Presupuestos: negociación PSOE/IU

0 comentarios

Al mio guañu del 28/11/09, entituláu "PSOE, IU: fin de la comedia", ponme "Ayalgueru" un ensiertu, invitándome a pinchar nuna dirección de la rede p'allumar con una parábola musical lo que fue la engarradiella presupuestaria ente dambos.




[http://www.youtube.com/watch?v=R-CpdAtgKQY&feature=player_embedded]

Invítolos a calcar y escuchar.

Dempués, sorrisar.

Esto es la enseñanza: esto

1 comentarios
El día 09/11/09 publicaba en este blog un guañu titulado "El tuétano de la enseñanza", donde criticaba la actitud general que existe en los gobiernos y en la sociedad españoles sobre la enseñanza y apuntaba que, pese al ruido de unos y de otros, incluido el sindical, "nunca he oído discutir sobre la enseñanza, sino sobre los discursos que dicen hablar sobre la enseñanza".

¿Que qué ocurre en la enseñanza?

Miren, aquí tienen datos reales. Los publicaba el miércoles 25 de noviembre La Nueva España, a propósito de la jubilación de algunos enseñantes, a los que entrevistaba.

Primero, los números fríos: "el 68% de los docentes que cumplen 60 años se jubila anticipadamente en Asturias". Esto es, en cuanto pueden, salen corriendo de las aulas, pese a perder dinero.

Las entrevistas con los jubilados, estas son sus palabras:

María (nombre supuesto): "No he llorado en clase porque si te ven los alumnos estás perdida, pero no era que no controlase, sino la frustración de no ser capaz de inculcarles un mínimo de interés". Se jubila -dice- «agobiada, desencantada y muy quemada». «Me esforzara lo que me esforzara, el desinterés de la mayoría de la clase era inamovible» -afirma. Y más adelante: «Traté de adecuarme a los nuevos tiempos, pero no se trata de adecuaciones, sino de que tienes en clase a un grupo más o menos numeroso de alumnos que pasan de ti, que pasan de sus compañeros, que pasan del instituto y de los estudios». Y finaliza: «Y cada año peor».

Y Jesús Solórzano, otro prejubilado: «Veo a un alumno y estoy viendo a su padre y a su madre. A la mayoría de las familias les importa tres pepinos lo que el niño haga en clase».

Jesús tomó la decisión de marcharse para casa «cuando me di cuenta de que me estaba dejando la salud. Lo primero que se ha perdido es la educación y el sistema está montado para que la palabra del alumno valga más que la del profesor. Salía del instituto a las dos y media de la tarde y me preguntaba: ¿qué he logrado hoy además de perder el tiempo? Lo pierde el profesor y lo pierden los alumnos, que todavía es más grave».

Y Tomás Pérez: «Tengo compañeros que encontraron en la jubilación anticipada una auténtica liberación».

Esta es la realidad de la enseñanza, el problema de los talleres donde se fabrica la educación, el problema de las aulas. Si los trabajadores bajan al tajo y no pueden trabajar porque la materia prima no está disponible y toda la reglamentación de los patronos no pone más que dificultades para que efectúen su labor, ¿qué sentido tien todo ello?

Esto es lo que pasa en la enseñanza, estos sus problemas reales, y no los que enuncian esos discursos que dicen hablar sobre la enseñanza.

Más sobre la unidá (de nuevu al anónimu del 16/11)

1 comentarios
Bueno, al final, dempués de tola ex-pressio, de tou esi xagumiar, lo de la unidá nun tenía ná que ver, como suel ser.

En tou casu, y pa suxerir un "decir" más prestosu, una actitú más lliviana, con menos pathos, apunto la llectura de la Rima LXII de Gustavín (Bécquer, non Bueno).

Aclaro, pa camudar el mou, non el fondu, non la postura, que yo creo n'aquello que tan bien espresó Winston Curchill, "el derechu del paisanu corriente a llevantase enfocicáu y camudar el gobiernu col so votu, sólo por eso, por tar enfocicáu". O, arreyo yo, a sofitalu nun votando a ningún, sólo por eso, por llevantase a la hora del desayunu y sentise emberriacáu.

En tou casu, ehí va, un Bécquer prestosu, zuniegu y poco conocíu. Merez la pena lleelu. Él personaxe-protagonista tamién tuviera les sos esperiencies de les que saliera como'l gatu escaldáu:


Primera voz
Las ondas tienen vaga armonía,
Las violetas suave olor,
brumas de plata la noche fría,
luz y oro el día;
yo algo mejor:
¡yo tengo Amor!

Segunda voz
Aura de aplausos, nube rabiosa,
ola de envidia que besa el pie.
isla de sueños donde reposa
el alma ansiosa.
¡dulce embriaguez
la Gloria es!

Tercera voz
Ascua encendida es el tesoro,
sombra que huye la vanidad,
todo es mentira: la gloria, el oro.
Lo que yo adoro
sólo es verdad:
¡la Libertad!


Así los barqueros pasaban cantando
la eterna canción,
y al golpe del remo saltaba la espuma
y heríala el sol.
"¿Te embarcas?", gritaban, y yo sonriendo
les dije al pasar:
"ha tiempo lo hice, por cierto que aun tengo
la ropa en la playa tendida a secar.

El oro y la crisis: más éxitos del PSOE

0 comentarios
Entre el año 2005 y 2007 el Banco de España se puso desaforadamente a vender oro, especialmente en este último año. Por ejemplo, entre marzo y mayo del citado, pignoró 3.500 millones de onzas troy de oro (31,1034768 gramos, la onza), el equivalente a 108, 8 toneladas. La tendencia siguió a lo largo del año.

El precio de venta estuvo aquel año en torno a los 655 dólares onza. El oro superaba este miércoles, 25 de noviembre, esto es cuatro días antes de redactar este "ensiertu", los 1175 dólares onza.

Como de la crisis ya sabía todo el mundo que quisiera verla en el año 2007 (incluido su carácter global) y como también estaba al alcance de cualquiera el prever que una situación de crash impulsaría al alza el valor del oro y otros bienes-refugio, no cabe otra cosa que apuntar aquella pésima decisión en el haber de Zapatero y sus boys.

¡Estos fenómenos!

Sobre la "unidá" (al "anónimo" del 16/11/09)

6 comentarios
Nun guañu entituláu "Llada-La Velilla y otres: mentires y babayaes del PSOE" un anónimu apuntó:
Los Asturianos tenemos facilidá pa munches coses. Ente elles votar al Psoe de forma enferma.Pero tenemos otres.Somos quien a engarranos de la que vamos pa la fiesta y llegar en dos grupos y enfoscanos de la que volvemos p'aportar a casa en cuatro grupos.Esi problema nun ye de los que voten. ¿ Nun te parez?
20 de noviembre de 2009 1:30
Como'l discursu la "unidá" ye un discursu reiterativu -y un esmolecimientu parcialmente razonable- merez la pena decir daqué cosa sobre esta cuestión, al marxen de cuála sea, en concretu, la razón o les postures del anónimu.

Pa entamar, señalar que'l títulu d'esti guañu bien podría ser, envede'l d'enriba, esti: "Pal que nun quier trabayar tolos díes son San Llunes", o esti otru "Pela mañana, rosada; al meyudía, calor; pela tardi mosquitos: nun se puede facer llabor".

Quier decise, en primer llugar, que, dende'l puntu vista subxetivu, la cuestión de la unidá resulta, en munchos casos, una pura disculpa. La mayoría de los que lo dicen, cuerren, ensin embargu, a votar al PSOE o a IU. A ellos, a PSOE y IU, perdónase-yos que sean palanganeros de Madrid, que traicionen a Asturies, que tengan la economía fecha una llaceria, que, na teoría o na práctica, desprecien les señes d'identidá d`Asturies, etc. Too ello, a la hora de votar, nun pesa nada.

¿Qué quier decir eso? Que la patria de la mayoría los que retroliquen cola "unidá" -ignoro si esi ye tamién el casu del "anónimo"- nun ye Asturies, sinón "la manzorga", "l'internacionalismu proletariu", Cuba, Palestina, etc., guiyaes que, al final, siempre los afalen más qu'Asturies.

Pero ye que, amás, dende'l puntu de vista prácticu, eses apelaciones a la "unidá" nun cuenten cola hestoria nin colos actores, ignoro si porque nun saben o si, otra vegada, porque nun quieren saber.

El PAS tuvo en más de dos ocasiones reuniones con dellos partíos del ámbitu nacionaliegu pa llegar a alcuerdos electorales, la última, concretamente, vísperes de les caberes elecciones, y a comuña cola URAS. Pues bien, pa simplificar, ningún de los interlocutores volvió a llamar dempués de la primer reunión, nin siquier pa decir que nun-yos interesaba. ¿Puede esixise, en tornu a la unidá, lo mesmo a unos qu'a otros? Entender que too ye lo mesmo, ¿nun ye, otra vegada, una forma d'escapase de la responsabilidá personal, probablemente pa votar a un centraliegu o quedase en casa?

Pero lo más curioso ye que la unidá yá se fexo. Nes últimes elecciones xuntámonos n'Unión Asturianista (y seguimos) el PAS y la URAS, los dos partíos que, a munchísima distancia, más votos algamaren alcuando nel mundu asturianista. En concretu, y enantes de les últimes elecciones, ente los dos, nel momentu más probe de dambos, 28.000 votos.

Pero claro, eso tampoco yera unidá o esa unidá nun yera satamente la que quería caún de los que queríen la unidá. O sea, otru pretestu. Porque si lo que ye posible y se fai nun val, ¿qué significa esperar polo qu'esiste o ye imposible?

Pues bien, agora, anque nun tenemos representación parlamentaria, tenemos 14 conceyales y 2 alcaldes. Daqué frutu ye d'esa unidá, ¿o non? Podía pensase n'agabitar esi arbolín tienru pa que creza (y, por parte nuestra, tamos faciendo por facelo), pero non. Siempre tien que ser otra cosa.

Bueno, podía decise aquello de que "Cuando por blandiu...", pero non, voi quedame col títulu inicial, "Pal que nun quier trabayar tolos díes son San llunes".

Y, pa la xente asturianista de verdá y de bona conciencia, incluso pa los más roceanos, un conseyu: mirái pal despertador de la derecha, cómo cuenta les hores.

Y, lluegu, mirái pal gobiernu asturianu de PSOE y IU, cómo nun fai ná y se ríe de los asturianos.

Caún qu'escueya.

O, como diz L'Evanxeliu según San Matéu de don Manolín, "El que tenga oyíos p'atolenar, qu'atolene".

PSOE, IU: fin de la comedia

1 comentarios

Aunque algunas buenas almas de IU pensasen que la tensión entre IU y el PSOE en torno a la negociación presupuestaria iba en serio, ¿alguien creía de verdad que iban a romper y que IU iba a salir del Gobierno?

Al final, estirado suficientemente el tiempo, alargado el calendario hasta lo impresentable -hace dos meses que tenía que estar presentado el presupuesto en el Parlamentu-, PSOE e IU han hecho lo que vienen haciendo siempre, a través de los que lo vienen haciendo siempre, primero en Xixón, ahora en Uviéu, Jesús Iglesias y Vicente Alberto Álvarez Areces.

Y a los asturianos ¿cómo nos viene el pacto? Pues hay que desear, en primer lugar, que el aumento de la deuda pactado no se cumpla. Ya sabemos que no se cumplirán las previsiones de ingresos (hay que calcular, pues, que el déficit será superior al tarifado), pero lo malo sería que se cumpliese el recurso a la deuda programado, el máximo legal, que elevaría el endeudamiento total hasta casi los 1.500 millones de euros.

Esa deuda -empleada en su mayoría en gasto improductivo- no va a ser un motor de creación de empleo en el 2010 y va a pesar sobre las capacidades futuras de inversión productiva de las instituciones asturianas.

Por otro lado, como acaba de quedar sugerido, la orientación general del presupuesto es mayoritariamente improductiva, lo que no tiene nada que ver con la mayor o menor necesidad de cobertura de las necesidades sociales.

Desde otro punto de vista, la continuidad del Gobierno PSOE-IU será negativa para los asturianos: seguirán aparcando y aplazando graves problemas para no tener enfrentamientos entre ellos; serán incapaces de mejorar la economía productiva y, por tanto, de ayudar a la creación de empleo.

(Y, por supuesto, en otro orden de cosas, que nadie espere que a los asuntos culturales e identitarios les vaya mejor, ni en lo económico ni en lo lingüístico, ni en la puesta de la TPA al servicio de otra Asturies, más real, más veraz, más moderna).

Doi la cara pola oficialidá: FELICIDAES

1 comentarios

La xente de «Doi la cara pola oficialidá» va llegar a les 10.001 semeyes de persones que tán pola oficialidá y dan la cara por ella.

Sobre l'ésitu del númeru, hai que sorrayar qu'hai "firmes" famoses, nomes d'importancia (en cuantes "persones" son toos iguales d'importancia caún de los diez mil), lo que constituye un elementu bultable de la campaña.

Como otres vegaes ya fexe nesti blog y na Unión Asturianista URAS-PAS (va p'añu y mediu), amás de felicitalos, yo ensierto equí la mio semeya en gabita de la propuesta y de la campaña, como yá lo fexo Xesús Cañedo Valle, el secretariu xeneral del PAS, y otros collacios de la Executiva del PAS.

Polo demás, aparte esa reiteración personal, de mio, y colectiva, del PAS, de sofitu y compromisu, equí llanco la dirección por si quieren entrar nella y afitar dende ellí: http://www.doilacara.net



Xixón da les perres de los impuestos a Cuba y otros de la mesma anda

3 comentarios

Colos impuestos qu'usté paga, usté, por exemplu, muyerina d'ochenta años que tien una pensión de 600 euros o de 700 y pasen-y un IBI de más de 200, con esos impuestos qué faen el PSOE y IU, ¿qué fain la simpática alcaldesa, doña Paz Fernández Felgueroso y el so palafreneru (nada probe tampoco, por cierto, como ella) Jesús Montes Estrada, Churruca?

Y colos suyos, quiosqueru, que tien qu'abrir a les seis de la mañana pa recoyer la prensa y que tien que cerrar hacia les nueve o les diez de la nueche (los descansos dán-ylos la so muyer o los sos fíos, si pueden) y tar al pie del cañón los sábados y domingos, ¿qué fai'l gobiernu d'izquierdes, el gobiernu progresista, el gobiernu de los trabayadores y de los que menos tienen?

Pues qué va facer, da-y parte d'ellos a los cubanos y a otros rexímenes dictatoriales o paradictatoriales del mundu, pa que vengan equí de paséu, pa dir ellos a pasease ellí, pa que compren condones los cubanos o les cubanes, pa que fagan llibros de propaganda de Fidel Castro, etc.

Ehí va'l so trabayu, la so angustia, el so sudor y los sos escasos euros, paisanina con una pensionuca, trabayador con un salariu escasu, autónomu que les pasa torniaes pa pagar los impuestos.

La prósima vegada nun taría mal, si ye'l casu, que lo pensase meyor a la hora votar. Pída-yos menos palabres y más fechos; menos engaños y más compromisu pa colos sos votantes y pa col so pueblu.

Pa que lo vea con más detalle, pinche equí embaxu:Reportaxe d'INTERVIU

Que, como solidaridá colos paraos de la ciudá que tien más paru de toa Asturies, nun ta mal del tou.

Comentarios al guañu del Estatut

0 comentarios

Hai dos comentarios al guañu del miércoles 25, el títuláu "Estatut la trampa (y los tramposos) rescampla" que vo comentar prósimamente. Son d'anda (y d'apreciu) distinta, tamién de puntu de partida vital distintu. Ún d'ellos, amás, parte del erru y la ignorancia, pero, en tou casu, dambos tienen una parte en común.

Falaré d'ellos (y responderé) prósimamente.

Estatut: la trampa (y los tramposos) rescampla

4 comentarios
La Vanguardia titula: “Guerra de nervios por la indecisión del Constitucional sobre el Estatut”. Y Saura sal a esprecetar y metese col tribunal, y sal Carod, y tamién Montilla. Y Zapatero, agora, afirma: “Las sentencias hay que respetarlas, respetaremos la sentencia del Constitucional”.

Estes son les consecuencies de la política d'un partíu d'irresponsables, el PSOE, y d'un de los tipos más destructivos de la política española, Zapatero.

¿Fai falta recordar que nesti enguedeyu metiónos el PSOE? ¿Fai falta recordar que Zapatero afaló un estatutu inconstitucional? ¿Ye necesario alcordase de que, cuando nun yeren pa llevalu alantre, pactolu nuna nueche d'amor na Moncloa con Artur Mas? ¿Nun nos alcordamos que dempués, nes Cortes, una gran parte del PSOE, con Alfonso Guerra a la cabeza –presidente de la Comisión Constitucional-, esprecetaba diciendo que l'Estatut yera inconstitucional y que, con tou y con ello, aprobárenlu?

¿Vamos recordar que l'Estatut y el procesu subsiguiente de modificación de la Llei de Financiación de les comunidaes daña a Asturies? ¿Y que tou esi procesu signólu, apoyólu, afalólu, votólu y aplaudiólu el PSOE asturianu, con destacaes aponderances de Javier Fernández y de Vicente Alberto Areces?

Vamos recordalo.

Porque, como diximos dalgunos dende'l principiu, l'Estatut ye inconstitucional y dañible.

Yelo tanto que'l Constitucional, dempués de tres años, nun sabe cómo pone-y cara al asuntu pa facer el menor dañu posible al PSOE y toa esa tropiella d'irresponsables y vuelatrenes. Nin siquier s'atreven a defendelu no que ye la cañamina del mesmu tolos maxistraos del Constitucional puestos ellí pol PSOE. Y na totalidá, ningún.

Asina que… ¿a esperar? Sí, pero, sobre too, y sea cuala sea la sentencia, a pedi-yos cuentes. A los d'ellí, y, sobre too, a los d'equí, que ye lo que nos toca y, que, pa enriba, somos los más perxudicaos.

Ensin comentarios

0 comentarios

Esto ye en Lleón, nun ye n'Asturies, nin n'Uviéu, nin n'Avilés, nin en Xixón, nin en Mieres, nin en Llangréu, nin...

¿Que te paez, nin?

¡Ah!, ¿que'l votu útil?

¡Ah!, ¿que'l votu progresista?

¡Ah!

¡Oh!

!Si, home, sí!

¡Yá t'oyí, navaya!

En defensa del campu y los paisanos

1 comentarios
Tán dexaos de llau. Por toos, polos partíos, polos sindicatos “de ciudá”, polos ciudadanos en xeneral. Y, ensin embargu, ellos son el caltenimientu últimu del país no económico y no vivencial. Ye más, al so ámbitu, al campu y a la cultura rural debémos-yos muncho de lo qu'entá somos, de les nuestres vivencies, de la nuestra visión del mundu, de los nuestros valores, de la nuestra llingua, del nuestru paisaxe. Nun sólo n'Asturies: en Castiella, n'Andalucía, en Valencia, en Cataluña… Son munchos sieglos d'un ser únicu, el rural, pa que sea esaniciable la so güelga.

Ye más, too eso que llamamos güei naturaleza nun ye más que naturaleza donda, que mundu tresformáu pola acción de l'agricultura y la ganadería, pol trabayu de sieglos de los paisanos (que son tanto homes como muyeres).

Pues bien, de cuatro años p'acá vienen viendo cómo, nun país onde toles rentes crecíen les d'ellos nun lo facíen; cómo, cuando tolos costos subíen, ellos nun podíen treslladalos a los precios. Y agora, nos dos últimos años, tán viendo cómo la disminución de riqueza colectiva y l'abaratamientu de los comestibles tóca-yos a ellos pagalu, porque la presión última produzse sobre los precios que se paguen polos productos agrícolas. Y nun ye que dexen de ganar, ye que, na mayoría los casos, los ingresos nun abonden à cubrir los costos. De nun tar tán empodrellaos cola tierra (por formación, por tradición, por deldes, por falta d'otres salides) ¡cuántos nun diben dexalo darréu!

Y son tolos sectores: la carne y la llechi, l'algodón y el trigu, l'ablana y l'aceituna, l'alfalfa y el xirasol…

Asina que la manifestación del sábadu 21 nun ye más qu'una esplosión tardía de xente sometida a la inxusticia y desesperada.

El nuestru apoyu y la nuestra empatía dende equí.

¿Será esti gobiernu d'inútiles (los dos, el d'equí y el d'ellí, el zapateril) capaces de char una gabita?

Ver veremos.

A vueltas con Alakrana: los familiares

1 comentarios
Las noticias relacionadas con el atunero El Pexín (en traducción al asturiano) no dejan de causarle a uno sorpresa y motivo de meditación.

Lo que hoy hay que comentar son ciertas reacciones de los familiares de los pescadores, de dudosa aceptación, aunque podamos buscarles mil explicaciones y causas.

En primer lugar, las de las familias de los pescadores vascos, negándose a ir a las Seychelles a buscar a sus familiares en un avión fletado por el Gobierno Español. En segundo lugar, las de las restantes familias de los pescadores –y de ellos mismos-, rechazando la presencia en Barajas de las autoridades y la prensa.

Sean cuales sean las cosas que haya hecho mal el Gobierno de Zapatero, lo cierto es que el representa a todos los ciudadanos españoles. Y que ha sido el dinero de los españoles el que ha pagado, al menos, parte del rescate y que los españoles hemos sufragado la actividad del CNI, el personal diplomático, los buques de guerra y los militares (haya sido cual haya sido su efectividad en este caso). Incluso, los aviones para ir a buscarlos y para devolverlos a Galicia y Euskadi.

No es menos cierto, por otra parte, que los familiares de los pescadores secuestrados han utilizado a los medios de comunicación cuando han creído que era necesario y que, asimismo, han presionado al Gobierno y su Presidente para que los recibiese y les sacase las castañas del fuego.

(Por cierto, en el caso de los arrantxales del País Vasco, se ha hecho bien visible lo que es el matriarcado, tan característico de aquella sociedad).

Aun entendiendo su situación de estrés, la de ellos y la de las familias, da la impresión de que, como muchos ciudadanos, esta gente entiende que los derechos de los demás hacia ellos son infinitos e inalienables, mientras que los suyos están sujetos a coyuntura o contingencia.

Por contraste, el armador del Alakrana, Kepa Etxebarría, se ha portado como un caballero: ha dado las gracias al Gobierno y ha guardado silencio sobre lo que debía.

Los pirates y el Gobiernu mentirosu

0 comentarios

Al rodiu de la crisis d'El Pexín (Alakrana) podemos establecer un catálogu de metedures de pata y de mentires clamoroses del Gobiernu. Puestos a xulgalu, ye evidente que nun ye responable del secuestru, como tampoco lo ye de pagar (¿tou, parte?) del rescate, pero sí lo ye de munches coses.

Ehí va la llista:

  • a) negase a ver la realidá peligrosísima de la costa occidental d'África, y, en consecuencia, dir tomando siempre medíes arrastráu polos acontecimientos, esto ye, por un grave sucesu anterior.

  • b) llexislar como si la realidá nun esistiese, y como si nunca l'exércitu español se fuese a ver con un rehén nes manes que tendría qu'usase como una pieza de negociación o fuerza puesta nel tableru. (A esti respectu ver los dos ensiertos míos anteriores "Acéfalos legislantes" y "Acefalísimos legislantes").

  • c) Nun dexar qu'actúen les fuerces armades como tales, nin pa asaltar el barcu (opción discutible), nin pa detener dempués a los pirates, nin pa dispara-yos dempués de colar del barcu (pela cueta los franceses sí lo faen, los portugueses detienen pirates, como acaba de sabese'l 19, xueves).

  • d) mandar traer a España a los dos pirates capturaos inicialmente.
Mentires (mentirones):

  • a) Char la culpa a la Audiencia Nacional de traer a los pirates a España (fue'l Gobiernu'l que dio la orden).

  • b) decir que teníen llocalizaos perfectamente a los tres marineros que, según los pirates, ficieren desembarcar (puesto que nun los ficieren desembarcar, mentíen al confirmar la noticia y mentíen al decir que sabíen ónde taben).

  • c) enfallentanos al decir que la detención de los pirates falló por dos minutos, que los pirates fueren nadando a tierra, que nun acertaren al dispara-yos, etc. (La única verdá ye que o mandaren nun intervenir o dieren orden de disparar con pricuru de nun da-y a ningún pirata, de nun herir nin matar a naide).
¿Nun merecemos un gobiernu que nos mienta y, al mesmu tiempu, sea una tropiella d'inútiles y de torgaos? Sí lu merecemos, pues que lu votamos, entá conociéndolu.

Los peces de La Griega y La Celestina

0 comentarios


El 28/09/2006 aparecieron miles de pexes muertos en la playa de La Griega. La noticia recorrió el mundo, soltaron las alarmas, gozaron los del cambio climático, se expusieron decenas de teorías, la Guardia Civil intervino para multar a quienes cogían los peces muertos, porque entendía que estaban pescando sin licencia, etc. ¿Quién se acuerda hoy de ello, tan solo tres años después?

Pues a nosotros nos puede servir para una reflexión y, al mismo tiempo, para una relectura del parlamento de Sempronio al comienzo del acto III de La Celestina. Sonrían y déjense entintar suavemente por la señardá, por la melancolía:


Ninguna llaga tanto se sintió, que por luengo tiempo no afloxase su tormento ni plazer tan alegre fue, que no le amengüe su antigüedad. El mal e el bien, la prosperidad e aduersidad, la gloria e pena, todo pierde con el tiempo la fuerça de su acelerado principio. Pues los casos de admiración e venidos con gran desseo, tan presto como passados, oluidados. Cada día vemos nouedades e las oymos e las passarnos e dexamos atrás. Diminúyelas el tiempo, házelas contingibles. ¿Qué tanto te marauillarías, si dixesen: la tierra tembló o otra semejante cosa, que no oluidases luego? Assí como: elado está el río, el ciego vee ya, muerto es tu padre, vn rayo cayó, ganada es Granada, el Rey entra oy, el turco es vencido, eclipse ay mañana, la puente es lleuada, aquél es ya obispo, a Pedro robaron, Ynés se ahorcó. ¿Qué me dirás, sino que a tres días passados o a la segunda vista, no ay quien dello se marauille? Todo es assí, todo passa desta manera, todo se oluida, todo queda atrás. Pues assí será este amor de mi amo: quanto más fuere andando, tanto más disminuyendo. Que la costumbre luenga amansa los dolores, afloxa e deshaze los deleytes, desmengua las marauillas. Procuremos prouecho, mientra pendiere la contienda. E si a pie enxuto le pudiéremos remediar, lo mejor, mejor es; e sino, poco a poco le soldaremos el reproche o menosprecio de Melibea contra él. Donde no, más vale que pene el amo, que no que peligre el moço.

Maíz pa les pites

1 comentarios

No sé si ustedes habrán visto lo que ocurre en un gallinero cuando entra el amo con un puñado de maíz para echarlo a les pites: los bípedos plumados se excitan, cacarean, abren sus alas, se pelean por los granos y, sobre todo, acuden con prontitud y alborozo a donde, con la guía de sus lanzamientos, los conduce el amo.

Durante todo el tiempo en que el PSOE ha venido gobernando en la era d. Z., ha estado vigente la llamada “Ley Beckham”, una ley pensada por el PP para que científicos, altos directivos y otros personajes de elite tuvieran en España una fiscalidad reducida, de modo que su tope de cotización en el IRPF fuese el 24%, y no el 43%, como ocurre para el conjunto de los mortales residentes en España. En términos concretos, esa modificación afectaría a unas 200 personas de las alrededor de 2000 que tienen régimen especial por extranjeros residentes temporalmente en España y acogidos a esa normativa, y vendría a suponer entre 80 y 100 millones de euros.

Por otro lado, la nueva reglamentación no se aplicaría a aquellas personas que ya están insertas en ella. En cuanto a su entrada en vigor, hay contradicciones: algunos aseguran que lo haría el 1 de enero de 2010, la ministra Salgado ha dicho que “más allá”. En fin, que ello y otros aspectos está aún por negociar; con grupos minoritarios de las Cortes, por un lado, con los clubes, por otro.

La propuesta, de otra manera, ha suscitado reacciones de todo tipo, muchas de ellas poco apreciables más allá de su consideración como manifestaciones del “genio cómico español”. Se ha llegado a decir, por ejemplo, que tendría sus efectos en el PIB por la disminución de la venta de camisetas fuera de España (“se los juro”, lo he oído con estos pabellones auriculares que la tierra ha de comerse o las llamas han de reducir a polvo) o que la calidad de nuestro fútbol disminuiría. Naturalmente, la reacción más airada ha sido las de los clubes balompédicos, que han amenazado con una huelga.

(A propósito de los clubes, convendría recordar que, a fecha de noviembre del 2008, los susodichos entes debían 627.266.721,38 euros a Hacienda y 4.912.121,35 a la Seguridad Social. He ahí un campo de actuación y ejemplaridad donde el Gobierno podría actuar, tanto para recaudar como para hacer triunfar el reino de la justicia).

De modo que ya lo ven ustedes, ni la “Ley Beckham” ha preocupado nunca al Gobierno, ni los efectos de su corrección van a ser notables en el ámbito económico, ni se restaurará ninguna justicia haciendo pagar más a los que más tienen (entre otras cosas, porque correrán con la subida impositiva las sociedades anónimas deportivas). Y, en otro orden de cosas, es cierto que el impulso inicial de la modificación legislativa no ha partido del PSOE, pero no es menos cierto que los socialistas, con el Ministro de Deportes al frente, han acogido con entusiasmo delirante la idea de “atacar a los ricos y poderosos”, porque ellos sí saben muy bien lo que es arrojar granos de Zea Mays al Gallus gallus de condición ponedora. Son expertos en ello, es de ahí de donde les vienen su crédito social y sus créditos bancarios.

¿Me preguntan mi opinión sobre la cuestión, al margen de su aprovechamiento por los responsables de que se haya mantenido hasta ahora la normativa? Me parece estupendo. Por razones de equidad y justicia. Por los demás futbolistas, en primer lugar. Por tantos millones de españoles que se ven desplumados cada año en sus impuestos hasta dejarlos en piel de gallina.

Pero ya que entramos ahí, ¿por qué no hacerlo en serio? ¿Por qué no prohibir que los deportistas que tienen su residencia fiscal fuera y cotizan fuera participen en los equipos españoles? Si su patria es el dólar o el euro que concurran bajo esas banderas. O bajo bandera pirata. Así, podría reclamarlos Garzón de vez en cuando para impartir justicia.

Me parece que acabo de tener una pésima idea. Si compiten bajo bandera pirata y los trae Garzón a la Audiencia Nacional, a lo peor tenemos que devolverlos después a su país de origen. Reintegrándoles el dinero, sin cobrarles la estancia, pagándoles el regreso y con disculpas (y, tal vez, con reverencias).


Nota: esti artículu apaeció na Nueva España del 19/11/09

Juliana: ¿quién ye'l culpable?

0 comentarios

Los trabayadores de Juliana constructora anduvieren esta selmana dando vueltes pela Xunta Xeneral, en rogativa, quier decise, buscando'l sofitu (que de nada val) de los partidos más votaos polos asturianos.

Ún desea que les coses se solucionen pal últimu astilleru de Xixón. Polos sos empleaos, pol trabayu y los empleos de les empreses ausiliares, pola riqueza que supón pa Xixón y Asturies la so economía... Deséalo de tou corazón.

Pero, de pasu, invitaría a los trabayadores de Juliana, y al públicu en xeneral, a recordar que la situación actual tien un responsable directu y un cómplice necesariu. Fue'l PSOE el qu'apoyó que Juliana -frente a los astilleros d'Andalucía o Galicia- nun quedare en Navantia, esto ye, nel sector públicu. Y fue UGT la que sofitó la propuesta. Nos dos casos con entusiasmu.

Porque pa ellos Asturies y los asturianos nun son nada. Y porque saben que, además, traten como traten a los que los voten, ye una plaza segura.

Lo que debería facer meditar, non sólo sobre'l votu al PSOE (llamáu "progresista"), sinón sobre la fantasía del votu útil.

Paisaxe

0 comentarios

Invítolos a ver esti otru paisaxe. Ye del añu pasáu, con El Sueve ñeváu, dende Llastres.

ACEFALÍSIMOS LEGISLANTÍSIMOS

0 comentarios
Por si el asunto del "Alakrana" ("El Pexín") no hubiera vuelto a poner de relieve, una vez más, la inconsistencia de nuestros políticos y la bazofia legislativa (en lo técnico y en lo sustancial del contenido) que emana de las Cortes españolas (ver en este blog el guañu "Acéfalos legislantes" -02/11/09-), así como la incapacidad grotesca de un gobierno de demagogos irresponsables, hemos vuelto a descubrir otro nuevo rasgo de incompetencia legislativa: el delito de piratería, en este magnífico "código penal de la democracia", no existe, se ha eliminado. Ahora hay que reintroducirlo.

¿Hay que recordar que el legislador se había olvidado también del delito de pederastia, que hubo que volver a legislar sobre él? ¿O que el delito de encubrimiento desapareció prácticamente, sustituido por el denegación de auxilio a la justicia, permitiendo así escaparse a cómplices de crímenes horrendos? ¿Es necesario traer a la memoria que cada ley que se plasma en el BOE no escapa a continuas modificaciones y rectificaciones en pocos meses y, muchas veces, a la completa sustitución en pocos años?

¿Y qué les parece la Ley del menor? M.G.U., que confesó haber asesinado a sus abuelos, está libre porque se ha agotado el plazo máximo de nueve meses de internamiento preventivo y no se puede mantener internado, pese a estar condenado, pues la sentencia se ha recurrido. ¿Alguno de los acefalísimos pensó en una cuestión tan evidente como la imposibilidad de actuar dentro de plazos tan estrechos en casos complejos? ¡Qué va! Lo que interesaba era quedar de bondadoso, panglosiano y progre (también el PP, impulsor de la Ley desde el Gobierno).

¿Recordaremos que en España el objetivo primero de la acción política es ganarse una alabanza al día siguiente en el diario adicto, en la televisión del clan o en la radio de la secta propia?

¿Tendremos que concluir que los partidos mayoritarios suponen no un cauce para la defensa y mejora de la mayoría de la población, sino un peligro, en muchos ámbitos, para ella?

Paisaxe

0 comentarios

Invítolos a disfrutar d'esta semeya de la lluna llastiendo na mar.

Ta tomada dende'l piqueru, en Llastres.

Blanco tomar cabellera con escalpelu

1 comentarios

El mio amigu Ramón Díaz y Rebeca Aja recordábenlo'l sábadu 14 d'esti mes na Nueva del Oriente: el tramu Unquera-Llanes de l'autovía'l Cantábricu entamó a tramitase hai 20 años y nun tien pinta d'acabase nin pal 2013. Nel reportaxe señala que se ta tovía nel movimientu de tierres y que malapenes hai trabayu na mayoría los tramos: escargátase un migayín equí, xúrgase un pocu ellí, carrétase una mozaína tierra d'acá p'allá, rócense dos sebes, báltense dos mates, ná: cagalera en campu rasu.

Equí, como nel tramu occidental, como nel AVE too son retrasos y falta perres y voluntá política. El señor Blanco (y tol PSOE, los d'equí, incluidos Javier Fernández y Areces, de palanganeros y celestines) faen más que tomanos el pelo: arránquennos la cabellera entera col escalpelu: yá saben ellos que más de la mitá la población -como los mártires cristianos, al igual que munchos de los guillotinaos de la revolución francesa, neto que los de los xuicios de Moscú- ponen gustosos la cabeza pa que los tosquilen, nel entendimientu de que too ello ye pol bien de la humanidá, del progresu, de la clase obrera y del progresismu.

Que la traducción de toa esa retórica de beneficiarios sea dempués otra: que los beneficiaos reales sean los catalanes, los andaluces y otros nun-yos importa: ellos tán dispuestos a morrer (ensin autovíes nin AVE) pola fe y empobinar al supliciu cantando salmos de gloria al que-yos toma'l pelu y -yos esvacia la cartera pa dá-yosla a otros.

Congresu internacional: El patrimonio oral asturiano

0 comentarios

Con esi títulu, el d'El patrimonio oral asturiano, va celebrase na Universidá d'Uviéu un conceyu internacional nel que van a ponese al día les cuestiones relatives al romanceru, el cuentu, la mitoloxía, el refraneru etc.

L'alcuentru va facese nel Campus del Milán, el martes 17 y el miércoles 18, dambos díes mañana y tarde. Yo participo con una ponencia que se titula "Sobre'l refraneru asturianu, a les altures de 2009".

Como la entrada ye llibre y, sobre tou, como los temes son interesantes y hai primeres figures (d'España y d'EEUU) nel congresu, invítolos a dexase caer perillí (a la mía non-yos lo aconseyo, que ye mui temprano).

Llada-La Velilla y otres: mentires y babayaes del PSOE

3 comentarios

Entrevista'l martes 10 de payares con Graciano Torre, conseyeru d'Industria. Sollerte, emberriacáu, aguarón, gafu, diz:

«Un fallo en Soto puede provocar apagones de incalculables consecuencias, que dejarían sin suministro a muchos hogares y grandes industrias de la región», alerto Graciano Torre. Ese riesgo se atenuaría, añadió, con las nuevas líneas en proyecto y con la instalación de un «anillo central», una serie de conexiones para enlazar las principales subestaciones de la región.

Según el Principado, el déficit de conexión con otras regiones supone otra situación de riesgo permanente. Asturias está ahora conectada con León por dos líneas (Lada-La Robla y Soto-La Robla). Conforme a una tesis que también defiende Red Eléctrica de España (REE), la región está expuesta a sufrir apagones y a quedar aislada del resto del sistema eléctrico en caso de averías u otras incidencias en esos tendidos. Las líneas Soto-Penagos y Sama-Velilla, expuso ayer Graciano Torre, «son imprescindibles para no correr riesgos».

Domingu, 8 de payares, entrevista dominical con Javier Fernández, aspirante a califa en llugar del califa, digo, a Tini envede Tini. Gayasperu, babayu:

Por lo demás, Fernández defendió las ayudas al carbón y aseguró que el PSOE se ha quedado solo en la defensa de la línea de alta tensión Sama-Velilla porque es «el único partido de gobierno en Asturias».

¡Coño! ¿Pero nun ye l'alcalde d'Ayer el señor Pérez Villalta, del PSOE, que lleva más de venti años gobernando'l conceyu y otros tantos oponiéndose a Llada-La Velilla? ¿Y nun ye Javier Fernández el que lu pon, una y otra vegada, al frente les llistes electorales?

¡Resoño! (que diría Marcos del Torniello) ¿Pero nun ye socialista l'alcalde de Mieres que ta escontra de que Llada-La Velilla vaiga per Mieres, como alternativa a Ayer?

¡Recontracoño! ¿Pero nun fue Sieru, gobernáu dende siempre -casi dende Prim- pol PSOE, el que nun paró de poner pilancos a Sotu-Penagos?

Deberíen facer un periódicu solo pa votantes del PSOE. Porque, de nun ser asina, a los demás va danos un día un ataque de risa que vamos afogamos de tanto reímos.

O como alternativa, que los ayuntamientos chasen nos depósitos d'agua pastilles de fatura, pa volvemos a toos tochos y que pudiésemos tragar tanta babayada y tanta mentira esin solliviamos.

El carbayu lliterariu: Dende a llareira con señardá (II)

0 comentarios

El xueves pasáu, la presentación de Dende a llareira con señardá. Cocina de Bual y del occidente asturianu tuvo un gran ésitu de públicu (más de cien persones) y de crítica (a través de les palabres del presentador, José Antonio Fidalgo Sánchez, que nun pudo asistir por enfermedá pero que fueren lleídes nel actu).

Doi equí unes palabres que sirven d'entamu al llibru, escrites pola mio persona:

ALDADOIRU

El llibru que tienes ente les manes, amiga llectora o amigu llector, nun ye únicamente un llibru de cocina (que lo ye y bonu: bayurosu en recetes, precisu, concisu y claru), sinón que tien otres munches virtudes de les qu'alimenten, éstes, l'espíritu o l'ánimu, como se prefiera llamar.

Non ye la menor d'eses virtudes la riqueza llingüística, el tar escritu con una llingua clara, directa y tresparente, que, xunto cola referencia a les coses, tráenos tamién l'arrecendor de les emociones, les sensaciones y recuerdos que s'arreyen y enguedeyen (como unes cereces con otres) coles palabres.

La emoción y la señardá del recuerdu nun son una virtú menor d'esa escritura (y, polo tanto, d'esti llibru); una emoción y una señardá que caltrien les recetes y les llinies y que nos fain desurdir costumbres, vezos, comportamientos sociales que son entá los nuestros y yá nun son los nuestros, como apunta reiteradamente María Teresa. N'otres palabres, coles recetes y la memoria de l'autora vienen prendíos los nuestros güelos, los nuestros pás (perespecialmente, como ye natural tratándose d'esta materia, les nuestres güeles y les nuestres mas) y aquel tiempu casi inmediatu nel que munchos de nós fuimos y vivimos y comimos (y, polo tanto, y en consecuencia, somos).

Y finalmente, pero de non menos pesu y sustancia, ta la esquisita sensibilidá y emoción de l'autora, tan, por decilo de daqué manera, “panteísticamente social”. Anúbrese detrás de cada receta, apaez, tala una llugada de sol, ente cada comentariu, alluma en cada datu del recuerdu.

Que les papiles gustatives y olfatives de la sensibilidá d'ustedes sean pa saborguiar y degustar tolos matices d'estos espirituales o emocionales alimentos, al empar que lo fai colos platos y recetes que nel llibru s'asienten.