Sporting: ¡Bien por don José Fernández!

Ún, como asturianu, taba un pocu fartucu de sentir les declaraciones de la xente'l Sporting: Emilio de Dios: "A ver si l'añu que vien seguimos en primera"; Preciado: "Mantenese en primera yá sería un gran ésitu"; dellos xugadores: "l'aspiración pal añu que vien ye seguir otru añu en tercera".

De lo que taba fartucu, hasta más enriba la montera, yera de tanta "asturianada", esto ye, de tanto dar les gracies por que nos dexen vivir ensin ser nada. Esa mentalidá de "a ver si podemos seguir comiendo un garitín al día, y gracies", ye la mesma qu'alienda en tantos asturianos y que-yos impide actuar na defensa de los sos intereses y esbrexar pol ésitu d'Asturies.

"Somos menos qu'un barriu de Madrid, asina que qué vamos pedir, vamos conformanos colo que nos den, y que nun falte". Esa frase puede resumir, como otres munches asemeyaes, tol conformismu asturianu, el nuestru derrotismu, el nuestru "qué más da".

Pues frente a eso, el señor José Fernández, el másimu accionista del Sporting, decía'l domingu na Nueva España: "A Preciado le pido que nos meta entre los diez mejores". "Están bien dos campañas para crear la base; hay que tener más aspiraciones".

Un aplausu. Yá podía tener esa mentalidá tola xente del Sporting, y, especialmente, yá podía espardese esa mentalidá de lluchadores y ganadores a la sociedá asturiana.

Vamos tener que fichar a don José Fernández, polo menos d'animador y psicólogu.

4 comentarios:

Copacavana dijo...

Pa min esti ensiertu ye toa una llección de Grandonismu asturianu.

Por min, al empresariu como si pidi que metan al Sporting en champions. Ye mui fácil dicilo, pero llueo hai que ver como se va facer.

Amás José Fernández, menudu páxaru..

leyenda urbana dijo...

si todos los que emigraron a madrid, cuba o venezuela en los últimos 100 años se hubieran quedado, imaginémoslo aunque cueste , Asturias tendría el triple de población como poco.

Copacavana dijo...

Pero ye que la realidá ye qu'Asturies tamién recibió emigración. Ecuatorianos, Colombianos, Brasileiros, Arxentinos, Rumanos, pero tamién estremeños o leoneses. ¿O va ser que non?

El problema ta en que las ciudades medraren, pero a costa de que "les ales", occidente y oriente, ruraliegues, perperderon bien de población. Uviéu, Siero o Xixón medraron, pero a costa del campu. Y agora hai los problemas qu'hai.

leyenda urbana dijo...

hombre, yo difiero, comparar la emigración masiva asturiana en el siglo XX, la diáspora juvenil del XXI, con algunos rumanos o centro americanos que han llegado... no lo comparto.
Argentinos, en su mayoría, suelen ser asturianos emigrados o descendientes de los mismos.
Leoneses yo los considero casi asturianos... no sé no lo veo comparable, y sobre todo la inmigración actual que en Asturias es residual, una comunidad de las que recibe menos inmigrantes de España, otro caso sería Madrid.

Si todos los emigrados volvieran a la vez, simplemente jóvenes de 20 a 35, o incluso personas que han llegado a los 45 incapaces de volver por la falta de trabajo de calidad, ¿cuánto subiría la tasa de paro?...

Que infinidad de asturianos salgan a ganarse el pan fuera por responsabilidad, por obligación moral, no quiere decir que Asturias vaya ni medianamente bien, si mantiene una tasa de paro baja es gracias a ellos, y si los trabajos de baja cualificación, sin asegurar, y baratos para los pequeños empresarios se cubren, es gracias a la maravillosa gestión del gobierno, potenciando la integración de personas de fuera.

Quitemos a los funcionarios y jubilados, el tejido empresarial que queda salvo en concejos como el de Navia, ejemplar a mi modo de ver, es muy flojo. La reconversión al turismo, para mi, es un error, hipotecar todas las esperanzas de la región al turismo es por lo menos, torpe.

es sólo una opinión.