Xuan Xosé Sánchez Vicente: asturianista, profesor, político, escritor, poeta y ensayista. Articulista en la prensa asturiana, y tertuliano en los coloquios más democráticos. Biógrafo no autorizado de Abrilgüeyu
Contra la escuela (2)
Un artículu de Milio Rodríguez Cueto
Esti artículu de Milio Rodriguez Cueto, asoleyáu en La Nueva España ayer. Publícolu col so permisu, obviamente. Compárenlu col mio recién Contra la escuela. Van ver un análisis apaecíu, en causes y en consecuencies.
NOTES INCONSTITUCIONALES
MILIO RODRÍGUEZ CUETO
El llibru que nunca voi publicar
Nel momentu de la xubilación docente
30•08•22 | 04:00
El día 1 de setiembre, depués de 36 cursos, esti que firma posa la tiza de forma oficial y metafórica (¡va años que les pizarres son blanques y piden la lluz d’un proyector y la sombra de rotuladores!), igual que los toreros corten la coleta, si me consiente usté pisar el charcu peligrosu de les referencies taurines. Va poques selmanes, esti diariu publicó una noticia según la cual ocho de cada diez médicos que cumplen 65 años piden reenganchar hasta los 70. N’educación, contando col serviciu mínimu requeríu pa cobrar el cien por cien del retiru, la norma a los 60 ye solicitar la xubilación anticipada, que rima con desbandada. Ye verdá que perdemos menos perres que los médicos, pero, ¡si fuere solo eso! ¡Si l’oficiu consistiere, namás, n’entrar en clase y comunicar lo muncho o poco que sabes a los estudiantes…! Pero hai qu’aguantar families melindroses y acrítiques colos productos de les sos gónades (otru día, igual-y cuento aquella vez qu’un padre m’amenazó con denunciame en Telecinco, “¡Va a ser doloroso!”, dixo); orientadores utópicos, pillaos na so propia trampa rousseauniana, que se constituyen nuna interferencia permanente, nos centros docentes, al serviciu de la nada, porque nada se llogra colos sos diagnósticos y les sos prescripciones (¡y cuántu trabayu-yos da esa nada a los profes!); una administración educativa desnortiada, paternalista, obsequiosa, que condena a la desgracia futura a los neños de clase humilde, que salen del institutu trunfantes hoi y fracasaos mañana porque nun aprendieron a vincular esfuerzu con ésitu: una administración educativa al serviciu de la esplotación social y del fascismu por venir. Y papeles, papeles, papeles ensin ningún valor pedagóxicu, ensin ninguna verdadera aplicación docente, papeles inútiles pal oficiu, concebíos pola administración como un contratu legal cola sociedá pero, a efectos prácticos, una soga al pescuezu de los profes, una espada colgándo-yos, permanentemente, sobre la cabeza. ¡Si namás fuere entrar en clase y comunicar lo muncho o poco que sabes…!
Y, pa encima, comentar la quema del profesoráu ye tabú. Lo mesmo les autoridaes educatives que la sociedá quieren la fantasía d’un profesoráu miríficu, indesmoralizable, consagráu a la causa docente contra vientu y marea. Pero nun ye asina: ehí ta la deserción masiva a los 60. Cuando esti que firma vio que se-y averaba, va unos pocos años, el momentu de la despedida de les aules, empezó a garrar notes de los despropósitos cotidianos, inagotables, que se producíen nel institutu onde punxo clase munchos años. Tres cursos de notes y doce meses más de redación y correciones dieron un llibru que nin alcontró nin va alcontrar editor. Ún d’ellos, tan sinceru como inocente, esplicó la negativa dándome a entender que’l testu yera reacionariu. Yo entendí que quería decir, en realidá, desengañáu, desmotivador, desilusionante. Un atentáu. Porque, piensa ún, eso ye, cada vez más, el sistema educativu: ilusión.
Pase usté un bon día y acuérdese de que les ringleres qu’acaba de lleer tán escrites nuna llingua inconstitucional que, oficialmente, nun esiste.
miliorodriguezcueto.wordpress.com
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