Krugman: "España es prisionera del euro. Estaría mejor si nunca lo hubiera adoptado"

El día 5/11/2002 (sí, del 2002) publicaba yo un artículo donde analizaba los problemas del euro para la economía española y, apoyándome en la opinión de destacados economistas, señalaba la posible crisis del mismo en el 2010. Quien quiera verlo, puede consultar su republicación aquí, en esta "quintana" el 04/05/2010.

Asimismo, el 29/05/2010 señalaba que el recién creado fondo de rescate, de 750.000 millones de euros ni garantizaba la estabilidad del euro ni los problemas de la economía y las finanzas españolas (puede verse la publicación aquí, en esta "quintana", el 29/05/2010).

Por desgracia, todas esas previsiones se han cumplido. Ahora, quiero remitirlos a sendos artículos de Krugman, donde se señalan las dificultades, casi insalvables, que el euro supone para España y para los países en crisis que tienen como moneda la divisa europea, tal como veníamos señalando desde hacía mucho tiempo. Son estos:

1 comentario:

ayalgueru dijo...

Nun toy d’acuerdu col Sr Krugman, les finances d’Irlanda foi a tomar pol sacu por rescatar los sos bancos coles perres de los contribuyentes d’esto nun pueden culpar a l’euro.

Tar fuear de l’euro nun ye la panacea ,,, Inglaterra que ta fuera del euro tuvo una burbuya inmobiliaria igual de gorda que la espanhola, la expansion crediticia foi global y cola mesma irresponsable alegria dedicaronse a manipular los tipos d'interes la FED americana que el bancu d'inglaterra que el BCE europeu. Resulta increible que nesti ambiente un hipoteticu Bancu central Espanhol independiente se tuviera comportao de manera mas virtuosa ye mas ,,, inclusu nesi casu tuviera dao igual. Inclusu conservando la peseta , en esti escenariu hipoteticu los bancos (y les caxes) espanholes podrien tener ufiertao a los clientes espanholes (que nesti casu tendrien la peseta) hipoteques n'euros (comu na realida ficeron hipoteques en yens xaponeses) pa aprovechase de los mas baxos tipos d'interes ufiertaos por pol BCE. Nesti escenariu hipoteticu, facilmente, los bancos espanholes pudieren vender les sos cedules hipotecaries (deudes denomianes n'euros) nel mercau internacional, la mesma o parecia burbuya tuviera socedio.

Tener una moneda independiente pa poder devaluala a caprichu nun ye solo una estafa pa los aforradores que ven comu el so capital aforrau pierde un 20% del so valor tras una simple firma d'un gobernador del bancu central. Por nun mencionar la tentacion de simplemente exportar el so capital a paises mas serios con monedes estables y la consecuente descapitalizacion del pais.

Ye ademas una mala idea, porque si bien les nueses exportaciones diben beneficiase a curtiu plazu, pol otru llau espanha ye un pais que importa mas de lo que exporta y toles importaciones diben encarecese. Inclusu les importaciones de materies primes necesitaes pa fabricar lo que depues exportamos, encareciendo de rebote el precio de lo que exportamos.

En conclusion, nun hay salides faciles , el gran problema de la economia espanhola ye la so falta de competitivida internacional, les soluciones sabense, reducir drasticamente el gastu publicu, terminar cola puxarra fascistoide de los convenios colectivos centralizaos, lliberalizar el mercau de la enerxia ( y tolos demas), terminar con tolos chringos cerraos a la competencia (de los estancos y les farmacies a los controladores aereos), menos y meyores regulaciones na vida economica ,,, nun hay atayos ,ye dificil pero ye la unica manera de salir del pozu finacieru nel que tamos y poder crear en cantida emplegu de calida.

Un saludu