Ayer llantaba equí un par de reflexones d'una novela de John Updike que termino de relleer, La versión de Roger (1986), y que me paecen afayaíces pa camentar sobre'l mundu y la sociedá contemporáneos.
Güei trescribo otra y dempués repito les dos d'ayer. La de güei, sobre lo que diz el títulu del arreyu, "El conservacionismu como desplazamientu del sentimientu relixosu":
Esta generación, que ha perdido, en su mayoría, el primitivo instinto judeocristiano de lo sagrado, ha desplazado buena parte de su religiosidad a la anticontaminación, desde la exigencia de salones para no fumadores en los restaurantes hasta manifestaciones violentas delante de las plantas de energía nuclear.
Y repito les dos d'ayer:
La primera, que val pa tolos tiempos, y que val muncho pa entender gran parte de lo que pasa nesti país na opinión, nes tertulies y nel votu: Y es que el personal universitario tiene la firme pero gratuita convicción de que podría gobernar el país mejor mejor que el presidente elegido, sea el que sea. La segunda va na mesma dirección, solo qu'agora nun s'apunta a lo que se diz nel chigre, nos pasiellos del aula o na oficina, sinón a la conducta y al votu, y a los efectos del mesmu: Como casi todo nuestro vecindario, era una liberal militante, que luchaba para que le quitasen su dinero. Sin embargo, a pesar de sus esfuerzos, no se lo quitaron nunca.
Pues a referver, a camentar, y, si fuese posible, a actuar.
1 comentario:
El pensamientu relixosu ye mui respetable (como cualesquier otru pensamientu), siempre que nun pretenda imponese pola fuerza o polos privilexos, como venía siendo normal n'otres dómines.
A min el pensamientu relixosu préstame na so versión directa y ensin disimulos. Soporto abondo menos el pensamientu para-relixosu, esi que vien con cáscara de socialismu, d'ecoloxismu, d'asturianismu, de calentamientu global, de "causa árabe" o de lo que fuere.
Esi tafu monxarratu qu'emanen dellos grupos (que prediquen, con otres palabres, la salvación, el pecáu, la perdición, la culpa humana, la redención, la profecía, el paraísu y l'infiernu) paezme un sucedaneu. Pa eso val más l'orixinal.
Saludos,
Ramón d'Andrés
Publicar un comentario