Más sobre la unidá (de nuevu al anónimu del 16/11)

Bueno, al final, dempués de tola ex-pressio, de tou esi xagumiar, lo de la unidá nun tenía ná que ver, como suel ser.

En tou casu, y pa suxerir un "decir" más prestosu, una actitú más lliviana, con menos pathos, apunto la llectura de la Rima LXII de Gustavín (Bécquer, non Bueno).

Aclaro, pa camudar el mou, non el fondu, non la postura, que yo creo n'aquello que tan bien espresó Winston Curchill, "el derechu del paisanu corriente a llevantase enfocicáu y camudar el gobiernu col so votu, sólo por eso, por tar enfocicáu". O, arreyo yo, a sofitalu nun votando a ningún, sólo por eso, por llevantase a la hora del desayunu y sentise emberriacáu.

En tou casu, ehí va, un Bécquer prestosu, zuniegu y poco conocíu. Merez la pena lleelu. Él personaxe-protagonista tamién tuviera les sos esperiencies de les que saliera como'l gatu escaldáu:


Primera voz
Las ondas tienen vaga armonía,
Las violetas suave olor,
brumas de plata la noche fría,
luz y oro el día;
yo algo mejor:
¡yo tengo Amor!

Segunda voz
Aura de aplausos, nube rabiosa,
ola de envidia que besa el pie.
isla de sueños donde reposa
el alma ansiosa.
¡dulce embriaguez
la Gloria es!

Tercera voz
Ascua encendida es el tesoro,
sombra que huye la vanidad,
todo es mentira: la gloria, el oro.
Lo que yo adoro
sólo es verdad:
¡la Libertad!


Así los barqueros pasaban cantando
la eterna canción,
y al golpe del remo saltaba la espuma
y heríala el sol.
"¿Te embarcas?", gritaban, y yo sonriendo
les dije al pasar:
"ha tiempo lo hice, por cierto que aun tengo
la ropa en la playa tendida a secar.

1 comentario:

Anónimo dijo...

El problema que tenemos nesti País ye qu'hai muncha xente que se diz nacionalista y nun lo ye. Si tolos que se dicen nacionalistes lo fueren de verdá nun había problema nengún en que tolos patriotes asturianos coincidiéremos baxo'l techu d'una mesma organización, porque lo primero pa too nacionalista ye la defensa de la identidá nacional y la reconstrución del País. Pero caro, los que nun callen coles dictadures del proletariao y les repúbliques socialistes quieren más una Asturies española nel "parayisu socialista" qu'una Asturies arguyosa, asturiana y llibre.

Que conste que pa les prósimes eleiciones de conceyu y a la Xunta Xeneral voi votar al PAS. Porque entiendo que dientro lo malo ye lo menos malo. Pero la verdá que tampoco vos vería defender el drechu del Pueblu Asturianu a declarase soberanu, o a ver con buenos güeyos un Estáu asturianu n'Europa como obxetivu cimeru. Yá se sabe de sobra que nun tamos en condiciones nin d'algamar la oficialidá pero tamién ta bien saber y dexar claro cuálu ye'l finxu cimeru del PAS no nacional. Porque la verdá qu'anguaño el PAS paézseme más a un partíu del estilu "CHA" que lo que debiere ser una organización nacionalista de verdá del estilu PNV o CIU.

PUXA ASTURIES LLIBRE