Xeneración Nós (lo que va de nós a vós)

Anduvi estos díes per Lugo, por razones de mena familiar. Agospiéme nel hotel Méndez Núñez (d'antizapateril recuerdu, por ciertu) y ellí atopé a la puerte l'hotel esta placa que llantara ellí'l Conceyu y que la ciudá y l'hotel conserven con pricuru.

Ehí enriba ta. Y agora afalen vustedes la señardá, la envidia y la rabia: ¿Qúe había equí nel 1918? Si hebía daqué (que lo hebía: "Pin de Pría", "Pachín de Melás", per exemplu), ¿qué tratu-yos dio'l país? ¿Cómo conservamos la so memoria? ¿Ven a ún Conseyu recordando agora, por exemplu, un manifiestu nacionalista, masque nun fuere más que no cultural? De tener llantada la placa nuna fachada nun momentu determináu del pasáu (por un milagru, per exemplu) ¿caltendríase güei? ¿Conservaríala l'amu l'edificiu o'l dueñu l'hotel? Etc.

¡Ai! ¡Cuánto va de nós a vós! ¡De país a país! ¡D'Asturies -tan ingrata pa los sos fíos, tan despreciatible de lo de so y de les sos tradiciones- a cualquier otru sitiu!

1 comentario:

Anónimo dijo...

ya lo dice la historia, lo que hace falta es un número bueno de paisanos asturianos (nacionalistas de verdad) aunque sean 10.
el futuro ya se verá; en una entrevista tuya dijiste que ibais a estar con "el ramu lloréu" esperando a que los asturianos despertaran.... quizás haya que ir a buscarles a casa (o al chigre) y después echarles agua fría.

Porque el Pueblo y su juventud están dormidos y, lo peor de todo, parece que también "contentos" y aceptando su destino de emigración, pobreza y destrucción de su identidad cultural (cada vez hay enemigos más furibundos de todo lo asturiano).

un abrazo.

P.D: cuanto más subes a las clases poderosas, y "en teoría" más cultas (universitarias, etc), más enemigos de Asturias hay, quizás sea que el asturianismo (nacionalismo) es revolucionario.