militares aparecen otras de tipo político, como las que aquí vemos.

Por otro lado, y sobre el trabajo de "seducción" del franquismo hecho por la embajada inglesa y sus servicios secretos y el "ablandamiento" realizado entre el generalato franquista, puede verse una estupenda novelización en la narración Invierno en Madrid, de J.C. Sansom.

Dada la extensión del texto, hago dos entregas del mismo.



De Italia uno vuélvese naturalmente a España, antaño el más famoso imperio del mundo, y que de entonces a este día sigue siendo una comunidad fuerte sobre una tierra extensa, con una personalidad señalada y una cultura sobresaliente entre las naciones de Europa. Algunas gentes piensan que el mejor modo de expresar nuestra política extranjera respecto a España consiste en dibujar caricaturas cómicas y aun gro¬seras del general Franco; pero yo entiendo que nuestra política debe consistir en harto más que eso. Cuando nuestro actual embajador en España, el muy honorable diputado por Chelsea (sir S. Hoare) fue a Madrid hace casi exactamente cuatro años, nosotros convinimos dejar su avión esperándole en el aeródromo, porque parecía casi cierto que España —cuyo partido dominante estaba bajo la influencia de Alemania, porque dicho país lo había ayudado con tanto vigor en la guerra civil recientemente concluida— seguiría el ejemplo de Italia, uniéndose a la Alemania victoriosa en la guerra contra la Gran Bretaña. En efecto, en aquella ocasión los alemanes proponían al Gobierno español que autorizase desfiles triunfales de tropas alemanas en las principales ciudades españolas, y no dudo de que sugerían que, a cambio, los alemanes em¬prenderían la ocupación de Gibraltar, que sería devuelto a una España germanizada. Aunque esto último fuese más fácil de decir que de hacer, no hay duda de que si España hubiese cedido a la presión alemana en esa coyuntura, nuestra carga habría sido muchísimo más pesada. El estrecho de Gibraltar hubiese sido cerrado, así como todo acceso a Malta desde el Oeste. Toda la costa española se hubiese convertido en nido de submarinos. En aquel tiempo yo no hubiera deseado ciertamente que ocurriese ninguna de esas cosas, y ninguna ocurrió. Nuestro embajador ganó justo crédito por la simpatía que ganó y supo acrecer rápidamente en España. Asistióle en ello un hombre muy dotado, el señor Yencken, cuya súbita muerte en accidente de aviación es una pérdida que, estoy seguro, ha sido notada por la Cámara. Pero el mérito principal de la cuestión corresponde indudablemente a la resolución de España de mantenerse fuera de la guerra. Los españoles habían tenido harta guerra ya y deseaban mantenerse apartados de ella. (Un diputado: Eso es discutible.) Sí, así lo pienso, y por eso mi fundamental principio de batir al enemigo lo antes posible debe seguirse decididamente. Pero, en todo caso, los españoles habían tenido ya bastante guerra, y creo también que su sentimiento puede, en algo, haberse debido a que, mirando al pasado, el pueblo español —que gusta, en efecto, de mirar así— recordaría que la Gran Bretaña ayudó a España a libertarse de la tiranía napoleónica hace ciento treinta años. De cualquier modo, el momento crítico pasó; la batalla de Inglaterra fue ganada, y el poder isleño, que se esperaba ver arruinado y sojuzgado en pocos meses, se vio aquel mismo invierno no sólo intacto y mucho más fuerte en la metrópoli, sino también avanzando, a pasos de gigante, bajo la conducción de Wawell, a lo largo de la costa africana y aprisionando de camino cosa de un cuarto de millón de italianos.

Pero otra muy seria crisis aconteció en nuestras relaciones con España antes que la operación de desembarco de las fuerzas americanas y británicas en el noroeste de África comenzase. En ese momento la capacidad y fuerza de España para perjudicarnos estaba en su grado máximo. Durante largo tiempo estuvimos constantemente extendiendo nuestro aeródromo de Gibraltar y erigiéndolo sobre el mismo mar, y por un mes antes de la hora cero, esto es, el 7 de noviembre de 1942, tuvimos a veces 600 aviones apiñados en aquel aeródromo, a plena vista y bajo pleno alcance de las baterías españolas. Muy difícil era para los españoles creer que aquellos aparatos estaban destinados a reforzar a Malta, y puedo asegurar a la Cámara que el transcurso de aquellos días críticos fue muy inquieto en verdad.

Empero, los españoles continuaron amistosos y tranquilos, sin hacer preguntas ni causarnos turbaciones.

Más sobre l'Estatutu

1 comentarios

Dende'l puntu de vista de la "realidá de los partíos políticos" l'Estatutu nun ye más qu'un termómetru de coyuntura. L'atención que-y dean vien en función de la utilidá que pa otres realidades esternes a Asturies-yos pueda prestar como instrumentu d'afalamientu y ximielgamientu de les respectives parroquies de fieles (y de la rodiada les mesmes, pa ser esactos).

Dende'l puntu de vista de la xeneralidá de los ciudadanos asturianos (conscientes d'ello o non) l'Estatutu val por otres "realidaes instrumentales":

  • La de la dignidá y la igualdá política nel conxuntu d'España (apreciada o non).

  • La de la "capacidá" (cosoberanía) pa facer coses na propia realidá y pa empobinala nún o n'otru sentíu, aprovechada o non.

  • Y, en términos identitarios y sociales, p'acabar de normalizar la cuestión llingüística y otres, aquélla mediante la cooficialidá. (Cabe, como se sabe, empeorar les coses: tala ye la redacción que tienen pactada nestos momentos PSOE (y, por implicación, IU) y PP).
La pregunta que nos podemos facer agora ye esta: Na prósima revisión estatutaria (verosímilmente, la prósima llexislatura, masque sea a finales y de mala gana) va haber modificación estatutaria, nesi casu ¿habrá ellí una fuerza (y fuerza, fuerza, non un solu diputáu o dos) que defenda de verdá los intereses asturianos o nun habrá dala? Seguiremos los asturianos sometíos al engañu d'IU y al estrapallamientu, embabiecamientu y enquillotramientu de PSOE, PP y IU?

Si vustedes faen cruzase apuestes, la posibilidá d'esta última opción seguro que se paga mui alta, y la d'una fuerza que defenda de verdá los intereses asturianos, perbaxa. Nun digo a cómo porque me salen los collores a la cara (póngome como una mazana "del llau que-y da'l sol", que diz el canciu).

¿Va ser asina, según dicen les apuestes o non? Yo pola mio parte, y lo que yo represento, vamos facer tolo que tea na nuestra mano pa que fracasen les predicciones (racionales). ¿Vamos ser pa ello?

A los asturianos, en xeneral, digo, y a dalgunos en particular.

¿Y l'Estatutu? ¿Úlu?

0 comentarios
Nel 2007 y nel 2008, como nun berveneru, PSOE, IU y PP fervíen al rodiu de la palabra «Estatutu», L'Estatutu yera lo más importante qu'había pal futuru d'Asturies y corría una priesa enorme. Nun momentu determináu, inclusu, Ovidio Sánchez llegó a decir qu'ellos «queríen un estatutu con unes competencies como'l catalán».

En realidá ningún tenía ningún interés nel Estatutu, como, en xeneral nun tienen dala esmolición polos asuntos de los asturianos (salvo los que son parte del so negociu o sofitu del so votu). Pa PSOE y IU tratábase, ná más, de cubrir la operación del Estatut y de dar cobertura al atropellu que, al través d'esi testu se nos facía; pal PP, seguir la estratexa xeneral d'oposición al PSOE que dende Génova-yos mandaben; esto ye, pa toos ellos la so esmolición yera cumplir col so papel, el qu'acostinen voluntariamente y el que-yos manden: «facer de palafreneros de los sos señoritos de Madrid y del restu d'España».

Y, agora, una vegada que'l testu catalán yá salió alantre (al marxen de lo que faga'l Constitucional) y que los sos intereses yá tán cumplíos al través del nuevu modelu de financiación que nos espetaren en contra del nuestru interés, ¿qué coño-yos interesa a PSOE, IU y PP l'Estatutu asturianu? Pues lo que siempre-yos interesó: nin un res.

Pero nun s'esmuelan, cuando-yos vuelva venir bien (cuando-yos lo manden o permitan, en realidá) van volver a ximielgar l'espantayu estatutariu. Y hasta, otra vegada, volverán sacar infelices y bona xente a la calle pa sofitar los sos intereses partidarios y tratar d'atropar votos.

Carreteres y profecíes: don Antonio, mal profeta

0 comentarios
Invítolos a dir a la hemeroteca, o abrir en interné l'archivu correspondiente, y ellí, el 13 de septiembre de 2004 (repito, «el 13 de septiembre de 2004»), don Antonio Trevín, el Delegáu del Gobiernu n'Asturies afirma:
«Nel 2009 (tamién lo repito «nel 2009») va tar acabada tola autopista, nun sólo nel tramu Llanes-Unquera, sinón toa ella, hasta Galicia»
Y arreyó:
«Pero nun únicamente Llanes-Ribadeo, tamién Uviéu-La Espina»
Vaigan y miren. Dende llueu, el mio amigu Trevín tien munches virtudes, pero non la de profeta.

Carretera Sotu'l Barcu-Pravia

1 comentarios
Ente les coses de les que nesta vida toi satisfechu o medianamente satisfechu ye de les munches coses que fecimos nel PAS y, especialmente, de la nuestra capacidá pa ver la realidá y el mundu modernu y, en consecuencia, adelantanos pa proponer coses o dar soluciones.

Por exemplu, entamamos a reclamar fai más de trenta años una Televisión Asturiana. Llegó tarde y mal y perdiérense munches oportunidaes industriales y económiques por nun facela a tiempu. Otru: fai más de diez años (¡diez años!) que llevamos nel nuestru programa la esixencia de que Europa punxere en marcha un programa común pa fomentar la industria del coche llétricu. Empieza a llegase a ello, pero non corriendo, zapicando. L'últimu, ná más (y xuro que son munches docenes): pasamos venti años pidiendo allumar l'autopista, entama facese agora gotina a gotina.

Pues bien, en términos menores hai que recordar que yá fai más d'un añu llevamos esixendo la igua de la carretera de Sotu'l Barcu a Pravia. Agora (cito de La Nueva España del 21/01/2010) "Trescientos usuarios de la carretera entre Soto y Pravia exigen su mejora en Facebook".

Préstamos esi movimientu ciudadanu, pero prestaríamos abondo más que les alministraciones y el Gobiernu ficiesen daqué curiosu y en plazu.

Si quieren ver aquel comunicáu pueden velo en la WEB d'UNIÓN ASTURIANISTA URAS-PAS.

Y, si quieren ver la carretera aperiada y, nel futuru, les sos demandes atendíes y les sos necesidaes satisfeches, péguen-yos una patada a estos rapazos nel traseru la urna: son unos absolutos inútiles, ente otres coses, porque creen que, fagan lo que fagan, una bona porrada d'asturianos van seguir poniendo l'enfotu n'ellos.

Les perres del los partíos son el poder

2 comentarios

De xemes en cuandu damos equí noticia de les perres que los españoles damos (les perres que a los españoles nos saquen de la corexa) a dellos partíos políticos y a los sos palafreneros sindicales. Dellos d'esos fondos vienen de l'aportación anual de los presupuestos del Estáu y d'otres derrames institucionales, y nun son pocos. Dalgunos otros provienen de créditos bancarios qu'inxamás se paguen o de partides de deldes que se-yos condonen.

Fai aprosimadamente un añu corrotárense los 1.000 millones de pesetes que la Caixa y condonó al PSC y a Montilla, agora enterámonos, vía'l Tribunal de Cuentes, de que'l Santander y la caxa vasca BBK condonaron al PSOE nel 2006 unos 33 millones d'euros d'intereses pa saldar unos créditos supuestamente arrastraos dende facía 20 años.

Nun crean que ye sólo'l PSOE, los demás anden al empar.

Lo escandaloso del asuntu céntrase en dos ámbitos:

  • El primeru, la inxusticia que supón esti favor de los bancos al respective de los particulares y les empreses, y el que, n'últimu términu, son los clientes o los accionistes de los bancos los que van poner les perres pa esos regalos a los partíos.
  • El segundu ámbitu ye'l de la inxusticia y discriminación qu'esi tratu supón nel mercáu políticu.

Toos esos partíos, que yá tienen el so apurrimientu ordinariu vía presupuestos, gocen d'una financiación bancaria "ilegal" que-yos permite tener entá más presencia pública y diseñar mayores y meyores campañes coles que convencer, seducir, engañar o caltener ilapsos a los ciudadanos. A lo que s'arreya -nun hai qu'escaecelo- el tiempu gratuitu y diariu de la so presencia nos medios de comunicación.

Frente a eso, la capacidá de presencia de partíos d'ámbitu territorial llocal nun puede ser más que munchu menor, y, si pa enriba, esos partíos nun tienen representación institucional parlamentaria, entós la cosa tórnase pergrave: ye como comparar les posibilidaes emburriadores d'un furacán coles del soplu d'un silicosu asmáticu.

Llama l'atención qu´esta cuestión de les perres, que ye l'elementu sustancial, básicu, de la capacidá d'esistencia d'un partíu delantre la opinión pública inxamás provoque l'interés de los "señoritos" que se manifiesten diariamente tan esmolecíos pola llimitación d'escoyer que pa ellos suponen les llistes cerraes.

Llama tamién l'atención qu'esti asuntu -el de la vida real, el de la realidá de la capacidá de presentación y representación de cualquier partíu políticu- sea un asuntu qu'inxamás esmolez a los que s'entruguen pola escasa representación institucional del PAS. Tampoco dexa de ser estraño que nun acapie nin pa una sola llinia a toa esa xente que -mui lloablemente, per otru llau- pasa la vida nun continuo aforfugu pa pedir la xuntanza de los mundos que dicen abellugase embaxu'l veru de la etiqueta común d'"asturianismu".

Y, ensin embargu, esa, la de la estremancia ente'l poder representativu y les perres, ye l'elementu sustancial que desplica la capacidá d'actuar y de tener ésitu.

El güevu la culiebra

0 comentarios
Una de les coses más inritantes y esmolecedores de les caberes selmanes fueron les manifestaciones d'agresividá y sectarismu na rodiada de la ficha pol Sporting del uvieísta Michu, agora nel Celta. Que la rivalidá futbolística y ente ciudaes tenga un daqué de pique y gracia pa chistes, pase. Que sea una muestra del fanatismu y la ceguera personal, permalo; un pretestu p'amenaces personales, pésimo.

Y a ello podemos arreyá-y lo que-y ta pasando a otru asturianu, Adrián Colunga, nel Recreativo de Huelva, tamién insultáu y amenazáu, él y la so familia.

Ehí, nesi mundu de violencia y intolerancia, ta guarándose'l güevu la serpiente. Porque esi fanatismu violentu nun ye distintu del fanatismu relixosu o del políticu. Sólo que, en daqué medía, la xustificación pal mesmu ye menor: una caxigalina, una identidá basada na nada.

A los dirixentes de los clubes de fútbol hai qu'esixi-yos medíes y pedíos responsabilidaes.

Premiu Meyor Empresa 2009: ZITRÓN

0 comentarios
El prósimu día 12 de febreru vamos dar el PREMIU A LA MEYOR EMPRESA DEL AÑU na so duodécima edición, que un xuráu independiente atribuyó a ZITRÓN, una empresa de más de 45 años d'antigüedá, con proyección mundial, especialmente en materia de ventilación de túneles, pero tamién notres.


Arreyo, darréu, l'acta del xuráu, que contién la llista de premiaos anteriores:

ACTA DEL XURÁU DEL XII PREMIU “MEYOR EMPRESA DEL AÑU”, 2009

Asturies, 22 d'avientu de 2009

Hoy, martes, día 22, se ha fallado el premio a la "MEYOR EMPRESA ASTURIANA-2009", premio que convoca El Partíu Asturianista (PAS) a comuña cola fundación Nueva Asturies.

El jurado, por unanimidad, ha decidido premiar en esta duodécima convocatoria a la empresa Talleres Zitrón, S.A, fundada en 1963 en Gijón, estimando entre otros los siguientes méritos: su significativa presencia en el sector metal, su actual volumen de facturación, el empleo creado, con un total de 250 trabajadores, la alta innovación tecnológica utilizada en sus procesos, su continua apuesta por la innovación y su gran proyección en los mercados internacionales, al estar presente en 145 países.

Como se sabe, es éste el DUODÉCIMO año de convocatoria del citado premio, que en las anteriores ocasiones fue entregado a: Valle, Ballina y Fernández, S.A.; Luminosos Ales; Industrias Cárnicas de Muñás, S.A., El Palacio; CASINTRA; Los Telares, S.A. y Cartonajes Vir (ex aequo); Fundación Santa Bárbara (FUSBA) y Tekox (ex aequo); Grupo Daniel Alonso (Tadarsa); Hijos de Luis Rodríguez (Cadena Más y Más); Talleres Alegría, S.A.; Formastur, S.A., Destilerías los Serranos.

Según es también conocido, el jurado que otorga el premio está formado por periodistas asturianos especializados en asuntos económicos, así como representantes de FADE y el mundo empresarial, y la participación en aquél del Partíu Asturianista (PAS) se limita a la presencia de un secretario sin voto.

El premio tiene como finalidad reconocer la actividad empresarial, mejorar su estima social y animar a los jóvenes por ese camino, en el entendimiento, por un lado, de que es esa la mejor política de creación de empleo y bienestar en el mundo contemporáneo; en la seguridad, por otro lado, de que, en el proceso de escaso crecimiento y actividad en que la economía general asturiana se encuentra, o aumenta la capacidad de la iniciativa privada o no habrá para nuestro país más salidas que las actuales: el paro y la emigración.

Llastres: tapecer con ñeve y mar sereno

0 comentarios
Doi equí tres imáxenes de la perspectiva de la costa dende Llastres, col Sueve detrás. La mar ta sereno y El Sueve ñeváu. Tán tomaes al tapecer del día 11 de xineru del 2010, a les 6,35 de la tarde, dempués de la ñevaona del 7 al 10, que llegó a tener trancada l'autopista a l'altura de la Venta'l Probe pol pilancu la ñeve. Apréciase yá la crecida de la llume`l día.


El carbayu lliterariu: Las aventuras de Pedro Menéndez

0 comentarios

El mio hermanu, Ignacio Sánchez Vicente, acaba d'asoleyar una novela onde lleva a la ficción la vida de Pedro Menéndez de Avilés, l'Adelantáu de la Florida, que fundó'l 28 d'agostu de 1565 San Agustín, la ciudá güei más antigua d'EEUU, onde va dir rezar el prósimu día 4 el presidente don José Luis Manda Obama que t'Obedezo.


La novela ye áxil, de diálogu abondosu y fluidu y enllena d'aventures, especialmente marines, escontra corsarios y pirates. Entretenida, en daqué medía recuerda un daqué les emociones de los mundos de Salgari. Una bona mozada d'ilustraciones de Favila agabiten la estética del llibru, en cuadernáu magníficamente en tapa duro.

Acompañen dos semeyes, una de la portada; la otra, de Las aventuras de Pedro Menéndez nes estanteríes d'El Corte Inglés.

A "Sensible Panda" (Ensiertu en "Cagayón con campanín")

0 comentarios


Estimáu:

Vo ver si m'esplico meyor:

Les coses del mundu son entidaes reales, yá sean oxetos, yá constructos de cultura. Agora bien, cuando eses coses esisten -son reales- pueden manipulase, sobreponese, y ver si les formes, tamaños, densidaes, etc. de les mismes son coincidentes, si s'atraen o repelen, etc.

D'esi mou una formación política puede rechazar les propuestes d'otra porque cree que, en cuanto tales, esto ye, en cuanto "oxetos" sometibles a manipulación y comprobación nos sos efectos sobre'l mundu real, son refugables, yá porque vayan contra la mayoría, yá porque vayan contra la parte particular qu'esa fuerza política diz defender.

Dotramiente, ye posible dar por bonos o malos los concretos elementos que conformen los respectivos conxuntos que -de forma más bien mui imprecisa- podíen caer embaxu'l nome d'ideoloxía. Porque si la ideoloxía ye daqué, ye (constituye) un conxuntu de proposiciones, afirmaciones, análisis, etc. Agora bien, si la ideoloxía ye sólo'l nome (la etiqueta) que-y damos al caxón o conxuntu, entós la ideoloxía nun ye nada, ye un ente metafísicu, un conxuntu vagu o, inclusu vaciu, un purtu "nome".

Ye evidente que, d'esa forma, les "ideoloxíes" nun pueden ponese d'alcuerdu nin en todo nin en parte sobre'l mundu, porque, entendíes asina, nun contienen ningún elementu real o concretu del mundu, más que la so etiqueta en cuantes denomación d'un conxuntu inaveriguable o vaciu, cuya única rasgu esistencial, entós, aparte la propia palabra que la denoma, ye la negación del otru o los otros.

Pero eso, que pa munchos ye la política, nun ye más que metafísica con deletéreos efectos sociales (inclusu, pa aquellos particulares a los que s'atribuye la virtú y cualidá de defender y amparar, pero que, en realidá nun tien otra virtú que la de saca-yos el xugu, esto ye, el votu, y, a través d'el, el poder).

Per otru llau, gracies pol recuerdu les clases y pola llectura la novela, qu'espero, como parez entendese, que ta prestando.

Al mou clásicu, non asturianu: vale.

A "Anónimu-Fontanía"

0 comentarios
Contestando'l comentariu d'Anonimo.


Les gracies tengo que dales yo. Les coses bien feches bien parecen.

El carbayu lliterariu: Nueva novela

0 comentarios

Acabo de finar la mio cabera novela, en castellán, entá ensin títulu. Téngola mandada yá a los editores.

La novela ta centrada na hestoria d'una familia asturiana, ente l'añu 1917 y 2004, vista fundamentalmente a través de la madre, viuda na guerra, que consigue llevar alantre la casería nes décades posteriores.

A esta perspectiva familiar y personal acompáñala una seliquina, tenue, perspectiva social y política d'esos años.

Acompaño semeya de la mio cabera novela "asoleyada": No miréis al mar.

Cagayón con campanín

4 comentarios
Nuna entrevista nel diariu Público la selmana pasada, don José Luis afirmaba que nun podía algamar un alcuerdu económicu (col PP) pa meyorar la economía porque-y lo torgaben "sus bases ideológicas".

Ehí tienen vustedes una flatulencia de la nada, una babayada del chirichichí, un rutiu d'un furacu nun papel en blancu. Porque, vamos ver, si los alcuerdos posibles son malos, la razón pola que nun deben aplicase ye porque son malos, ineficaces o dañibles (pal conxuntu la población, pa una parte d'ella, pa los asalariaos, pa quien sea). Pero, si nun son malos, si lo que faen, a cencielles, ye dir a la escontra la ideoloxía del Presidente o del PSOE, ye qu'entós, la ideoloxía del PSOE y de Zapatero son peor que nada, son una relixón, un constructu máxicu, un discursu nel vaciu qu'impide'l contactu cola realidá.

De mou y manera que lo malo nun ye yá que Zapatero y el PSOE nun lleguen a alcuerdos nel ámbitu económicu por razones de mena ideolóxica, sinón que nin siquier saben en qué consiste esa ideoloxía que dicen tener y, peor entovía, nin siquier saben de qué falen cuando falen: emiten sonidos ensin significáu, rutios morfemáticos, bixos fonéticos.

¿Cómo ye posible tanta solemne vacuidá, tanta pomposa pretenciosidá, tanta babaya fachenda? El refrán situacional (o "refran-apegadiella" o "refrán-retratu") asturianu cuadra aquí que nin pintáu: Cagayón con campanín diba cola gaita a misa.

P.S. Pero lo qu'hai qu'entrugase nun ye eso, ye otra cosa: ¿Va seguir encantando esta nada solemne, esa fachenda babaya del PSOE y Zapatero, a los asturianos y a los españoles munchu tiempu?

Escultura de Fresno nel barriu de Fontanía (La Guía)

2 comentarios

Nun ta nada mal la escultura de Francisco Fresno que s'alluga ente les avenides d'Alberto Einstein y Justo del Castillo. De 22 metros d'altura tien fundamentalmente dos perspectives, la llena, que mira al Norte y al Sur y que tien una trama de ñeru d'abeya, y la Este-Oeste, más de cantu. A mí gústame y préstame. Además, dada la so posición al respective del Este y darréu de qu'esti ta escampáu na perspectiva visual, son perentiresantes los sos xuegos cola llume y cola torre la Llaboral.


Doi equí tres imáxenes de la escultura, proyectada la visual hacia l'Este. Tán tomaes el vienres, 15 de xineru a les 8,15 la mañana. Nun son una maravía, pero dan un puntu de vista.

¡Con lo mal que folla...!

2 comentarios
Cuento el chiste en breve:

Se encuentran dos vecinas en el ascensor. La del segundo le manifiesta a la del quinto -naturalmente, expresándole el apuro que le cuesta decírselo- que el marido de ésta tiene un lío con la del tercero-E.

La del quinto: -¿Qué me dices? ¿Con la del tercero-E? ¿Con esa rubia teñida y despampanante? ¿Con esa que pasa el día contando a todo el vecindario lo que pasa en su casa y en todas las demás y que es la más chismosa del barrio? ¿Con esa?

La del segundo: -Sí, chica, con esa. ¡No sabes cuanto lo siento!

La del quinto: -¡Ay, Dios mío, qué vergüenza, ay, Dios mío! ¡Se va a enterar todo el vecindario! ¡Qué vergüenza!

Pausa y sollozo.

-¡Qué vergüenza, Dios mío, qué vergüenza! ¡Con lo mal que folla mi marido! ¡Ahora se va a enterar todo el mundo!

Ya entienden ustedes la parábola, ¿verdad? Hasta ahora lo del Presidente lo teníamos más o menos oculto en casa, pero ahora se va a enterar toda Europa. Ya lo han visto en los primeros días por partida doble, con aquella ocurrencia de que iba él a solventar la recesión europea en seis meses y con aquella babayada de que iba a sancionar a los que no cumpliesen las normas económicas, para luego negarlo, al modo en que pidió en Túnez la retirada de Irak y luego tuvieron que salir los suyos a decir que nunca lo había dicho.

Por cierto que, aquí en Asturies, también tuvimos algunos casos en que, al ponerlos a la luz pública, se desveló aquello que en casa se mantenía púdica y prudentemente oculto. Como hoy estamos caritativos y ustedes conocen los casos de sobra, ¿para qué nombrarlos?

¿UN GOBIERNO DE TRACA O UN GOBIERNO DE TRUCO?

0 comentarios
En los últimos días se ha vuelto a reproducir una vieja discusión en el Gobierno que nos agobia: la Viceconsejera de Medio Ambiente, doña Belén Fernández, ha reiterado que son absolutamente necesarias y urgentes una incineradora para las basuras de toda Asturies y una presa en Caleao, la primera porque el actual vertedero se agota en el 2015, la segunda porque la zona central de nuestro país lleva ya tiempo consumiendo más agua de lo que es la afluencia de su caudal. IU, socios de Gobierno de doña Belén y el PSOE, ha vuelto a repetir lo dicho tantas veces por ellos: que ninguna de las dos obras son necesarias y que no se harán.

¿Qué cabe pensar al respecto? Desechemos, en principio, que doña Belén padezca alguna grave enfermedad psiquíca o que sufra alteraciones temporales por la ingestión de alguna sustancia alucinógena, entre otras cosas, porque las afirmaciones sobre la absoluta necesidad y urgencia de ambas estructuras han sido proclamadas en multitud de ocasiones por otros miembros del PSOE, como el señor Areces o la señora Carcedo. Así las cosas, sólo caben dos opciones: es cierto que se necesitan la presa de Caleao y la incineradora; es falso.

Empecemos por esta última hipótesis: las afirmaciones del PSOE no responden a realidad ninguna. ¿A qué se debe, entonces, su insistencia, en una materia que, en principio, no despierta simpatías populares? Sólo conozco una respuesta razonable, la ha dado IU (La Nueva España, 03/01/10, página 31): los socialistas confunden «las necesidades de la población con los intereses de algunas empresas», defienden «más los intereses del hormigón que los del desarrollo sostenible». En claro, el PSOE (puesto que no es sólo doña Belén Fernández, lo reitero, quien sostiene esa postura) es un gestor de los intereses de ciertas empresas, trabaja de consuno con ellas. De decir eso a afirmar que tiene intereses en las mismas y de las mismas obtiene beneficios no existe más distancia que la de la prudencia o la del disimulo.

La pregunta es entonces: ¿qué hace IU en un Gobierno que engaña a los ciudadanos y del que se puede presumir que es concomitante con empresas constructoras? ¿Es que ellos son cómplices, por ventura? Porque, en todo caso, son colaboradores en el sostenimiento del tinglado.

Supongamos que la necesidad y la urgencia de ambas infraestructuras son ciertas. ¿Por qué no han sido ya puestas en marcha hace tiempo? ¿Es que se difieren —contra los intereses de los asturianos— porque al PSOE le interesa más atender a su negocio (el Gobierno, sus consejerías, el reparto de prebendas y poder que de ellas dimana) que al negocio común de los ciudadanos? Y, otra vez desde el punto de vista de IU, ¿es que conociendo la necesidad de esas instalaciones se oponen a ello porque no quieren perder una parcela de su voto, sacrificando así la atención a los asturianos?

Y, ahora desde el punto de vista de los ciudadanos, ya no del de los miembros del Gobierno: ¿es útil un Gobierno del cual una de las dos partes, según consideremos una u otra alternativa, nos engaña? ¿De qué nos sirve un Ejecutivo cuya prioridad no es resolver nuestros asuntos, sino mantener sus sillones, su poder y las prebendas que de ellos derivan? El término “progresista”, la ética de atención a la mayoría de la sociedad y de actuar con racionalidad y no con prejuicios; de guiarse por el interés de todos y no por el particular ¿es congruo con la conducta de ambos socios y con la del Ejecutivo en su conjunto? ¿De qué vale un Gobierno que no gobierna o en que, en otra opción, una parte lo hace para defender sus intereses y la otra traga con ello? ¿Es esto el “voto útil”?

Siendo piadosos, ¿es un Gobierno de traca, que desgobierna con contradicción entre los socios y sin saber, en realidad, qué hacer? ¿O es un Gobierno de truco, en que la cuestión es «hacer que hacemos», sin hacer en realidad nada, pero ocupándose con exquisito cuidado de producir el ruido necesario para que las “divinas palabras”, los mensajes hipnóticos, mantengan a sus adeptos en estado de ilapso dependiente?

Asoleyóse na Nueva España d'ayer.

Más sobre les llaceries de RENFE y ADIF

0 comentarios

Contaba ayer los problemes que tuve'l sábadu 9 na estación de Renfe n'Uviéu y cómo, de la misma manera, otres persones nun pudieren pasar pelos tornos porque nun-yos lleíen el billete.

Al ensiertu contéstame don Luis Simón Albalá Álvarez, responsable de cercaníes Asturies, presentando disculpes.

Ún agradez la rapidez de la reacción y de l'atención, pero sigue manifestando la so preocupación por dos coses:

a) Porque paez frecuente esi fallu de llectura nos tornos, lo qu'ocasiona, nel so casu, pérdides de tiempu (a vegaes, munchu), incomodidaes, etc.;

b) Porque nun paez haber nunca o casi nunca un responsable a mano que supervise'l funcionamientu de los tornos pa solucionar les dificultaes nel momentu.

Como preba d'esa frecuencia del problema llanto equí'l testimoniu de Xilón, que punxo un ensiertu nel mio guañu contando la so esperiencia. Al final, vien l'ensiertu de don Luis Simón presentando disculpes, lo que vuelvo agradecer.

Xilón dixo...
Hola Xuan :
Esto mesmo que cuentes pasóme a mi nun va muncho tiempu . A mas d'esto , el siguiente tren que garre venía hasta los topes , colo que tuvi que dir de pie hasta Llugo de Llanera.Pa terminar cuando llegues a destino en Xixón , otra vuelta a meter el dichosu billete pela maquinina (2 minutos de cola pa salir de la estación) . Como taba hasta los coyones y soi partidariu de protestar pacifica pero por escrito siempre pa que les coses meyoren , pues fici una reclamación a pesar de toles vueltes que me ficieron dar pa desanimame . Na mio reclamación además de pone-yos los fechos , daba-yos el mio paecer pa meyorar delles coses , como que'l billete d'ida y vuelta te valiere pa tol día (nun se que sentíu tien si non la veda).Tamién yos dicía que podíen suprimise non los tornos sinón el tener que meter el billete nos mesmos al llegar a destín (que sentíu tien si ya lu pasasti pa entrar al tren ) . A mas d´esto Tamién yo comentaba que teníen que tar atentos y poner mas vagones a demanda de la xente qu'hubiere ya que lo que nun me paecía normal yera pagar 5 euros pa venir de pie la metada del viaxe , pudiendo venir sentáu n'autocar por 4 euros . Pa terminar comentaba-ys que yo garraba'l tren , por delles coses , una porque gasta enerxía llimpio y porque ye un mediu de tresporte publico . La carta de contestación a la mio quexa nun tien desperdiciu , pero pa nun m'allargar mas veníen a dicir que "ye lo qu'hai y si nun te presta pues a rascala" mas o menos , colo cuál dende entós nun volvi garrar mas el tren , nin tengo pensao facelo , voi n'autobús aforro tiempu y dineru . La veda hailos que paez que trabayen pal enemigu .
Un saluduos coridales.
12 de enero de 2010 15:33



Luis Simón Albalá Álvarez dixo...
Buenos díis, Don Xuan Xosé, prestaríamo abondo contestai en asturiano, pero tengo mieo meter la pata.
Soy el responsable de reclamaciones de Cercanías-Asturias y me pondré en contacto con Vd.
Intentaré darle una explicacion/justificación/excusa por este medio.
Salud
12 de enero de 2010 13:34

Terrorismo, dictatorialismo, juventud y lóbulos frontales

0 comentarios

Tal vez recuerden el nombre de Jali Abu Mulai al Balui, un médico jordano que se suicidó el 30 de diciembre de 2009 en Afganistán para matar a varios miembros de la CIA. El suicida, nacido en Kuwait en 1977 tenía dos hijas, Leyla y Lina, de cinco y siete años, y una esposa, Defne Bayrak, activista yihadista también ella y que ha manifestado "orgullosa de su marido" por su suicidio.

Pues bien, la esposa del suicida, Defne, ha publicado, entre otras cosas, una apología de la yihad con el título de "Bin Laden, el Che Guevara de Oriente". Ello me recuerda que hace algún tiempo (17/11/02) publiqué un artículo donde establecía la semejanza entre el yihadismo y el cheguevarismo de los años 60 y 70, señalando la influencia que para esa visión distorsionada y obnubilada del mundo tienen tanto los lóbulos frontales del cerebro cuanto la juventud, artículo que, por establecer esa conexión entre ambos movimientos totalitarios, fue muy criticado por algunos. Aquí lo tienen:



BEN LADEN / CHE GUEVARA

Si hace dos años nos lo hubieran dicho, hubiéramos creído que se trataba de una fabulación de Ian Fleming o una conspiración de la CIA, pero es indudable que Al Qaeda, Ben Laden y su red internacional existen.

Quizás uno de los aspectos más llamativos del fenómeno Ben Laden sea su capacidad de captación en múltiples países: Alemania, España, Inglaterra, Estados Unidos, Indonesia, Afganistán, Pakistán, Yemen…, y que, al mismo tiempo, carezca de una “base”, de un territorio que le sirva de asiento principal. Es, por tanto, una internacional, como la histórica Komintern, y desata, como ella, la capacidad de adhesión de intelectuales y jóvenes de muchos países; pero la notable diferencia es que su centro rector territorial (que en el comunismo internacional era, además, el modelo ideal) no existe. Quizás un modelo parcial de comparación histórico sea el de la masonería, también un movimiento internacional con fuerte capacidad de adscripción, pero sin base territorial estatal. (Por otro lado, si queremos salirnos de las comparaciones históricas y pasarnos a las metafóricas … Internet).

La comparación con el movimiento comunista internacional no es caprichosa o meramente estructural: en los años veinte y treinta del pasado siglo, el movimiento marxista despertó entre los intelectuales y los jóvenes, especialmente, una enorme ilusión y una fenomenal capacidad de arrastre.

Pero probablemente el modelo más próximo a nosotros es el simbolizado por “El Che”. El Cheguevarismo fue una mezcla de voluntarismo humanista-cristiano, comunismo marxista o postmarxista, generosidad, utopía y violencia que atrajo a una parte considerable de la juventud del mundo occidental, y que dio lugar a muchos movimientos políticos de violencia terrorista o revolucionaria (Brigadas Rojas, Baader Meinhoff, montoneros, Sendero Luminoso…); todo ello envuelto en un culto a la persona que con su figura física, su ejemplo político y su aventura un poco misteriosa se constituyó en un icono idealizado sobre el que se proyectaban las pulsiones de liberación individual, voluntad de transformación del mundo y rabia contra la injusticia. Que tras esa configuración no se ocultase, en realidad, más que la violencia y la dictadura, es no tiene importancia: el modelo político cheguevarista constituía un patrón donde se proyectaba esa mezcla confusa de pulsiones individuales y sociales, con la ventaja de que nunca había sido realizado en ningún sitio (es decir, que permitía suponer que había un comunismo ideal y libertario posible: el modelo que no ofrecían ninguno de los modelos reales del comunismo) y tenía una cierta imagen individualista y al margen de los aparatos partidarios y los estados (su confusa salida de Cuba reforzaba esta nota de su atractivo).

La capacidad de captación de Ben Laden y La Base tienen muchas semejanzas con el patrón cheguevariano en su capacidad de atraer jóvenes de muchas naciones, no sólo árabes o islámicas. Al Qaeda les ofrece tanto un programa de justicia y liberación, como un líder misterioso y sobre todo, la carencia de estado y de partido político, la ventaja de que los sueños no han sido aún traicionados por la realidad. Incluso en la vestimenta y lo físico, no deja de haber una semejanza entre el aire lánguido de ambos y su atuendo militar informal. Además, semejantemente a como el modelo guevarista vino a sustituir al modelo estalinista en las ilusiones utópico / violentas de la juventud occidenteal, el modelo ladenista viene a sustituir al otro gran patrón de ilusión colectiva en el mundo islámico y árabe, en el mundo, Nasser y el nasserismo, cuyo gran atractivo en lo pretérito ha sido llevado por el Sumiciu hace tiempo en el imaginario colectivo árabe.

Este atractivo de los modelos de la “solución final” e inmediata plantea otra cuestión importante: la de las “condiciones objetivas” en relación con estos movimientos. Una percepción mínimamente atenta revela que los activistas o “enganchados” a estos movimientos no son fundamentalmente las víctimas de las injusticias o los desheredados, sino quienes sienten como un estado de cosas insoporatble “las injusticias del sistema” y pretenden, por ello, erradicarlas; fundamentalmente muchachos de clase media baja, media e incluso alta, en los que es más frecuente la instrucción que la falta de ella. Carezco de más datos sobre los simpatizantes de Al Qaeda que los que los medios han dado sobre algunos de los detenidos, pero, en general, confirman la semejanza con el movimiento cheguevarista.

No debería extrañar a nadie esa verdad, que es la esencia misma de este tipo de movimientos. Por ejemplo, una encuesta sobre los suicidas palestinos hecha pública hace poco muestra que son, con mucho, mayoría quienes proceden de las clases medias y altas que quienes vienen de la pobreza; muchos más los que tienen un nivel de instrucción medio o superior que los que lo tienen elemental.

No seré yo quien niegue la importancia de “las condiciones objetivas” en cualquier tipo de movimiento político, pero creo que es merece la pena señalar la importancia definitiva del discurso (político, religioso) en la configuración de la respuesta a las mismas (y aun, en parte, en su configuración como tales).

¿A qué se debe está coincidencia de jóvenes de todo el mundo a buscar en un momento determinado de la historia una modelo que trate, al mismo tiempo, de satisfacer necesidades éticas y de dar una respuesta absoluta y definitiva a los problemas de su mundo?

Es posible que ello responda a las tendencias a construir modelos explicativos que residen en nuestra estructura cerebral, particularmente en el córtex cerebral de nuestro hemisferio izquierdo. El hallazgo de un modelo holístico de apariencia ética y política, y, al mismo tiempo, de plasmación inmediata y definitiva, permitíra actualizar esa tendencia permanente en un número grande de jóvenes en un momento determinado de la historia.

P.S. Ahora que el Partido Comunista Chino, el último gran partido comunista de la historia, se ha convertido también en un partido “interclasista”, permítanme recordar con una sonrisa la “escandalera” con que la que, en algunos círculos políticos e intelectuales asturianos, se acogió nuestra definición ideológica en 1985, el año de nuestra constitución, como un partido “interclasista”, además de “asturianista” y “progresista”. Acudan ustedes a Eclesiastés, I-15 para una explicación (también holística).

Entrevista na Revista Fusión

0 comentarios

La revista Fusión Asturias asoleya una entrevista cola mio persona nel so númeru de xineru.

Aparte de comprar la revista (que ye recomendable), pueden vela en: EQUÍ.

La semeya, de , ye de la revista Fusión.

500 díes

3 comentarios
Como diz el calendariu avisador que, dende fai tiempu, acapia a los llectores d'esti blog ehí, a la derecha de la so vista, y afálalos a meditar sobre'l futuru, queden quinientos díes (500) pa les prósimes elecciones autonómiques y municipales.

500 díes son pocos y son muchos, pero, dende un puntu de vista práctica ta yá ehí el plazu final, tán ya ende les elecciones.

Les coses qu'hai que camentar son poques. Podemos sustanciales nesto:

  • a) ¿Estos partíos (los que gobiernen y los que nun lo faen) tienen realmente dalgún interés polos sos votantes, polos asturianos, o'l so centru d'atención ta más bien centráu en facer lo que deseen en Madrid (o en Cataluña o n'Andalucía o en Valencia...).

  • b) ¿Estos partíos creen de verdá que los asturianos somos igual que'l restu los ciudadanos del estáu o piensen que, a fin de cuentes, somos un poco de segunda categoría?

  • c) ¿Estos partíos son capaces d'enfrentase a los sos xefes de Madrid pa defender a los que los voten, a los asturianos, o non?

  • d) A Asturies vienen llegando, nos últimos 20 años, miles de millones: d'Europa, del Estáu, del propiu presupuestu asturianu. ¿Emplegárense bien o mal? ¿Tirárense y despilfarrárense o emplegárense bien?

  • e) ¿Asturies gana posiciones con respectu a otres comunidaes o piérdeles? ¿Va meyor l' empléu o peor? ¿Trabaya más porcentaxe de muyeres o menos? ¿Ye altu'l sueldu mediu o baxu? ¿Tienen qu'emigrar los mozos o non? ¿Tenemos más población activa o menos que los demás?

  • f) ¿Estos tres partíos, PSOE, IU, PP, tienen apreciu poles nuestres señes d'identidá o desprécienles? Anque digan que les aprecien, ¿fain dalgo de verdá por elles?

Si les respuestes son positives, hai que volver a votalos, si nun lo son, la pregunta ye:

¿VAS VOLVER VOTALOS?

Y la consideración:

¡¡¡¡NUN XOOODAS!!!

Les llaceries de RENFE y ADIF (¡Ai, José Blanco!)

5 comentarios

El sábadu pasáu, día 9, con motivu del funeral de don Tomás Recio, fui (y conseguí volver) en tren a Uviéu. Merez la pena contar lo que me pasara na estación d'Uviéu pa que se sepian dellos de los problemes que presenta l'usu del tren y de los medios de comunicación colectivos (nos que tán tan enfotaos los que nun viaxen nellos o nun tienen ná que facer en tol día).

En breve: saqué un billete d'ida y vuelta en Xixón y, cuando fui a pasar el tornu pal tren de les 13,30, l'aparatu nun lleó la boleta y nun me dexó pasar. Naturalmente, anque m'animaben a ello dalgunos ciudadanos, nun diba saltar perriba la portiella, asina que di la vuelta pa sacar otru billete, colo que perdí'l tren.

Saqué otru billete y esperé al tren de les 2,39, una hora al alguardu n'aquellos andenes perfríos (na cafetería, ñidiamente, nun había ónde arrimar). Col billete nuevu na mano, busqué un sitiu onde protestar o dexar constancia del fallu: l'únicu yera la única ventaniella onde se despachaben billetes, na qu'había una cola d'agárrate, colo que lo dexé.

Cuando, allá hacia les dos y cuartu, pasé'l tornu col nuevu billete, vi detrás de mi a otres seis persones a les que tampoco-yos funcionara. Ellos, más prácticos que yo, solucionárenlo pela vía directa: dellos sobrevolaren l'andén perriba la vía, pel esterior; un ciudadanu d'unos cincuenta y picu años arreblagó los tornos, dempués d'él, la so muyer; arriendes d'ellos, otra.

En tou esi tiempu, naturalmente, nun apaeció nin un solu empléu de la RENFE (o d'Adif, o de lo que sea). Nin pa impedir pasar d'esa forma, nin pa solucionar el problema, nin pa disculpase. ¡Arréglate solu -esi paez el lema-! Y si ún nun ye llistu abondo o tien pudor o prexuicios, ¡que se...!

Esti ye'l tresporte públicu, que tanto aponderen, con un serviciu y un tratu al públicu un migayu peor que nos más desastrosos años del franquismu.

Y esi ye l'esitosu trabayu de don José Blanco, a quien l'espíritu de Magdalena Álvarez posea.

Encabezar la creación de empleo en Europa

1 comentarios
El primer día del año, el señor José Luis Rodríguez Zapatero manifestaba en un mensaje institucional divulgado a través de la página web oficial http://www.eu2010.es/ que, para los seis meses que durará su mandato, el presidente del Gobierno, había fijado, entre otros, el objetivo de sacar a Europa de la crisis y sentar las bases de una economía más sostenible.

¿Cómo es posible que quien tiene la tasa más alta de paro en Europa, quien ha desconocido a lo largo de un año la evidencia que tenía enfrente, quien ha asegurado que a mediados del 2009 empezaríamos a crecer y crear empleo, luego que a finales, después que en el 2010; cómo es posible, digo, que regüelde esa tontería de que tiene el objetivo de sacar a Europa de la crisis y sentar las bases de una economía más sostenible?

¿Es posible tanto desconocimiento de su propia realidad, tanta solemne vacuidad, tanta pomposa pretenciosidad, tanta necia ufanía?

Yo creo que sólo le cuadra perfectamente el refrán situacional (o "refran-apegadiella" o "refrán-retratu") asturiano: Cagayón con campanín diba cola gaita a misa.

P.S. Ahí arriba lo tienen, de pequeño, con su vocación de cantante matutino.

La economía y el paru: los brotes verdes, ¿úlos?

0 comentarios
Esto ye lo que diz l`asturianu José Manuel Campa, Secretariu d´Estáu d`Economía, nos medios de toa España`l 07/01 (copio titulares):

Campa reconoce que el paro tardará cinco años en normalizarse. El asturiano secretario de Estado cree que España sólo creará empleo de forma sustancial a partir de 2012.

Quiero recorda-yos que fai sólo seis meses la Ministra d`Economía, Elena Salgado, afitaba que diben yá desurdiendo brotes verdes; y que, a mediaos del 2009, el Gobienru y los turiferarios afines (esto encloya economistes y medios de comunicación) anunciaben que, pa finales del 2009, diba entamar ya la recuperación económica.

Pues bien, creo que nun taría mal recordar equí lo que yo decía nada menos que fai un añu, el 17/06/2009, con motivu de los "brotes verdes" de doña Elena. Agora, miren pa lo que diz José Manuel Campa y recuerden les palabres de Zapatero y los sos turiferarios (tamién "palafreneros" o "palanganeros" o, entovía más popular, "palancaneros").


NUN YEREN BROTOS, YEREN ESCAYOS

Consecuencies de llevar el timón de la nave hacia les restingues: La balsa de la Medusa (1819) de Théodore Géricault
El 20 de enero de este año publicaba yo en estas páginas un artículo titulado “¿En el 2011? Permitan que lo dude.” Lo que cuestionaba en él eran los pronósticos que el Gobierno hacía de que en el 2011 la economía española comenzaría a crear empleo. Y lo hacía basándome, entre otras cosas, en que ni se había puesto en marcha ninguna de las reformas profundas que necesitamos (comercio, energía, empleo, administración, capacidad tecnológica y un largo etcétera) ni Zapatezeus parecía dispuesto a emprenderlas. En aquel momento, por otro lado, las previsiones del Gobierno eran éstas: durante el 2009 se destruirían 600.000 empleos, el paro llegaría al 15, 9% (cuatro millones), el déficit alcanzaría el 5,85% de lo presupuestado para gastar y el PIB decrecería un 1,6%.

Hoy, menos de cinco meses después, las previsiones de quienes llevan el timón de la nave hacia les restingues son que este año la caída del PIB será del 3,6% y el déficit llegará al 9,5%. Por otro lado, la tasa de paro se situaba en el primer trimestre (datos EPA) en el 17, 36% y se habían destruido 766.000 empleos en sólo ese tiempo. Y fíjense cómo andarán las cosas del paro que el gobierno, en el consejo de ministros del día 12, ha tenido que acudir a un crédito extraordinario de 17.000 millones de euros para afrontar las prestaciones por desempleo.

Este reconocimiento de la nueva situación lo realizaba, en lo sustancial, doña Elena Salgado, la ministra de Economía, quien, pocas semanas antes, había afirmado aquello de que en el horizonte estaban apareciendo “algunos brotes verdes”. Pero bastó con que pasasen menos de cuatro semanas para que se le pudiese cantar aquello de nuestra tonada: “Al saltar la portiella vite los baxos, vite los baxos / non llevabes puntielles, yeren pendaxos”.

Pero este (semi)reconocimiento de la realidad no lo es todo: llega inevitablemente unido a las consecuencias de la misma y a las de reparar parcialmente los continuos despilfarros e improvisaciones de Zapatezeus (o Zapatesoda, que diría el señor Leguina) y sus marionetas gubernamentales. Tras los 400 euros, el cheque-bebé, el plan E, las ayudas al coche, los ordenadores en correspondencia biunívoca con los escolinos, y un largo etcétera viene aquello que con tanta gracia narraba Caveda en “La cuelma”: “Si güei se llimieron cuerpos / y molleres y costazos, / llime mañana les bolses / del llugar el escribanu; / y véndese la reciella / y los potes y los cazos, / pa pagar les llozaníes / de la danza de Santiago.”

O, dicho en traducción al asturiano, suben, de momento, los impuestos del tabaco (¡qué fruición al hacerlo la de doña Elena Salgado!) —en un 30%— y los de los combustibles —2,9 céntimos por litro—. Lo hará pronto la luz y esperen para principios del año que viene el del IRPF (y posiblemente alguno más de los personales), nuevas subidas de los impuestos especiales y, probablemente, el de algún tipo de IVA.

Por otro lado, las cosas seguirán empeorando, porque, cuando las demás economías empiecen a repuntar (la de EEUU podría hacerlo a no tardar mucho), nosotros no habremos modificado ni uno solo de los factores que hacen de nosotros un país poco competitivo y, por tanto, con enormes dificultades para crecer y crear empleo. Y, como, además, en la política —al igual que en la escritura—el estilo (o el destino) es el hombre, don José Luis Rodríguez seguirá tomando las decisiones que más lastren nuestra competitividad y más encarezcan nuestros productos, así el cierre de Garoña.

Ecce Homo de Michelangelo Merisi da Caravaggio (1571-1610)De modo que, ya lo ven, los brotos anunciados por doña Elena Salgado eran en realidad escayos. Y amenazan con crecer a tal velocidad que, si ustedes no ponen a salvo su pellejo, acabarán hechos un eccehomo, si es que, como tantos millones de españoles, no lo están ya.



Esti artículu asoleyóse na Nueva España del 17/06/2009.