San Silvestre en La Villa

0 comentarios
Esta tarde (si'l tiempu y l'autoridá competente nun lo tornen) vo correr la San Silvestre de Villaviciosa. Espero acabala ensin problemes y corriendo corrientino (equí el lema, pa los aficionaos como yo, tien de ser el de "nun correr (munchu), que ye peor").

Como entovía nun tengo semeyes d'esta tarde (padezo una avería nel IDPET -inxeniu de desplazamientos pel espaciu-tiempu-), llanto equí una de la última carrera del Xurásicu, onde toi con Isidro Martínez Oblanca, Yolanda y Begoña.

¡Feliz y saludable 2010!

Ley de Violencia de Pareja

0 comentarios

"Varios abogados asturianos especialistas en derecho matrimonial consideran que las leyes, especialmente la de Violencia de Género, perjudican al varón y sobreprotegen a la mujer" es el título de un reportaje en que hablan varios abogados; algunos, mujeres. Pueden encontrarlo en la Nueva España del 12/28/2008.

Por que ley de Violencia de Género es un retroceso histórico (no en cuanto protege a la mujer, sino en cuanto convierte a la mitad (en cuanto a sexo) de la población en culpable potencial al que se puede condenar sin prueba) en lo relativo a los derechos democráticos, la racionalidad y la propia idea de lo que son la justicia, que debería ser igual para todos, y las penas, que deberían estar sometidas siempre a la existencia de pruebas.

Pueden ver ustedes el reportaje en:


Y lo que son las cosas, en el mismo diario y el mismo día, aparece un artículo de opinión de Consuelo Sánchez-Vicente (que no tiene nada que ver con mi familia) que viene a denunciar exactamente lo mismo. Pueden, para verlo, pinchar aquí:

http://www.lne.es/opinion/2009/12/28/verguenzas/853112.html

¿Que por qué este monumental dislate corre sin mayores protestas? Por miedo al ex-illis es, como se dice en el cervantino Entremés de la maravillas, del que les hablé aquí hace poco (ver el guañu, "Un cierto olor a Zugarramurdi", del 15/12/09). He ahí lo que opinan (en silencio y agachados) los letrados y jueces, al respecto:

Paradójicamente, las abogadas son las que lo tienen más claro. Sin atreverse a dar su nombre por miedo a «levantar recelos entre los colectivos feministas», dos profesionales, de Oviedo y Gijón, mostraban ayer su acuerdo con la tesis que defiende Serrano.

«Estoy totalmente de acuerdo con el juez. La ley de Violencia de Género ha propiciado que se produzcan abusos a los hombres de manera indiscriminada, y muchos jueces lo reconocen a escondidas», indica una prestigiosa letrada gijonesa.

Sirva, por cierto, esti guañu, como nota al ensiertu que una enferma (o enfermo) hace a mi guañu del 28/12/09.

Sobre el Cougar

0 comentarios
El 16 de agosto de 2005 "caía" un helicóptero Cougar en Afganistán. Hubo varios muertos. La explicación oficial fue que la "caída" fue provocada por una mala maniobra. Desde el principio, sin embargo, la sospecha fue de que se trató de un suceso de guerra: los talibanes habrían disparado sobre el helicóptero y lo habrían derribado. Los rumores, por lo demás, apuntan a que hubo en la zona, antes y después del derribo, una verdadera ensalada de tiros.

De ser así las cosas, la versión oficial del Gobierno (Zapatero presidente, Bono, ministro de Defensa) sería una pura patraña, cuyo motivo se basaría en negar cualquier hecho de guerra en que pudiese verse implicado nuestro ejército.

Ahora, por la continua insistencia del padre del piloto fallecido, don Eduardo Guitard, padre del capitán David Guitard, fallecido aquel 16 de agosto, el Juzgado Militar Territorial Primero de Madrid ha decidido reabrir la causa de la investigación, que había sido dada por cerrada.

¿Se confirmará la versión del Gobierno o la otra, la popular (y, al parecer, la de algunos testigos), demostrará que el Gobierno mentía? ¿Se reexaminarán otra vez todas las pruebas? ¿Se volverá a llamar a quienes fueron testigos del hecho, a todos, mandos y soldados?

Lo veremos.

Estrabismo izquierdista

0 comentarios
Liu Xiaobo, el disidente más conocido de China, fue condenado hace cuatro días a once años de cárcel por hacer campaña a favor de libertades políticas, en Irán la policía y el somatén matan a los opositores y masacran a los manifestantes. En Cuba, siguen los opositores en la cárcel, en muchos países islámicos sometidos a la sharia se lapidan mujeres, en el Tibet los opositores son encarcelados y torturados por el ejército y la policía chinos.

¡Benditos estrábicos del izquierdismo del pensamiento pío español y europeo! Para ellos, los derechos humanos sólo se conculcan en Estados Unidos. O, tal vez, sólo tiene interés armar ruido por lo que pasa en Estados Unidos (y, si es del rival político o no subvencionador, en España).

¡Un pulpu de 7,5 kg!

1 comentarios

Ayer, domingu 27, anduve pel pedreru. Yá sé que tamos entovía en veda, ¡pero qué-lle vamos facer! Yá sabemos toos lo que ye un petite, una necesidá y un pruyimientu.

El casu ye que nun se me dio ná bien en tola marea. Pero, con tou y con ello, a la hora marchar (diz el refrán que les marees, como les pelees, nun terminen hasta qu'ún nun ta en casa), allá cerca un rescañu atopé un centollu. Garrélu pensando cometer otra illegalidá, y, ¡meca!, resultó que taba vaciu.

(Yo nun sé si vustedes vieren en dacuandu un centollu o una andarica escanucaos por un pulpu, déxalos talos cualos si tuvieren vivos y enteros, pero ensin nada dientru (neto que'l Gobiernu a los contribuyentes).

Yera evidente que perillí hebia un pulpu. Pa abreviar, dempués de munchu andar perriba y perbaxu la charca, allá, a un estremu del rescañu salió un rayu y, ¡madiós!, en cuantes vi'l rayu pensé que nun diba ser pa saca'l pulpu. ¡Como un brazu yera!

Bueno, pa face-yos el cuentu breve, que-y gusta decir al mio amigu Sergio Marqués: tuvi peliando más de media hora y, al final, gamazu va gamazu bien, y munchu apuxar y afitar les pates nel suelu (¡y a too esto, manín, la marea subiendo, que creí que me chaba o m'afogaba!), acabé sacando un pulpu que, pesáu dempués en chigre, pesaba siete kilos y mediu un poco llargos. Yera tan grande que, de mano, en vede un octópodu, talanté que yera un decápodu, tanto tiraba y tanto m'echaba los rayos al redor del cuerpu (tengo entovía marques como si tuviere padecío l'herpes zóster, la culebrina). Pero, en realidá, nun tenía diez pates, según vi dempués más a les clares, pasáu l'aforfugón y ya chaos a tierra los dos, elli y yo, tenía siete, porque-y faltaba una, esto ye, faltaba-y l'ectocótilu, que ye'l rayu que los machos y meten a la fema (a la pulpa) dientru'l cuerpu pa cha-y l'esperma.

Que conste que, cuando taba fuera y -y lo comenté a un puntu que dempués pasaba perillí y m'entrugó pol brazu que faltaba al pulpón, pasóme una cosa percuriosa. Y ye que, de golpe, de sópitu, el puntu chose al suelu, amiyó y encuruxóse lliteralmente y púnxose a llorar, dando unes berríes tremendes y diciendo:

- No somos nada, no somos nada.

Dempués enteréme, por una moza que, mientres me lo decía dába-y por suspirar, nun sé por qué, que'l puntu, polo visto, yera ún que llamen "conde Lequio", o asina, y que, tamién polo visto, veranea per estes tierres en dacuando.

Ehí tienen una imaxen del pulpu: ta roxu nun porque tea cocidu, sinón porque ta emberriacáu (la semeya saque-yla enantes d'engamalu, mentantu m'amenazaba).

Una cosadiella sobre la violencia de pareya

1 comentarios

Güei sigue siendo día de fatigues ente los felices escesos de Nuechigüena y Navidá y el refalfiu yá de Nuechivieya, pero, con tou, voi da-yos la solución a la cosellina o cosadiella d'ayer. ¿Cuálu ye'l porcentaxe d`homes amenazaos nes relaciones de pareya?

Pues, la solución a la entruga -según l'axencia EFE, que, a la vegada, cita los datos del Gobiernu-, ye del 34,3 llargu ente los estranxeros, esto ye, 12.472 muyeres víctimes "de violencia machista" tienen medíes de protección y 3.936 homes (¡sí, 3.936!) son tamién ¡víctimes de violencia machista!
Como tamos ente fiestes, déxo-yos a vustedes el trabayu de pensar. Pero invítolos e invítoles a pensar en dos direcciones: de qué únicu llau vien (o per qué unica oreya entra) tol griteríu que se siente y cómo ye posible que'l supuestu sobre'l que se basa tola llexislación pile o entorne sólo pa un llau, o, meyor, tenga un sofitu tan falsiable.

La respuesta ye: ¿y vustedes a quién voten? Vustedes, muyeres y paisanos, ¿creen que los traten como racionales, como persones, los llexisladores?

Una cosadiella sobre la violencia de género

0 comentarios

Hoy, día de fatigas entre los felices excesos de Nochebuena y Navidad y los excesos felices de Nochevieja, les propongo una adivinanza. ¿Cuál es el porcentaje de hombres amenazados en sus relaciones de pareja?

Pongan una x mental en la respuesta: ¿el 0%?, ¿el 0,5%?, ¿tal vez el 1%?, ¿acaso el dos?

La solución, de la mano de EFE, mañana.

En todo caso, piensen ustedes que toda la legislación está dirigida a proteger a la mujer de la violencia en las relaciones de pareja. Y que, incluso, en virtud de esa premisa, todo hombre es sospechoso de ser culpable -y, en muchos caso, condenado preventivamente- hasta que demuestre su existencia.

Denle una vuelta a la cuestión.

L'Estoxu: CENSU

0 comentarios
El Censu de Floridablanca, foi'l primeru realizáu pola Alministración del Estáu emplegando criterios estadísticos modernos. Considérase'l más completu y el de mayor rigor ente los realizaos nel sieglu XVIII. Foi fechu por mandatu de José Moñino, conde de Floridablanca, nomáu por Carlos III primer secretariu d'Estáu (puestu equivalente al de primer ministru) ente 1777 y 1792

L'estáu xeneral de la población n'Asturies nel 1787 yera esti:

L'Estoxu: TEODORO CUESTA

0 comentarios
Cuando morrió Teodoro Cuesta, munchos periódicos recoyeron la necrolóxica. Angel Pulido dende Madrid n'El Liberal del 07/02/1895 escribe un estensu artículu glosando la figura del gran poeta, pongo sólo un trozu del reseñable escritu:

Asturianos fuera la patria

1 comentarios
Nos medios de comunicación asturianos asoléyense a lo llargo l'añu, pero mui especialmente estos díes, les persones y les opiniones de tantos xóvenes asturianos que tienen que vivir fuera d'Asturies y d'España pa ganase'l pan o pa poder perfacer el so proyectu vital, la puesta en práctica de les sos capacidaes y la búsqueda del cumplimientu de les sos ilusiones.

En toos ellos, moces y mozos, destaca una cosa: el fondu amor a la so patria, Asturies, onde, la mayoría desearín pasar la so vida y a onde vuelven en cuantes pueden o les circunstancies los dexen.

Pero nes sos palabres apaecen siempre les mesmes quexes: la imposibilidá de perfacer equí la so profesión, nuna economía probe, llimitada y de salarios baxos; l'arcaísmu y el conservadurismu d'Asturies, una sociedá que mira más al pasáu qu'al presente y que ta perdistanciada de la vida y la economía del restu'l mundu, nun sólo polo que ye, sinón polo que se piensa que debe ser; y con ello, la falta xeneral d'esfuerzu, el conformismu.

Asturies ye pa ellos, polo tanto, una mala madre a la que, ensin embargu, ellos quieren más qu'a naide.

Pues bien, nestos díes de Navidá, a toos ellos, a toes eses moces y mozos que tuvieren que salir pa emplease, pa trabayar no que-yos gusta o pa poder respirar (l'aire n'Asturies ye escasu y afogaízu), que podíen decir, como'l personaxe del Quijote, "A la guerra me lleva / mi necesidad. / Si tuviera dineros, / no iría, en verdad.", a toos repito, una feliz Navidá -equí, si puede ser- y el deséu de lleva-yos el dulce regustu de la señardá de la patria.

Pero la sociedá y la economía nun son los montes o'l tiempu: la sociedá y la economía podemos camudalos nós, cola nuestra voluntá, el nuestru empeñu y los nuestros votos. Y a vegaes, lo único difícil que tienen les coses ye nun querer imaxinanos como podíen ser si fueren d'otra manera, porque, una vegada imaxináu'l futuru talu como lu queremos, ye más fácil poner rumbu a él, trazar el camín y disponer los aperios pa facelo.

Un abrazu señardosu a toos (nun solo tien señardá'l que ta fuera, tamién los que tamos dientro podemos tener señardá de los ausentes).

Y ehí va la despedida, con unos versos que, a comuña, ficiéremos Espriu y el qu'esto bloguea:


Tamién só yo montesín y cobarde

y pertengo querencia

con un

desesperáu dolor

aquesta meva pobra

bruta, trista, dissortada patria,

a esta patria:

probe,

tocha, triste tierra,

ensin suerte Como nunca amaste tu


O que cansat estic, meva

cobarda, vella, tan salvatge terra

anda y señálame un sitiu

onde yo me pueda dir

solín a llorar mios penes

que contigo, que por tigo cometí.

Anda y señálame un sitiu

pobra,

bruta, trista, dissortada patria.

Felices Fiestes

0 comentarios

El PSOE sigue atacando al asturianu y a los asturianos

2 comentarios
L'Aconceyamientu de Xuristes pol Asturianu vien trabayando desayaque por denunciar los incumplimientos que'l PSOE (decir el Gobiernu Areces sería querer despistar y engañar a la xente) vien faciendo pa coles sos obligaciones al respective del Estatutu y de la Llei d'Usu y Promoción.

El fondu de too ello nun ye más que, como venimos denunciando dende'l PAS cuantayaque, la concepción que'l PSOE (y el PP) tienen del asturianu como patois y la voluntá de dambos de facer tolo posible pol esaniciu de la llingua llariega, incumpliendo, al mesmu tiempu, el mandatu estatutariu (obra d'esti blogueru que se comunica con vustedes) y la Llei d'Usu y Promoción (obra del PAS).

Una muestra más d'esta voluntá y d'esi incumplimientu son les palabres que provienen del Gobiernu asturianu (del PSOE, en realidá) a través de la Dirección Xeneral de Política Llingüística. Son les que se contienen nesti testu qu'asoleyó l'Aconceyamientu de Xuristes, y que nós sopelexamos:

El cuartu na forma y términos nos que la Direición Xeneral de Política Llingüística retruca (y el verbu ta permidíu) a los nuesos argumentos xurídicos. Respeutu a la forma, emplegando, esclusivamente, un castellán rellambíu, siendo asina que los escritos de nueso van del too n’asturianu. Nos términos, enseñando, como’l llobu del cuentu, la peluda patina perbaxo la puerta, al descalificar a la llingua asturiana (“la configuración del bable/asturiano en el Estatuto de Autonomía como “modalidad lingüística” ), emplegando la espresión “modalidá llingüística” non nel sentíu respetuosu con que lo fai l’artículu 3.3 de la Constitución, sinón nel faltosu acuñáu per aquellos doctrinarios “bien pensantes” conxuraos nos años ochenta (y anguañu felizmente esconxuraos) escontra la llingua del país, que l’aventaben como sinónimu de dialeutu, xíriga o tatarexu.

Como’l raposu enantes pierde’l rau que los malos vezos, la Direición Xeneral de Política Llingüística miente otra vuelta más con tala afirmación porque l’Estatutu d’Autonomía d’Asturies en nengún sitiu espresa la condición del bable/asturianu y la Llei 1/1998 que lu desendolca (per mandáu del so artículu 4.2) califícalu como llingua tradicional d’Asturies (artículu 1) que non como modalidá llingüística.

Otra vegada, al altu la lleva: el que vote al PSOE (o a los sos palanganeros de IU) ta escontra l'asturianu y la cultura asturiana, y trabaya, cada vegada que vota, escontra ellos.

Dotramiente: naide que tea nel PSOE o IU puede pensar otra cosa sinón que ta escontra del asturianu y de la cultura asturiana.

Y del PP, ¡pa qué vamos decir ná!

¡Qué Ejército, Dios mío!: Mirabile visu

2 comentarios
Lo que transcribo a continuación son palabras del capitán de corbeta Manuel González Serrano, en la página 42 del ABC del 13/12/2009. Manuel González es el único oficial español en la base de la operación Atalanta, en las afueras de Londres, el centro de control que vigila la navegación en el noroeste del océano Índico. Sus palabras:

(A propósito de los dos piratas detenidos por el secuestro del Alakrana) "La solución no es ir por ahí deteniendo a cualquier pirata. Se trata en muchos casos de jóvenes de 18, 19 ó 20 años sin esperanza; lo que hay que hacer es darles otras oportunidades de vida."

Como si no tuviésemos bastante con un Gobierno que da orden de no tirar a los piratas cuando abandonan el barco secuestrado, para no hacerles daño, ("ustedes háganles sólo unos disparos de advertencia, a ver si se paran, pero no muy cerca, no vayan a hacerles pupa"), ahora resulta que nuestros militares tampoco quieren disparar contra secuestradores, terroristas o delincuentes. Lo que entienden que hay que hacer es modificar las condiciones sociales de sus países.

Pues, siendo así, lo mejor que pueden hacer es irse a predicar a Somalia o a Etiopía, o, tal vez, a lanzarse a la guerrilla para instaurar un régimen igualitario, justo y solidario, cuando triunfen.

¿O es que lo que pretende consiste en subirnos los impuestos para que podamos subsidiar a todos los pobres del tercer mundo? ¿A todos, todos? Porque si es sólo a una parte, ¿cómo soportar esa injusta disimilitud? ¿Incluye ello el convencer a los sátrapas, dictadores y señores de la guerra de esas zonas para que dejen de saquear a sus pueblos y quedarse con una parte importante de nuestras ayudas? ¿O habrá que aumentar los impuestos también para incluir en ellos una subvención suficiente para sátrapas, dictadores y demás ralea?

Y, finalmente, y, sobre todo. Para esto, ¿para qué queremos militares? Nos basta con un ministro de Hacienda, un buen equipo de recaudadores y unas cuantas oenegés.

Más demagogos no, demagogos del pensamiento pío ya tenemos bastante

Xubilaciones de mélicos y grosería socialista

1 comentarios
Escríbeme ún de los munchos amables y xenerosos llectores que me siguen al través de los artículos o d'esti blog. Ye mélicu ciruxanu y ye ún de los que, d'improvisu y ensin previu avisu, el Gobiernu PSOE/IU decide xubilar, ensin tener en cuenta nin les sos capacidades, nin les sos voluntaes nin los magníficos servicios que la mayoría d'ellos tán prestando, unos nel so oficiu, otros na investigación.

A esa decisión arbitraria y inopinada -que, en munchos casos, crea agravios y fiende espectatives y proyectos- vienen sumáse-y los malos modales, les pésimes formes (¡tan socialistes!) coles que se-yos comunicó y ordenó xubilase, d'un día pa otru y poco menos que "por motorista".

¿Pueden facese peor les coses, van decir ustedes? Pues sí, anque ye difícil, n'incapacidá, grosería y mal tratu al ciudadanu estos rapazos son siempre capaces de superase.

Trescribo equí la carta d'esti estimable ciudadanu y mélicu-ciruxanu, que cuenta cómo, dónde y de qué maneres fueren les coses. Polo qu'estamos viendo nos medios, fue asina en tolos casos. Pongo agora la carta (como ye natural, omito'l nome del comunicante y el so sitiu de trabayu.

Amigu, como a tolos que vos veis na mesma situación, el mio afectu y apoyu.

Y ehí va'l testu:


A partir de hoy voy a poder leerte diariamente porque soy uno de los 84 medicos que jubilaron por decreto en 15 dias. En mi caso no me importó mucho en el fondo pero sí en la forma. Te lo cuento por si en las tertulias sale algo y estés informado.

Estoy en quirófano y me dicen que llame al subdirector quirúrgico del Huca. Le llamo y me dice que no me conoce y que no tiene tiempo de ponerse personalmente en contacto conmigo y que el día 15 me jubilan (era el día 4). Me pregunta si me quedan días por disfrutar y le digo que 20. Me responde que tome vacaciones desde ese mismo momento porque no las piensan pagar. Le respondo que tengo 6 pacientes para operar mañana y otros 6 para dos días después. Me responde que las suspenda y que me marche.

De este modo terminaron casi 40 años dedicados a la cirujía, ni una palabra de agradecimiento, ni de respeto, sólo prepotencia y malos modos. ¡Qué pena!

Como dato añadido, por si te dicen que eramos unos viejos inútiles, en estos 7 ultimos años operaba "sólo" entre 500 y 600 pacientes anuales. Un saludo.



¡Ablucante y pavoroso!

Berlusconi devora al PSOE

0 comentarios

Y agora que Berlusconi (Tele5) va devorar al PSOE, a través de la 4 y Sogecable, cuánto nos vamos reír.

¿Cantarán Zapatero y Cebrián aquello de La Jurado, "Devórame otra vez" (si de tu amor aún no estoy llena)?

Y Areces y Javier Fernández, los de la reserva espiritual de Occidente, ¿esos qué van cantar?

Lo que ye seguro ye que toos ellos nun perderán el so ser, esto ye, seguirán cantando, siempre y preferentemente, peles mañanes.

Llastres: presentación de José Manuel Fernández Suárez

0 comentarios

Esti sábadu, día 19, a les 5,30 la tarde presento na Rula el llibru de José Manuel Suárez Fernández Poemas de mis Recuerdos, un llibru interesante pola tipoloxía los retratos, l'humor, los ratayos hestóricos y l'ambiente llastrín y marineru que pinta.

De xuru que a José Manuel y a la familia va presta-yos que teis ellí con ellos.

Regalos de Navidad y Reyes: Diccionariu castellanu-asturianu

0 comentarios
Ya que llegan las fiestas navideñas y los Reyes, me van a permitir que siga recomendándoles algunas de mis obras. Lo hago más por el editor que por mí, pero también porque creo que aquello a que les invito merece la pena. Hace unos días los invitaba a leer la novela «No miréis al mar».

Hoy les recomiendo mi «Diccionariu castellanu-asturianu». Lo edita Trabe y tiene 615 páginas. La obra constituye un notable salto sobre todos los diccionarios anteriores, incluido alguno mío anterior.

La principal aportación del mismo, al margen de su evidente extensión, es la especificación de las acepciones a que corresponden, en una misma entrada, las palabras asturianas que se acogen bajo la misma. Esto es, por ejemplo, a la entrada banco le corresponden: 1) bancu. 2) asientu, banca, bancu, cabiñeru, poyu (de piedra o cementu, corríu delantre la casa), sete (apoyáu na paré), tayón. 3) -de peces. bandáu, báramu, mansíu, xarabal. 4) -de trabajo. cepu.

Que ustedes lo disfruten o que lo disfruten sus amigos y amigas, si ustedes se lo regalan.

Más sobre Perlora

2 comentarios
Al guañu "Perlora: un síntoma del socialismu" (11/12/09), Ayalgueru (vo tener que da-y participación accionarial al Ayalgueru nesti blog, porque ente lo qu'él llanta y lo que yo-y arrampuño...) diz:

ufff nun lo digo por fasdiar ya igual ye porque vengo d'otra xeneracion ,, pero reconozo nun soy fan de Perlora ... non los soy de la idea y menos de la execicucion de la mesma ,,, lo primero que ye una copia panderetera del plan Nazi "Kraft durch Freude" , fuercia a traves de la allegria o mas llibremente traducio comu "vacaciones pal obreru organizaes pol estau que tantu lu ama" , lo segundo que Perlora ye una especie de version spaghietti-western-franquista d'Asturies ,,, asina lo veo , los horros falsos-carton-piedra , les cases cutres cayendo a cachos ,,,

Lo meyor y o mas consisntente colos tiempos y gustos modernos que podien facer efectivamente ye privatizalo ,,, pero comu tamien seguramente te das cuenta ... tan inconpetentes son que nin eso pueden organizar correctamente ,,,

Saludu
12 de diciembre de 2009 04:02
Nun voi a entrar a discutir les cuestiones d'estética y gustu xeneracional que plantega Ayalgueru, tomo nota d'elles y arromanio lo que tienen de certeres. Pero, en tou casu:

1) Lo que ye indudatible ye qu'ehí había un espaciu públicu que servía d'escenariu vacacional (¿meyor que'l del Inserso? ¿peor?) y qu'agora, y dende hai años, esi espaciu ta degradáu y ensin utilidá. Nun cabe dulda, polo tanto, qu'hai ehí un capital públicu social al que nun se-y saca rendimientu dalu, nin económicu nin d'usu y esplotación. El pecáu paez abondo grave ya, ¿non?

2) En segundu llugar ye ñidio que los socialistes inxamás supieren que facer con ello pol so prexuiciu adolescente en relación coles coses que vinieren del franquismu (les coses son "les coses", nun son lleis nin conductes), talo qu'ocurrió cola Llaboral, que tuvo munchos años degradándose y que agora va enllenándose de retayos, pero ensin respetar la so singularidá (nin el so entornu paisaxísticu) nin da-y una orientación definida.

Vamos decilo claro: los xuicios han de guiar l'acción de gobiernu y l'acción política, pero non los prexuicios, y, menos, si ello arreya despilfarru de bienes públicos.

3) ¿Que'l modelu estéticu y organizativu de Perlora yera del pasáu (repito: ¿más que'l del Inserso?)?, d'alcuerdu. Pero, lo mesmo qu'ocurre cola Llaboral, y al respective de "les coses" del pasáu, lo que nun se debe facer ye repetiles, de dala manera. ¿Pero ye razonable baltales? Y al marxen d'eso y del so costu, ¿nun tienen tamién un valor testimonial, de gustu d'época? (Por nun falar del valor sentimental que tendrán pa tanta xente, xente cenciello, xente de la calle, non franquistes).

Más d'Acéfalos llexislantes, el casu de Mieres

0 comentarios
L.A.N., una guineana que vive en Mieres, acaba de pasar un aforfugón d'esos que pasen munchos ciudadanos gracies a esos fenómenos cefaloñálguidos que sienten la cabeza (bueno, non la cabeza nun la sienten na vida, la mayoría, lo que sienten, toos, son les posaderes, que ye pa onde-yos cae'l muérganu de pensar) na Carrera de San Jerónimo.

Resulta que, allá per mayu del 2008, reñó cola fía, d'once años, hacia les once la nueche y, alderique va, alderique vien, dio-y un currionazu. La rapacina salió de casa y corrió a denunciar a so ma al curtel de la Guardia Civil. Naturalmente, instruyóse una información, el casu fue pal xulgáu y a L.A.N. pedíen-y un añu de cárcel, la separación de la fiya y 150 euros d'indemnización a la ñeña. Al final, en daqué medía hebo suerte y la sanción quedó en 3o díes de trabayos en beneficiu la comunidá y 150 d'indemnización a la fiya (qu'agora tien doce años).

L'homme sans tête/L'home ensin tiesta (2003) Director: Juan SolanasNaturalmente, tol procesu tien el so sofitu na supresión del artículu del códigu onde se decía que "los padres podrán castigar de forma moderada a sus hijos", que de manera tan piquera y con tanta gayola esanició´l Congresu de los cefaloñálguidos.

Vamos dexar agora a la ma. Vamos pasar a la fiya, que, obviamente, debería ser l'oxetu fundamental de l'atención, ya que, debe suponese, la cuestión cimera nesti procesu son les relaciones ente madre y fía y el desendolcu educativu de la rapaza, el so crecimiento como persona.

Nun vo decilo yo, van responder vustedes.

La sanción, incluyíos los 150 euros colos que la ma tien que "indemnizar" a la fía, ¿va meyorar les relaciones ente les dos?

A partir d'agora ¿va ser más fácil que fiya y ma s'entiendan o la ma va vivir siempre embaxo l'amenaza d'una fía que sabe que la puede denunciar a les primeres de cambiu, con verdá o ensin ella?

¿La ma va tener dalguna autoridá pa cola fía? Esto ye, ¿pa que llegue a casa a la hora, faga los deberes, collabore nes xeres llariegues, etc?

¿Va tener qu'acabar la ma nel futuru pidiendo al xuez que-y quite a una fiya que nun puede con ella y delantre la cuala acaben de quita-y tola autoridá?

¿La sensación de trunfu y dominiu sobre los mayores va facer meyor persona a la rapaza, más capaz de convivir colos demás na sociedá, más realista en cuantes a los llímites de lo tolerao y de les llendes que caún de nós pon a los otros?

Yo tengo más entrugues, a lo meyor ustedes pueden facese más. Yo creo que sé la probabilidá de que los resultaos vaigan nun o n'otru sentíu. Seique vustedes, tamién.

Fáganles y arrespuéndan.

Un cierto olor a Zugarramurdi

0 comentarios
Lo ocurrido con Diego Pastrana, el ciudadano que fue acusado falsamente de malos tratos y vejaciones sexuales a una menor, y que fue corrido a pelo y humillado por una opinión popular excitada por algunos funcionarios y periodistas, ha provocado, por su patente injusticia, una no pequeña convulsión social y ha propiciado una cierta reflexión apesadumbrada entre los medios de comunicación. Pero creo que merece la pena ir más allá y extender la mirada por todo el territorio de nuestra sociedad.

La primera de las responsabilidades ha de situarse donde está: en unos parlamentarios que legislan guiados por la presión de la moda, sin tener en cuenta, en unos casos, la realidad sobre la que perpetran sus textos, en otros, los efectos dañosos de esa legislación («acéfalos legislantes», los vengo calificando desde hace tiempo); en unos partidos políticos alejados de la sociedad, y cuyo único proyecto político son las demandas de coyuntura de ciertos grupos encajados en sus estructuras o que parecen tener efectos gravitatorios sobre su voto; un Tribunal Constitucional que, él también, se ha dejado llevar por el impulso de lo políticamente pío y ha rubricado la desigualdad sustancial de hombre y mujer en las penas relativas a las cuestiones de violencia y la condición culposa de todo varón en esa materia hasta tanto no demuestre su inocencia.

Todo ello, más el griterío amplificador en torno a la cuestión, es lo que explica que un médico prefiera crear un corpus de culpabilidad sexual antes que buscar explicaciones también posibles pero que «molan poco», ya que sabe que nadie le dirá nada por equivocarse al atribuir razones sexuales a los daños de una pobre niña (y empapelar a un inocente, como consecuencia de ello), pero lo crucificarían por «ocultar» esos daños. Es esa ola de histeria social a la caza de brujas, o, por mejor decir, en este caso, de bucos, la que explica que la guardia civil haya acosado en los interrogatorios a Diego Pastrana como si fuese un sanguinario destripador en serie; la que justificó a miembros de las fuerzas del orden y a funcionarios judiciales para que filtrasen los falsos expedientes sobre el acusado y sus entradas y salidas al juzgado, a fin de que el encausado como «diabólico malhechor» fuese enjuiciado, condenado y humillado desde el primer momento; todo ello, además, estoy seguro, acompañado de la satisfacción moral de esos funcionarios por actuar como brazo armado de la justicia. Y, cómo no, es ese ambiente —provocado, repitámoslo, por la legislación, por los partidos políticos y por ciertos grupos de presión — el que ha provocado la general irresponsabilidad de los medios de comunicación al trasladar la idea de la culpabilidad incontrovertible de Pastrana.

Pero hay algo peor aún. Y es que el episodio viene a reflejar una creciente tendencia del discurso social contemporáneo a sacar lo peor de nosotros mismos, encausando y enjuiciando a los demás sin más pruebas que el que hayan sido puestos bajo un foco acusador ante la opinión pública. Ese mecanismo, que se repite a diario en los medios y, especialmente, en ciertos programas de la televisión que viven de ello, tiene ciertas características de los peores momentos de la historia y se asemeja a los instrumentos de control social de aquellos regímenes dictatoriales que se llamaban democracias populares (o de socialismo real). O, si se quiere, es un olor a Zugarramurdi o a Salem sazonado con el aroma de la ley de Lynch. El resorte resulta, en el fondo, el mismo que aparece en el cervantino entremés de El retablo de las maravillas, el «ex illis es», «ex illis es», con que todo el mundo acepta por buena la realidad que se les finge presentar y acusa a los demás de estar en el campo de la ignominia, para, así, situarse él en el bando de los intachables y sentirse, de ese modo, mejor de lo que es y, sobre todo, a cubierto de inclemencias (no olvidemos, por cierto, que el maravilloso retablo donde todos hacían que veían lo no que existía lo había inventado, según el pícaro Chirinos, el sabio Tontonelo, de la ciudad de Tontonela).

Y ya que hablamos de don Miguel, bien podríamos recordar, a fin de que proyecte su luz iluminadora, aquel momento del capítulo XXVI de la segunda parte del Quijote, cuando el muchacho que relata ante otro retablo, ahora el de maese Pedro, el episodio de Gaiferos y Melisendra, tras referir la afrenta de un moro a una dama y el castigo que por ello recibe, proclama con admiración: «y veis aquí dónde salen a ejecutar la sentencia, aun bien apenas no habiendo sido puesta en ejecución la culpa; porque entre moros no hay «traslado a la parte», ni «a prueba estese», como entre nosotros.»

A lo que don Quijote replica:

«—Niño, niño, seguid vuestra historia en línea recta y no os metáis en las curvas o transversales; que para sacar una verdad en limpio menester son muchas pruebas y repruebas.»

Ante el olor a Zugarramurdi que nos invade, a la vista del clima histérico de enjuiciamiento sin causa y de exigencia de castigo inmediato para cada uno que sea exhibido, con razón o sin ella, como culpable ante la opinión pública, meditemos un segundo en lo que nos dice este episodio cervantino: menos justicia a lo moro, menos «sharia», y más justicia, esto es, más justicia occidental —democrática—, aquella que nos ha costado siglos de humanismo y razón perfeccionar. Por lenta que sea, por irritante que pudiere resultar momentáneamente.

«Que para sacar una verdad en limpio —reiterémoslo frente a nuestra pretensión de conocer la verdad al primer golpe de vista— menester son muchas pruebas y repruebas.»


Nota: asoleyóse na Nueva España del 14/12/09

Socialismo: avanza el primorriverismo

0 comentarios
El PSOE ha dado un paso más hacia uno de los rasgos identitarios más característicos de su historia, el primorriverismo, o, por decirlo de otra forma, la "democracia orgánica", la visión estamental o corporativista de la sociedad.

La Conferencia de Presidentes ha sido ese paso. Ahí, por primera vez en la historia de la democracia, han coincidido, junto con los representantes de las comunidades, esto es, de aquellos en quienes los ciudadanos han delegado su soberanía a través del voto, dos grupos estamentales: la patronal y los sindicatos. Todos juntos, revueltos y al mismo nivel.

Pues eso.

(Aquí, en Asturies, los socialistas bien pueden sentirse orgullosos: ellos nunca han abandonado esa concepción primorriverista de la democracia, con lo que, al haber permanecido anclados en el pasado, se han anticipado al presente.)

Míren-yos la cara y el cuerpu (Areces-Donaire)

0 comentarios
Según saben, la FSA ta intentando sustituir a don Vicente Alberto Álvarez Areces como candidatu pa les prósimes elecciones y quier poner nel so llugar a don Javier Fernández.

(Alviértase bien, don Javier Fernández y don Vicente Alberto son "tanto monta monta tanto": no sólo piensen lo mesmo y faen lo mesmo, sinón que son corresponsables de tola política económica desastrosa del PSOE y de los apoyos a les polítiques antiasturianes que se desendolquen nel estáu.)

Pues bien, ún de los últimos socialistes qu'acaben de manifestase a favor de don Javier Fernández y a la escontra de don Vicente Alberto fue don Eduardo Donaire, cabezaleru de la rama'l metal de la UXT-PSOE.

Pues esto yera que, pocos díes dempués d'eses declaraciones de don Eduardo Donaire, tópense dambos; don Vicente y don Eduardo. Ehí los tienen na semeya. Arreparen pa ellos: míren-yos la cinésica y la prosémica, cómo separen los cuerpos y los distancien al másimu; cómo l'ún tien qu'espurrir bien la mano p'algamar la del otru; de qué que mou y manera eviten mirase a los güeyos; cómo se-yos nota la tensión de los músculos faciales pa estirar los llabios como si sonriesen.

Miren y amiren pa la semeya de La Nueva España, que ye tou un exemplu de tensión, un decháu, el paradigma del amor ente xermanos.

Regalos de Navidad y Reyes

0 comentarios

Ya que llegan las fiestas navideñas y los Reyes, me van a permitir que les recomiende algunas de mis obras. Lo hago más por el editor que por mí, pero también porque creo que aquello a que les invito merece la pena.

La primera es una novela, «No miréis al mar», un relato que sucede fundamentalmente en Madrid y Xixón (junto con otros lugares, como Calatayud o Toledo) que tiene como protagonista a un joven empresario de nuevas tecnologías que se ve en vuelto en una trama política y empresarial, al tiempo que emprende una complicada (y subida de tono) aventura amorosa.

Los edita Septem Ediciones y tiene dos ediciones, la primera, estándar, y una segunda, de bolsillo.

Pongo imágenes de ambas.

Que ustedes la disfruten.

Les ordenances d'Avilés: un comentariu d'"Ayalgueru"

0 comentarios
Nel so blog, allá en Londres, "Ayalgueru" fai'l siguiente comentariu, que pongo a medies (pal restu doi la conesión). Aprovecho, por ciertu, pa da-y les gracies a "Ayalgueru" pol so préstamu (involuntariu). Ehí va:

Una de les coses mas caracteristiques de los reximenes bananeros, de les satrapies del too a cien.

  1. Gran númeru de lleis, bayura regulatoria, tan copiosa que ye en verdá imposible de cumplir.

  2. L'incumplimientu xeneral de les incumplibles lleis por parte de la ciudadania.

  3. Aplicación estricta discreccional-arbitraria d'estes normes solamente a los "enemigos del estau".
Nun voy desaxerar y dicir que la normativa municipal avilesina seya un borrador pa la tirania (aunque ye un instrumentu llegal que puede muy bien ser usau tiranicamente) pero si ye una amuesa del tipu de pensamientu ordinancista y autoritariu de los autores intelectuales del centru Oscar Mayer y la islla de la subvencion ... piensen los amos comu van vivir estos fatos ( tu y yo ) ensin que la izquierda plural yos diga comu tienen que andar pela cai ( incluyo al PP asturianu que ye parte d'esta izquierda plural y que nun voto contra la regulacion cuando tuvo oportunida) ... debe dicir el gobiernu avilesin ... esta falta de regulacion ,,, eso solo ye libertinaje de les aceres ! ultraliberalismo de los andares !! ... regulemos la manera de caminar ... ye pol bien comun ...

"El edil pone un ejemplo: «La ordenanza establece una sanción (de 90 euros de multa) para quien corra o salte por la calle; es obvio que los guardias no van a multar a todos los que corren o saltan por la calle, ¿pero qué ocurre si una de esas personas que va corriendo o saltando golpea a otra y la hiere?" cagondios y yo que pensaba que golpear o saltar enriba la xente ya taba penao por llei , dexando la norma municipal ensin propositu pero claro bobu ... igual n'Aviles non ...

[...]

El restu sigue en http://dexixonalondon.blogspot.com/2009/12/esa-manera-dandar.html

De nada.

Lada- La Llada (Llangréu)

0 comentarios

Corríxeme un atentu llector pol usu de "Llada" (Llangréu) a propósitu de la llinia llétrica Sama-La Velilla.

Voi al nomenclator oficial y tien tola razón, "Lada", reza ellí.

Acudo al estudiu de toponímicos del agora (por fin) caderalgu y gozosu García Arias y apunta "Lada", pero arreya, «mui minoritariamente, "Llada"» . Y, arriendes d'ello, ún nun dexa de pensar n'otru topónimu como La Llada.

Sea ello comoquier, ún, fíu obediente de la Ilesia, manifiesta públicu arrepentimientu, propósitu de la enmienda y corrixe: "Lada" .

Y da-y les gracies al atentu llector.

Obama Nobel de la paz

0 comentarios
Vamos decilo curtiamente, a cencielles y por dereches: magníficu discursu'l d'Obama. Escontra los demagogos de la tierra.

Probablemente escontra munchos de los qu'agora taben estelaos con él y esllimábense sólo con arrecender l'olor del so nome.

Seriedá. Esi ye'l vocablu que define les sos palabres, esto ye, la so postura. O, n'otros términos, non toles coses son iguales y paga la pena defender les bones escontra les males, o les meyores escontra les peores. Y, en segundu términu: el mundu nun ye una tropiella de rapacinos armaos con soplamocos como armes: hai tamién xente que tien pistoles y bombes, y que tán dispuestos a usales. Escontra'l que se resista a ellos y escontra'l que nun se resista.

Por exemplu, un tal Adolf Hitler. Y, como él, güei otros.

Perlora: un síntoma del socialismu

1 comentarios
A lo llargo los años el franquismu construyó un magníficu sitiu pa les vacaciones los "operarios" de toa España, Perlora. Yera un amiestu conceptual ente'l socialismu, el falanxismu y el paternalismu católicu, col enxertu primorriverista de lo que se llamó'l "sindicatu vertical", tan de moda güei (el primorriverismu y el sindicalismu vertical gobiernu-sindicatos, ensin patronal).

Como otres munches coses de d'aquella funcionaba bien, yera barato y la xente taba encantao. Tamién como otres munches coses, el pruyimientu fundamental del socialismu (l'otru Movimientu) fue acabar con toles coses del franquismu. Daba igual que fueren bones pa la xente, que funcionasen bien o que fueren neutres ideolóxicamente. El socialismu asturianu -y la manzorga en xeneral-, que tien, como n'España, una gran parte d'enfermedá adolescente, fue pasu ente pasu destrozando Perlora y hoy nun tenemos más qu'un terrenu ensin utilidá, unes construcciones inservibles o esboroñaes y un serviciu que nun funciona.

¡Estupendo! Una vez más el socialismu nun sirviendo a naide -y muncho menos a los trabayadores- y tirando les perres.

Esi ye'l votu al PSOE

Llada-La Velilla: mentires y babayaes del PSOE (nuevu)

2 comentarios
Póngo-yos el titular de la Nueva del 08/12/09:

"Aliados dentro del PSOE para frenar Sama-Velilla". Refierse a que los socialistes del conceyu d'Ayer tán tamién, como'l PP y como IU, escontra'l trazáu de Llada (o Sama)-La Velilla. Dafechu, los socialistes d'Ayer lleven oponiéndose, encabezaos pol alcalde, el señor Villalta, desayaque. Y, pese a esa oposición, don Gabriel Villalta encabeza una y otra vegada les llistes del PSOE.

Per otru llau, tamién los socialistes de Lleón (con Zapatero a la cabeza) tán a la escontra del trazáu actual de la llinia.

Agora bien, los socialistes asturianos, con Javier Fernández a la cabeza (candidatu in pectore pa les prósimes elecciones) sopelexen que'l trazáu ye irrenunciable, la llinia imprescindible y, en consecuencia, tiren a muerte contra'l PP y contra IU (pero, nesti casu un migayín menos).

Ayer llega'l ministru Sebastián a pasease per Asturies y diz que: "La línea Sama-Velilla es buena para Asturias y León".

¿Qué-yos paez? ¿Conseguirán reíse tanto de los ciudadanos ensin mexase al reíse?

Como ye lo mismo, van permitime que-yos ensierte equí'l guañu del 16/11/09, que se titulaba igual qu'esti y qu'abordaba`l mesmu tema y discursos socialistes asemeyaos:



Entrevista'l martes 10 de payares con Graciano Torre, conseyeru d'Industria. Sollerte, emberriacáu, aguarón, gafu, diz:

«Un fallo en Soto puede provocar apagones de incalculables consecuencias, que dejarían sin suministro a muchos hogares y grandes industrias de la región», alerto Graciano Torre. Ese riesgo se atenuaría, añadió, con las nuevas líneas en proyecto y con la instalación de un «anillo central», una serie de conexiones para enlazar las principales subestaciones de la región.

Según el Principado, el déficit de conexión con otras regiones supone otra situación de riesgo permanente. Asturias está ahora conectada con León por dos líneas (Lada-La Robla y Soto-La Robla). Conforme a una tesis que también defiende Red Eléctrica de España (REE), la región está expuesta a sufrir apagones y a quedar aislada del resto del sistema eléctrico en caso de averías u otras incidencias en esos tendidos. Las líneas Soto-Penagos y Sama-Velilla, expuso ayer Graciano Torre, «son imprescindibles para no correr riesgos».

Domingu, 8 de payares, entrevista dominical con Javier Fernández, aspirante a califa en llugar del califa, digo, a Tini envede Tini. Gayasperu, babayu:

Por lo demás, Fernández defendió las ayudas al carbón y aseguró que el PSOE se ha quedado solo en la defensa de la línea de alta tensión Sama-Velilla porque es «el único partido de gobierno en Asturias».

¡Coño! ¿Pero nun ye l'alcalde d'Ayer el señor Pérez Villalta, del PSOE, que lleva más de venti años gobernando'l conceyu y otros tantos oponiéndose a Llada-La Velilla? ¿Y nun ye Javier Fernández el que lu pon, una y otra vegada, al frente les llistes electorales?

¡Resoño! (que diría Marcos del Torniello) ¿Pero nun ye socialista l'alcalde de Mieres que ta escontra de que Llada-La Velilla vaiga per Mieres, como alternativa a Ayer?

¡Recontracoño! ¿Pero nun fue Sieru, gobernáu dende siempre -casi dende Prim- pol PSOE, el que nun paró de poner pilancos a Sotu-Penagos?

Deberíen facer un periódicu solo pa votantes del PSOE. Porque, de nun ser asina, a los demás va danos un día un ataque de risa que vamos afogamos de tanto reímos.

O como alternativa, que los ayuntamientos chasen nos depósitos d'agua pastilles de fatura, pa volvemos a toos tochos y que pudiésemos tragar tanta babayada y tanta mentira esin solliviamos.

¿Cómo anden de memoria?

3 comentarios
Seguro que munchos recuerden l'actitú d'esta mesma persona n'Asturies y la comparen con la que tien actualmente en Valencia.

¿Recuerden lo que comentaba'l 11/04/09?. Equí lo vuelven tener:

«pinchar p'ampliar»

Un nuevu desastre de la llexislación

0 comentarios
Los efectos perniciosos de los escesos de la Llei de violencia siguen faciéndose visibles. Agora ye un padre al que acusaren falsamente (nesti casu, la muyer, que taba separada) de tener violao a la fiya, de dos años.

Ocho años dempués de la primera condena l'Audiencia de Sevilla da-y la razón al pá: lo que tenía la ñeña nun yeren signos de violencia nin violación, ¡yera d'arrascase les llombrigues!

Nestos años el pá falsamente acusáu perdió'l trabayu, ablayó, desurdió-y cáncer de piel y intentó suicidase delles vegaes.

Asina tán les coses con una llei inxusta y discriminatoria y unos grupos de presión que creen un clima paecíu al que creó les bruxes de Salem o de Zagarramurdi.

Yá lo tengo dicho, tamos gobernaos por "Acéfalos llexislantes", por decilo con una espresión suave. Nun-yos importa la realidá nin los ciudadanos, sólo engañar votantes y quedar bien colos sos medios de comunicación y colos sos combayonos circundantes.

Aminatu Haidar

2 comentarios
Se puede enjuiciar como se quiera la actitud de Aminatu Haidar, se puede dudar de la efectividad de su protesta (quizás, podría pensarse, su muerte favorecerá a Marruecos), se puede disentir radicalmente de la huelga de hambre (y quizás el suicidio, su conclusión lógica) como instrumento político, tanto desde el punto de vista político como del moral, se pueden lamentar, incluso, los problemas en que está poniendo tanto al Gobierno español como a la sociedad, etc.

Lo que no se puede es dejar de sentir admiración por su persona: su decisión, su tesón, su valentía, su atrevimiento, su voluntad, la firmeza de su creencia en sus ideas, su entrega a su causa.

Esos son valores absolutos que nos obligan al respeto y la admiración de Aminatu Haidar, aunque, reiteramos, se discrepase de sus objetivos, sus métodos o el lugar elegido para su protesta.

Escándalo y malos modos en el Ayuntamiento de Xixón

0 comentarios
El Ayuntamiento de Xixón ha hecho mal los deberes urbanísticos, es lo menos que se puede decir. Sospechas o denuncias sobre su gestión al margen, lo evidente es que el reciente PGOU (de 2005) acumula 23 sentencias anulatorias en muy poco tiempo, y aún esperan en los tribunales unos cuantos recursos.

A pesar de lo que proclame, la gestión del urbanismo que han hecho el PSOE e IU (estos, como colaboradores necesarios, como palafreneros, en varias legislaturas) desde 1979 ha sido mala. Llena de prejuicios, han encarecido el suelo y la vivienda, han dañado los intereses de muchos particulares y, en general, la ciudad ha avanzado poco en la solución de los problemas antiguos, ha empeorado el tráfico y no ha dado a la ciudad un aire moderno.

Ahora bien, lo que, sobre todo, llama la gestión en esta crisis es el mal gesto con que en el PSOE se han enfrentado a las sucesivas condenas judiciales (23, repetimos, de momento). Las palabras del factotum socialista, señor Sariego, acusando de las sentencias judiciales y, por tanto, de la paralización y suspensión del PGOU, a "unos cuantos movidos por su ambición" son, sobre impresentables e inaceptables en una democracia, una evidente prueba de una capacidad de raciocinio escasa.

Primero, porque en una democracia -y aun si no es en una democracia- la administración viene obligada a hacer las cosas bien y con rectitud.
Pero es especialmente en una democracia cuando la administración, que no es un tribunal del pueblo ni una cohorte de ciudadanos selectos, tiene la obligación de suspender el juicio acerca de los motivos de la gente. Porque igual se tiene razón cuando se actúa en defensa de los intereses generales que de los particulares, cuando se actúa por generosidad que por concupiscencia.

¿Y, además, qué razón política es esa que niega al particular el derecho a defender sus intereses privados? ¿No es ese el principio de la democracia, el individuo? Y, por otro lado, ¿a qué me suena esa voluntad de someter las voluntades particulares a la del soberano, hable este en nombre propio, de Dios o del pueblo?

Comida navidiega d'Unión Asturianista

1 comentarios
El prósimu día 12 d'avientu, Unión Asturianista (PAS-URAS o URAS-PAS, que tanto monta) va celebrar una comida de xeremandía que, per estes feches navidiegues, ye yá tradicional. Ye la quinta que dambos partíos celebramos xuntos y la vixésimuquinta del PAS, que, por ciertu, cumple esti añu que vien los venticincu años d'esistencia (y pal ventiséis pensamos celebralo con un trunfu electoral).

(Por ciertu, y yá qu'andamos estos díes cola tema la unidá. Esta ye, nun fai falta decilo, una xinta d'unidá, o sea, de xuntanza, de xunise, d'axuntase, d'arreyase, de xuncimientu. ¿O vais decime que non?)

Pal que quiera asistir -amigu, simpatizante, curiosu, militante- dámos-y los datos fundamentales:

Celébrase'l día 12 d'avientu, nel restaurante El Pinal en Deva, Xixón, a les 2,30.

El preciu son 30 €.

El menu y el serviciu -puedo xuralo- son bonos, perbonos.

L'asistencia, pal que quiera.

(Los mítines, enantes de comer, nun son mui grandes: másimu, 10 minutos en total).

Perihí vos esperamos ver, y, de nun ser asina, vamos brindar por vós.