Por si a daquién-y interesa: la primer piedra l'Academia



Esta ye la enmienda que, a títulu personal, presentaba yo a la ponencia del Estatutu d'Autonomía'l 23 de xineru de 1980.
Na ponencia nun se contemplaba pa nada un artículu sobre l'asturianu (o "bable", como se decía entós) nos artículos preliminares.
Dempués d'esa enmiendan presentárense otres dos, del PSOE y del PCA, que básicamente seguíen la sienda de la mía.
Pero en ninguna de les dos apaecía'l puntu y aparte de la mio iniciativa: «Para facilitar la definitiva normalización de la lengua asturiana o bable se propiciará la creación de la Academia de la Lengua Asturiana».
La mio redacción, como se ve constituyó'l nuedu de lo que fue dempués l'artículu 4º. Sobre l'Academia, tomóse la decisión de ponela en marcha por un procedimientu distintu, ente otres coses porque nin esi llugar, l'artículu 4º, ni esi testu, l'Estatutu paecíen los istrumentos afayaízos.
Y, efectivamente, fízose asina. De los pormenores, a lo meyor fálase otru día.



«Son lenguas de Asturias el castellano y el asturiano o bable. Se promoverá la utilización del bable, su difusión en los medios de comunicación y su conocimiento en la enseñanza, respetando, en todo caso, las variantes locales y la voluntariedad de su aprendizaje. Para facilitar la definitiva normalización de la lengua asturiana o bable se propiciará la creación de la Academia de la Lengua Asturiana».
En Infiestu, 23 de xineru de 1980.


No hay comentarios: