Recordando (más d'igualdá de xéneru)

0 comentarios

Un bon momentu pa recordar el cartel del Festival de la cerveza d'Avilés, criticáu y censuráu pola conceyala de la Muyer (Paula Bartolomé, del PSOE) por ser «inadecuáu», «sesista» y «humillante pa les muyeres», llegando a suxerir que se «modificase o retirase» (ver La Nueva España del 05/08/2010).

Quedamos a la espera de ver les sos declaraciones pa col Festival Eróticu de Xixón, seguro que serán impactantes (vean de lo que falo EQUÍ).

Por si acasu, dalgunes alternatives pal añu que vien ...


¡Salvemos Lancia!

5 comentarios

O, dicho n'asturianu, "¡ vamos salvar Lancia !", porque salvar nun la salvemos entovía.

Lancia, como probablemente van sabiendo munchos asturianos, fue la ciudá más importante de l'Asturies tresmontana, y nella prodúxose una resistencia notable contra Roma.

De Lancia queda un patrimoniu perinteresante por conocer. Agora la ciudá antigua ta amenazada por una autovía (que bien podía desviase, siendo, amás, llano como ye tola zona). Pa evitar esi despropósitu montose una plataforma "¡Salvemos Lancia!," a la que remito en FACEBOOK y pa más información al so BLOG.

Yo, personalmente, vo mandar la firma (invítolos e invítovos a mandar la suya/vuestra) y pediré al PAS que mande la suya como institución.



Colunga (Lluces), salicaria (II)

0 comentarios
Doi equí dos nueves semeyes de salicaria, más curioses que les del ensiertu del 18/08/10.

Pa los curiosos, los datos, ellí.




Tán sacaes en Lluces, el 20/08/10.

Los vecinos d'El Muselín deféndense del espoliu

0 comentarios

Los vecinos d'El Muselín lleven unes selmanes moviéndose pa evitar l'espoliu que de les sos propiedaes pretende facer el nuevu PGOU de Xixón (ver ensiertu del 19/08/2010).

La selmana pasada paralizaben les actuaciones d'una cantera. Al respective, hai que recordar qu'un de los pretestos pal espoliu ye que la zona cuerre un riesgu (futuru y indefinidu) d'argayos y colapsu xeolóxicu.

Ehí va un enllace a la noticia en La Nueva España y equí el so grupu en FACEBOOK

El qu'esto suscribe desea-yos ésitu na so llucha.


Colunga, La Miñota, cenahoria silvestre

0 comentarios

La cenahoria silvestre (Daucus carota L.) ye una apiácea, de la cuala les fueyes atrópense n'umbeles. La umbela, espardía de mano, va pesllándose según fructifiquen les flores pa tomar la forma d'un ñeru de páxaru. Los tallos tán estriaos y tienen dellos pelucos duros que miren p'abaxu.

Les fueyes recuerden nel so sabor a la cenahoria cultivada.


Emplégase pa combatir la foria infantil. Ye tamién bon diuréticu y tien una gran capacidá vulneraria. Favorez la menstruación y el bronceáu de la piel.



Un par de semeyes (una del 16, otra del 18) d'una flor, y otra d'un prau enfarxopetáu d'elles.

Ta nestos momentos nel másimu'l so espoxigue.

¡Facilino y fantástico!

2 comentarios

A vegaes pónen-ylo a ún facilino y fantástico. Equí tienen, por exemplu, la contestación de la conceyala d'Igualdá del Ayuntamientu de Xixón, a la carta de Gabino de Lorenzo coñándose de la nueva programación de la Llaboral y, un migayín, de sí mismu.

Pero pasen y vean:

"El Ayuntamiento «velará» por que el festival erótico respete «la dignidad de las mujeres»"

¿Pa qué voi decir nada? Ríanse ustedes solos.

Pa más información:


Pa muestra de lo que van tener qu'afrontar les fuerces d'orden en Xixón pongo semeya de la modelo Sarah Twain nel Festival Erótico de Madrid (Exposex Leganés), cola seguridá que l'equipu de gobiernu del Ayuntamientu de Leganés (tamién PSOE+IU, y tamién con conceyalía d'igualdá) podrá asesorar a la Conceyala d'Igualdá xixonesa:


Aún nun ta confirmáu ningún espectaculu de los qu'avezan vese na Folsom Street Fair de San Franciscu (o na so franquicia europea de Berlín):

La Miñota, Güerres, alquequenxe (III)

0 comentarios
L'alquequenxe (Physalis alkekengi L.) ye una planta solanácea que se da en rexones del sur d'Europa, n'América y Asia. Crez como invasora. A vegaes, como nesta, cultívase en güertos.


Tien tamién otros nomes, como halicácabu, vexiga de perru, tomate inglés, carepulla, bolsa de pastor, solanu vexigosu, uchuva...

El frutu, quitada la escarapulla, ye una especie de tomatín (d'ehí ún de los sos nomes), que tien sabor agridulce, que a dellos recuérda-yos la fresa y a otros la naranxa.

Ta agora mui de moda nos platos de cocina nueva, especialmente p'acompangar la carne.



Dos semeyes, de la mesma fecha que les anteriores

Varita mágica y rebenque

0 comentarios
«El Principado admite que calculó mal sus ingresos», decía un titular de La Nueva España el 7 de abril. Ahí, en ese titular, se resume lo que es una parte muy importante de la política de los sucesivos gobiernos del PSOE y de sus socios de IU: la mentira sistemática, y, en este caso en particular, la mentira y el engaño con las cifras.

Porque el inflar la previsión de ingresos no es una cuestión ocasional, se viene realizando siempre: se hace como que se discute entre los miembros del gobierno, se eleva la estimación de la recaudación y después, efectuado el engaño, cada jefe indio se pone las plumas y realiza la danza tradicional con los gritos de rigor: «presupuesto social», «esfuerzo inversor», «política progresista» y otros del mismo jaez, destinados a provocar en la tribu «¡huhús!» de congratulación y, si es caso, engatusar a algún incauto de fuera. Posteriormente el presupuesto no se ejecuta o, si se ejecuta, se acude a un aumento extraordinario de la deuda, y aquí paz y después gloria (esto es, escaño y canonjías).

Esto es lo habitual, pero cuando la coyuntura y el ejecutivo central aprietan, como es la ocasión (cuatro millones y medio de parados en el conjunto de España, un déficit del 12%, una deuda creciente, problemas para la colocación de la misma), la trampa rescampla, como quien dice, y entonces es necesario confesar que «se fue optimista (un nuevo sinónimo de “mentiroso”)» tres meses antes y hay que meter mano a las cuentas para recortar 149 millones de gasto, aparte de devolver 180 millones de anticipo estatal cobrados de más en el 2009 (porque el gobierno zapateril también lleva dos años mintiéndonos en la misma materia). En total, nada más y nada menos que 342 millones de dinero inexistente, de déficit no declarado, que han de unirse a la deuda acumulada y al descubierto que surja en este 2010.

A unos no les importa mucho, y a otros, nada. Así, el gran jefe Jesús Iglesias se empenacha, sale a bailar a la plaza y lanza los esconxuros rituales: «El PSOE ha caído en el discurso de la derecha» —grita—. De este modo, identificado y exorcizado el mal, los suyos se aquietan y pueden seguir acudiendo, piadosos, al ritual de la comunión y fe colectiva que es el voto.

Pero ese trampear con las cifras y con la realidad y tratar de engañar al respecto no se limita al global de los presupuestos de la Comunidad, se extiende también a partidas, compromisos y contratos. Por ejemplo, se llega a un acuerdo en el 2008 con la patronal del transporte escolar, se incumple durante año y medio, la patronal exige el cumplimiento de lo pactado, se afirma con gesto de firmeza y expresión de rigor que «nunca se cederá al chantaje», se accede después a pagar los tres millones de euros que se deben y se afirma a continuación que la cifra es inferior, todo ello en menos de una semana.

Peor todavía: se presupuestan obras cuyo monto de ejecución acaba siendo notablemente superior al calculado inicialmente. Así, el futuro hospital, que tiene inicialmente un sobrecosto del 25% y que es posible que acabe llegando al 45%; así, el de El Musel, superior a un 40%. Pero cuando, además, observamos las «imprecisiones» o «faltas de planificación» de los proyectos originales —por ejemplo, la falta de ascensores en los planos iniciales del hospital; la no comprobada disponibilidad de las canteras de Aboño, en el caso del puerto— es difícil rechazar la sospecha de que tales descuidos no son inocentes, sino que se hacen con el propósito político de ocultar los costos finales, a fin de sustentar determinadas posiciones argumentales o para hacer verosímiles o posibles los cálculos financieros. En cualquier caso, pésima gestión del erario.

Ese mal uso o despilfarro del dinero público —que se extrae no de ningún arcano indoloro e inodoro, sino de los riñones y riñoneras de cada uno de los ciudadanos— supone, de un lado, y en cuanto realidad económica, sobre más esfuerzo de los particulares, inflación y paro para la colectividad, y, por tanto, para cada uno de nosotros en la parte que la suerte o la posición nos deparen.

Por otro lado —y al margen ya de los efectos económicos— el cubileteo y la mentira con las cifras sirve a sus manipuladores ya de milagrosa varita mágica, ya de rebenque, alternativamente. De varita mágica, para engañar a los incautos y a quienes no quieren realizar esfuerzos para ver el mundo circundante tal como es. De rebenque, para los numerosos votantes adictos a la disciplina inglesa y al cuero, que no esperan otra cosa sino a que los sigan golpeando con la fusta del engaño para tener el gozo de poder renovar su fidelidad una y otra vez.

La Miñota, Güerres, alquequenxe (II)

0 comentarios
L'alquequenxe (Physalis alkekengi L.) ye una planta solanácea que se da en rexones del sur d'Europa, n'América y Asia. Crez como invasora. A vegaes, como nesta, cultívase en güertos.


Tien tamién otros nomes, como halicácabu, vexiga de perru, tomate inglés, carepulla, bolsa de pastor, solanu vexigosu, uchuva...


Dos semeyes de los carrapiellos la planta (16/08/10). Son una pelleyina fina y van faciéndose más claros según maurecen.

¡Salvemos!

0 comentarios


La autovía del Cantábricu nun lleva n'execución más que venti años. Tou esti añu tuvo parada no que faltaba, bien porque nun tuviere proyectos, bien porque nun tuvieren adxudicaos los tramos ensin facer, bien porque, tando adxudicaos, el Gobiernu nun pagó a les empreses lo que facíen.

Dempués, el Gobiernu Progresista (¡Dios salve a los ciegos y a los sordos voluntarios!) dixo que diba paralizar toles obres porque -reconocía- nun había perres. Agora diz que, pal añu que vien, van apaecer 700 millones más (fai dos díes yeren sólo 500 más). Y, ente les 49 infraestructures que reciben la mampurrina pal añu que vien, ta l'autovía del Cantábricu, en Lugo y n'Asturies.

Asina que, en vísperes de les autonómiques, pa mayu, veremos inaugurar un subtramu d'un subtramu d'un migayín d'autopista. Y va haber dos o tres maquinuques escargatando pelos praos.

¡Salvemos!

Dan ganes de decir, como nel poema cancioneril:

¿Agora que sé de amor,
me metéis monja?
!Ay, Dios, qué grave cosa!

¡Ay, Dios, qué grave cosa!,
Agora que sé de amor
de caballero,
¿agora me metéis monja
en monesterio?
¡Ay, Dios, qué grave cosa!

Afganistán, los muertos y Rubalcaba

0 comentarios

Estos rapazos del PSOE son maestros en la mentira y el disimulo. Como todo el mundo sabe, en Afganistán hubo y hay una guerra. Primero de frentes, luego de guerrillas; ahora, en una combinación de guerrilla, guerrilla urbana y frentes. En esa guerra han muerto ya 92 ciudadanos españoles.

Ahora bien, todo el empeño del PSOE es decir que no es una guerra. De ese modo, Alfredo Pérez Rubalcaba ha corrido a dar la noticia de la muerte anteayer de dos guardias civiles españoles en Afganistán -en la SER, por cierto,¿dónde, si no?- y se ha apresurado a explicar que se trataba de "un atentado terrorista perfectamente planificado".

De ese modo, se evita mencionar la palabra maldita, "guerra", porque lo que ha sido el combate ha sido "un acto de guerrilla urbana perfectamente planificado". Y, de paso, se hace intervenir a la Audiencia Nacional para que "busque y juzgue a los terroristas",y,¡ hala!, todos contentos con el disimulo.

Ya al margen de otros debates, ¿estos del PSOE creerán que todos somos tan imbéciles como ellos calculan que somos?

La Miñota, Güerres, alquequenxe (I)

0 comentarios
L'alquequenxe (Physalis alkekengi L.) ye una planta solanácea que se da en rexones del sur d'Europa, n'América y Asia. Crez como invasora. A vegaes, como nesta, cultívase en güertos.

Tien tamién otros nomes, como halicácabu, vexiga de perru, tomate inglés, carepulla, bolsa de pastor, solanu vexigosu, uchuva...


Dos semeyes de la planta. Lo que se ve de collor amarronao, más claro o más oscuro, son los frutos o, meyor, el carrapiellu los frutos.



Les semeyes, del 16/08/10.

Oigo, patria, tu aflicción...

2 comentarios

Con el calor de estos días finales agosteños estoy un poco galbanoso y socrático. De modo que, ante algunas manifestaciones recientes de ciertos próceres, manifestaciones que me han hecho levantarme de la silla con un surtíu para mantenerme suspendido en el aire casi medio minuto, me voy a limitar a realizar algunas preguntas, sin emitir juicio y sin elaborar un discurso al respecto.

He aquí lo que, en su asamblea anual en la Feria de Muestras de Xixón, han manifestado las patronales de empresarios y constructores -se lo juro por LA NUEVA ESPAÑA, de donde extraigo los textos, que es literal-: «Estamos totalmente despistados en este momento. Lo que sí podemos decir es que, en materia de infraestructuras, Asturias no cuenta para la Administración central como debiera». Y, asimismo, resume un titular: «Las empresas instan al Principado a plantar cara al Gobierno para salvar la obra pública». Y, ahora, las inquisiciones: ¿Pero es que alguna vez Asturies y su Gobierno han pintado algo para el central en materia de infraestructuras o cualquier otra? ¿Acaso en alguna ocasión un Ejecutivo del PSOE ha osado levantar la mirada hacia arriba ante las órdenes de Madrid, cuando ellos gobiernan en la capital? ¿Y no es más cierto que la mayoría de los empresarios deben venir votando habitualmente a PSOE y PP (que se comporta exactamente con la misma sumisión que el PSOE) y que, por otro lado, jamás se les ha oído quejarse de la nula voluntad de autonomía de estos dos partidos, y hasta la han aplaudido como muestra de «sensatez y prudencia»? ¿Y no pertenecerán, además, un gran número de esos gerifaltes a esa enorme cantidad de asturianos que está en contra del poder autonómico y quiere sustituirlo por el central, porque piensa que éste los atendería mejor?

La segunda manifestación pasmosuscitante o ablucante ha sido la de don José Ángel Villa, jerarca del SOMA, que «exige al Principado que se plante ante el parón de la autovía». Y que «acusa al Gobierno central de incumplir el plan minero si relega el eje a La Espina». Y vuelvo a entrugar: ¿Pero este don José Ángel no es uno que estuvo en la ejecutiva del PSOE? ¿Y no dio él la batalla por poner a don Javier Fernández por don Vicente Alberto? ¿Y no presumen don Ángel y don Javier de haber aportado ellos los votos decisivos para que triunfase don José Luis en el congreso del PSOE y fuese así presidente del Gobierno? ¿Y entonces de qué hablan? ¿O a quién representan? ¿O acaso no son los mismos unos y otros? ¿O es que no pintan nada los del PSOE en Asturies y sólo valen para llevar votos, incienso y mirra (como los del PP) a sus jefes a Madrid?

Aquí pensaba dejar el artículo -ya les digo que ando perezoso debido a la calisma-, pero he visto en el suelo, bajo la mesa, una hoja manuscrita. Me agacho, la recojo. Es una nota de mi trasgu particular, Abrilgüeyu. Dice así: «Pensaba ayudarte hoy, pero marcho a San Antolín, a fin de asistir a la presentación del número último de Bedoniana. En todo caso, te dejo unas líneas, por si te sirven de ocasión para pergeñar tu comentario esta semana».

Las miro. Decido transcribirlas. Esto es lo que pone el apunte que Abrilgüeyu me ha proporcionado:

«Oigo, patria, tu aflicción,
Y escucho el triste lamento
Que forman tocando a muerto
Y pidiendo más cemento,
El Soma, el CAC y Asprocom».


Ya sé que no parece muy congruente o consecuente con la primera parte de este artículo. Pero estoy un tanto perezoso, ya les he dicho, y me ayudan a concluir el escrito con una extensión regular.

¿O quizás la incongruencia y la inconsecuencia no están en el papel, sino en las conductas y los discursos reflejados en él?

Colunga, milenrama

0 comentarios
Un par de semeyes de milenrama.

La milenrama (Achillea millefolium L.) ye una planta vivaz, de tallos infiestos, vellosos y recios abondo. Les flores atrópense en ramilletes na punta los tallos, y son de collor blanco-rosao.



Florez de xunu a septiembre y dase nos praos y nos bordes los caminos.

Ye una perbona herba vulneraria. Tamién se recomienda pa gastritis agudes y cróniques.

Despreciando la ley: Ventajismo e identidad corporativa

0 comentarios

el DEU del PSOE«El TSJA anula la designación a dedo de más de 200 altos funcionarios del Principado (a través de sucesivas sentencias)». El anterior titular de La Nueva España, de 6 de julio de 2009, venía a resumir parte de los frecuentes fallos contra las decisiones administrativas del Gobierno socialista (anulación de oposiciones, anulación de la llamada carrera profesional para el personal no sanitario, anulación de las plantillas de los centros de enseñanza…). Esa continua mala práctica de gestión y administración socialista obedece a distintas razones: una de ellas es la chapucera forma de gobernar, administrar y legislar con que, en general, se manifiestan los diversos poderes del Estado en las últimas décadas, comportamiento en el que los socialistas, especialmente los asturianos, resultan primorosos.

Ahora bien, esa conducta rutinaria no obedece únicamente a un actuar ignorante o desidioso, sino que, especialmente en los casos que afectan al empleo, responde a una voluntad deliberada de exhibición de poder, con su corolario de sumisión de los individuos y fidelidad electoral. Efectivamente, quienes saben que, por ellos o para ellos, se ha violentado la ley refuerzan su compromiso si ya son propios, agradecen la dádiva si son próximos, toman nota de cuál es el camino, si ajenos. Y todos, unos y otros, saben quién tiene la fuerza y cómo la hace sentir, dulce o amargamente, según el «corrimiento hacia el rojo» que uno tenga con respecto al manantial de beneficios.

En cualquier caso, ese proceder socialista con respecto al derecho no es de hoy ni se produce únicamente en el ámbito de gobierno de la administración del Estado. Podemos recordar una de sus manifestaciones en la interpretación torticera de la Constitución que durante la II República se hizo para desalojar a Alcalá Zamora de la Presidencia (con las consecuencias que ello conllevó). Es también notorio en el conjunto de la redacción del estatuto de autonomía de Cataluña, por ejemplo, estableciendo en él —en la parte—, cómo debería ser la futura legislación de financiación de las autonomías —del todo—, anomalía que, con su habitual sutileza expresiva, ha subrayado hace poco en estas páginas don Bernardo Fernández Pérez. Se advierte en las reiteradas amenazas del Honorable Montilla, en caso de que el Tribunal Constitucional modificase sustancialmente el nuevo estatuto catalán.

De modo que esa violencia o menosprecio al imperio de la ley y sus límites no es endemismo local ni enfermedad hodierna, sino que constituye una especie de libro de estilo, de manual corporativo del partido socialista (no de todos sus miembros, es obvio). Que ello sea así obedece a razones más profundas y de más arraigo que las de las ventajas en el ejercicio del poder. ¿Cuáles son?

A mi juicio, un complejo conjunto ideológico/discursivo y emocional del que podemos entresacar dos vectores. El primero, la idea de que el socialismo (y su personificación, por tanto, el PSOE) no es una más de las fuerzas que actúa en el sistema, sino la que encarna su superación y la que representa el futuro, y, en consecuencia, «la buena», la que tiene el depósito de superioridad moral. El segundo, la persistencia, más o menos confusa, de una vieja idea izquierdista, la de que la democracia hodierna es la «democracia burguesa», una pseudodemocracia en la que las reglas de juego están siempre trampeadas a favor de los poderes ocultos. Desde esa perspectiva, el circunvalar la ley o traspasarla no sólo tiene el atenuante de que se sortean inconvenientes injustos, sino de que se labora siempre a favor del “bien” y del futuro inevitable, en la dirección del viento teleológico de la historia.

Y, sin embargo, el respeto a la ley y los procedimientos, las limitaciones impuestas por ellos no son únicamente un perifollo de la democracia, un envoltorio molesto que nos dificulta el aprovechamiento de su meollo. Los aspectos procedimentales y normativos, las reglas, los límites, son parte tan constitutiva de un sistema de libertad como los contenidos sustantivos del mismo; son ellos los que defienden el todo del abuso de una parte o de la apropiación total o fragmentaria de lo colectivo por una facción.

Como debería saber cualquier demócrata.

Colunga, flores

0 comentarios
Una semeya de Centaurea nigra, L. La centaurea ye perbayurosa nos praos y bordes los caminos, pertenez a la familia les asterácees y diz la lleenda que tien esi nome porque curió una mancaúra al centauru Quirón.


Ye planta vivaz, derecha y, polo xeneral, bien ramificada. Les flores son pequenines, tubuloses y d'un prestosu collor púrpura.

Florez dende mayu o enantes, hasta septiembre. A vegaes, allanza más allá.

Sabor y tradición (V)

0 comentarios

Si nel añu 2009 el caché d'Isabel Pantoja rondaba los 82.000 €uros -según aspavientos del propiu PSOE-, (Ver La Voz d'Asturies del 22/07/09 o El Comercio del 22/07/09).

Si nel conciertu de la Laboral del pasaú día 21/08/2010 vendieronse unes 1.000 entraes pa ver a la tonadillera. (Ver La Nueva España del 22/08/10).



Si les entraes tenien un preciu de 20, 35 y 45 €uros. (Ver la web de la Laboral)

Si la organización regaló hasta 600 entraes (a políticos, sindicatos, empresarios ...). (Ver La Nueva España del 20/08/2010 y del 22/08/2010 y la invitación fecha a la Corriente Sindical d'Izquierdes (CSI) qu'apurro equí abaxu)



Si quedaron unes mil silles vacies. Según les cuentes que fai La Nueva España de 22/08/2010

Si'l gobiernu diz que nun pon nin un sólo euro pa estos espectáculos, y que tool riesgu ye pa la empresa de José Luis Moreno. (Ver La Nueva España del 14/08/2010)


¿daquién puede esplicanos cual ye'l negociu de José Luis Moreno?

¿vien a perder perres?

¿sobren-y los cuartos y vien a tiralos na Laboral?

La Miñota, Güerres, caparina (II)

0 comentarios
Dos semeyes más, de más cerca, de la mesma caparina. Adíquese pal color azul de la parte embaxu.





Semeyes del 16/08/10.

Sabor y tradición (IV)

0 comentarios
Bentley de J.L.Moreno mal aparcáu frentea Presidencia, en semeya de Nacho Orejas pa La Nueva EspañaParez ser qu'un de los artífices de los "magníficos" actos que nos esperen pal día de la Nación Asturiana, ye Jose Luis Moreno (el famosu ventrílocuo).

Casualmente les empreses de José Luis Moreno además de dicha gala, van facese cargo d'una parte importante de les actuaciones nel teatru de la Laboral.

Esto llévanos a recordar que'l pasáu febreru los periodistes descubrieren casualmente'l coche de J.L.Moreno mal aparcáu frente al Palaciu de Presidencia, con el promotor aconceyáu en secretu con Areces. Presidencia evitó dar esplicaciones sobre los motivos de la visita de Moreno a la so sede de la cai Suárez de la Riva d'Uviéu, y declaró que la reunión foi «estríctamente privada», y dende l'entramáu empresarial del Señor Moreno nin siquiera «confirmaron» dicha visita.

Per otru llau, doña Isabel Pantoja tuvo o ta en relación con don Julián Muñoz, ex-alcalde de Marbella, sitiu de fama pa turistes importantes, como Michelle Obama, anque quiciabis de nun tanto glamour como Mallorca, onde mandó'l ex-presidente de la comunidá de Balears, Jaume Matas, que tien dellos procesos en marcha como imputáu/acusáu/investigáu por corrupción, nun de los cuales, casualmente, ta enxareyáu don José Luis Moreno, al qu'acusa'l fiscal de tener apurrío 250.000 € p'algamar contratos na televisión autonómica d'aquella comunidá.

¡Esto sí que son los conxunciones planetaries, que decía doña Leire Pajín, la madre de la cuala, Maite Iraola, por ciertu, ocupa plaza nefelibática en Benidorm, otru bon sitiu!

La Miñota, Güerres, caparina

0 comentarios
Una perpreciosa caparina sobre una dalia doble anaranxada.




La semeya del 16/08/10.


Sabor y tradicion (III)

0 comentarios
Los Morancos darán el pregón de les fiestes de San Mateu n'UviéuEn xabaz competencia pola so asturianía, y por recoyer lo mejor del «sabor y tradición asturianes» (Areces dixit), anden engarriaos estos díes l'Ayuntamientu d'Uviéu (PP) col Principáu d'Asturies (PSOE+IU) poles principales actuaciones folixeres (ver la prensa d'estos díes).

Nesti desmán d'asturianía, elegancia y cultura, Los Morancos (semeya d'arriba) abrirán les fiestes de San Matéu dando'l pregón dende'l balcón del Ayuntamientu d'Uviéu, y a les poques hores ufiertarán el so espectaculu na plaza la Catedral como entamu de "la nueche andaluza" de les fiestes.

Con esti interés que ponen, nun ye d'estrañar que se consiga la CAPITALIDÁ CULTURAL EUROPEA pal 2016:



Nun crean que ye un caprichu de Gabino, en realidá ye'l programa cultural asturianu másimu del PP.

flores: anxélica (III)

0 comentarios
L'anxélica (Angelica archangelica L., llamada tamién Archangelica officinalis) ye una planta bayurosa en praos y orielles de caleyes y carreteres, que pertenez a les umbelíferes. Ta agora en plenu espoxigue. Hailes de color blancu nes umbeles, verde y de color berenxena.



Emplégase como melicinal, pa munches coses, ente otres, pa los nervios, especialmente los de l'estómadu. Tamién como carminativu (esto ye, pa char fuera los gases estomacales), contra la tuse, p'afalar la secreción de la bilis y la eliminación d'agua. Tamién diz que ye bona pa les intosicaciones alcohóliques y con nicotina, asina como pal rema y la gota. Tómase como xarabe, pero emplégase tamién pa preparar baños, especialmente pal rema y les alteraciones metabóliques.


La semeya ta fecha'l 16/08/10.

¡Ay, coño!

0 comentarios

Los constructores asturianos, reunidos en Xixón, en la Feria de Muestras, en su asamblea anual de verano, levantaron la voz el día 18 de agosto para quejarse de dos cosas: la primera "Que en materia de infraestructuras Asturias no pinta nada para el Gobierno central"; la segunda: "Que el Gobierno asturiano no presiona nada a Madrid para exigir cumplir los compromisos".

¡Ah, coño!

¿Pero esto no viene siendo asi desde hace milenios?

¿Pero no son seguramente ellos los que votan y apoyan al PP -que tampoco exige al Gobierno central o a su partido cuando se trata de defender a los asturianos- y al PSOE?

¿Entonces? ¿O estoncies? ¿O estoncias?

¡Ah, coño!

Aquí nunca caemos de la burra.

Ni cuando creemos que vamos a gusto en ella ni cuando nos tira y nos cocea.

Nota. imaxen de j.j na Nueva España.

flores: anxélica (II)

0 comentarios
L'anxélica (Angelica archangelica L., llamada tamién Archangelica officinalis) ye una planta bayurosa en praos y orielles de caleyes y carreteres, que pertenez a les umbelíferes. Ta agora en plenu espoxigue. Hailes de color blancu nes umbeles, verde y de color berenxena. Puede algamar hasta los 2 metros d'altor. El tallu ye güecu, ranuráu y, con frecuencia, de color púrpura o berenxena na parte superior. Les fueyes, con grandes bráctees, son llises, de color verdiazul nel envés y pinnaes 1 ó 3 vegaes. Les pequeñes flores (blanques, verdorses y, con muncha frecuencia, de color berenxena) acuéyense n'umbles dobles (semiesfériques) de 20 a 40 radios.


Emplégase como melicinal, pa delles coses, ente otres, pa los nervios, especialmente los de l'estómadu.

La semeya ta fecha'l 15/08/10. Esti ye un magníficu exemplar.