A don Andrés Ruiz. Llei d'Usu...

Don Andrés Ruiz acaba de dexar un guañu nel mio ensiertu "El vienres pasáu n'Uviéu". Como don Andrés parez falar con sinceridá al quexase de que presumamos de tener impulsao la Llei d'Usu en solitariu y diz que tamién la impulsaren los 21 diputaos del PP, pasó a contar la hestoria tala cuala. Dempués que ponga los calificativos que quiera.

1. La Llei d'Usu propónla y impúlsala'l PAS (a través de la mio persona), como contrapartida al apoyu presupuestariu de 1996. Anteriormente, a un proyectu paecíu en tiempos de Pedro de Silva como Presidente, el PP, con Isidro Fernández Rozada opusiérase, lo mesmo qu'un sector del PSOE.

2. Durante más d'un añu, la Llei duerme'l sueñu de los xustos nos brazos del PP. Hubimos de dir a reclamala a les instancies pertinentes, y lo que se nos entrega como borrador ye un documentu infuamatible y impresentatible.

3. (Durante esi tiempu prodúcense, al respective, series convulsiones dientru'l PP, tanto de forma espontánea como por efectu d'afalamientos esteriores -llamaes a Fernández Rozada de "la viuda de don Emilio, de Gustavo Bueno, etc.)

4. A resultes de too ello, Xesús Cañedo y yo plantámosnos nel despachu de don Sergio Marqués y ente los tres negociamos y iguamos un nuevu testu (sobre la base del que llevamos nós). Hai que decir que don Sergio portóse como un paisanu y un campeón n'aquella negociación (hubo tamién dellos otros diputaos del PP, como Cañal, por exemplu, o Verdín, que se portaren como persones y como paisanos tamién; seguramente dalgún más).

5. Nel últimu tramu, entovía dende'l PAS tuvimos que "facer un préstamu de créditu" al PP, pues, efectivamente, aprobamos los presupuestos del 98 ensin tener aprobada nel Parlamentu la versión final de la Llei d'Usu, qu'acabaría aprobándose, si non recuerdo mal, en febreru del 98. Esto ye, fiámosnos de la palabra del PP de que diben aprobar posteriormente un compromisu fechu sobre los presupuestos del 96 y dormíu durante tiempu abondu nes instancies correspondientes.

6. Finalmente. Tolos diputaos del PP votaren disciplinadamente la Llei, cumpliéndose asina l'alcuerdu a que teníen llegao con nosotros como contrapartida pol apoyu presupuestariu.

Estimáu amigu, esta ye la verdá tala cuala -contela yá dalguna vegada más, por ciertu-. Agora ponga-y usté nome a toes estes acciones.

12 comentarios:

Andrés Ruiz dijo...

Gracias por la rapidez de su post en el que no leo nada que niegue lo que yo había comentado anteriormente.
Usted propuso la Ley y después de la negociación los 21 diputados del PP la apoyaron, sin contar las "aportaciones" de Saavedra y de Valledor, que les colaron algunas perlas.
Sólo he querido hacer ver que esta Ley es tanto del PAS como del PP. Su negociación es otra historia donde unos tendrán más méritos personales que otros.
Por supuesto nadie quiere negar su fundamental aportación en el nacimiento de la Ley de Uso, y yo tampoco, pero no podemos olvidar que los populares también la han hecho suya, lo que es bueno para la promoción de la lengua. Por eso algunos no entendemos la campaña que su partido ha empezado recientemente, metiendo en el mismo saco a los partidos del gobierno en Asturias y al PP. Con todos los respetos pero creo que se equivocan.

cansáu dijo...

yo creo que están bien metidos en el mismo saco PSOE, IU-BA y PP.

Los titulares de noticias citados en la campaña de hace poco del Partíu Asturianista (PAS) sobre las posturas sobre la lengua asturiana que se repartieron en pasquines en la manifa de les Lletres (y en un video de Xuventú Asturianista) son plenamente ciertos.
Si lo que usted desea es desviar los tiros, todos los que leen este blog de Xuan Xosé espero que tendrán claro qué partidos tienen a la lengua asturiana como una antigualla inútil para conservar en formol, y que otros (bautizados con maldad por algunos centralistas como "los del bable") la tienen por un vehículo de comunicación y parte de nuestra identidad como Pueblo.

Sobre la campaña del PAS (con la que estoy de acuerdo) "si a alguien le pica que se rasque".

nacionalista dijo...

Mui bien esplicao Xuan, sobre too pa los mozos qu'andamos pelos venti años, que d'aquella nun teníemos concenxa nenguna. Espero poder ver al PAS otra vez na Xunta Xeneral defendiendo los intereses d'Asturies, y pa ello cuenta col mio votu y el de la mio familia.

PUXA ASTURIES

Andrés Ruiz dijo...

Es muy lamentable que tras la palabras sensatas y moderadas de Xuan Xosé haya que leer la salida de tono del señor cansáu.
Si los apoyos al PAS son todos de este calibre no hemos de extrañarnos del mínimo respaldo electoral que ha estado logrando ultimamente.
No voy a rebajarme a hablar de "picores" pues es patente quienes están escocidos y por qué.
Pueden aplaudir todas las campañas extremistas que quieran pero la bandera del asturiano es de mucha más gente.
Espero que Xuan Xosé sea capaz de poner orden en los restos de su partido antes de que le hundan lo poco que queda a flote.

Xosé Lluis dijo...

Agora va resultar que denunciar datos OXETIVOS ye facer una campaña "ESTREMISTA"...lo qu'hai qu'oyir de la xente esta d'"Asturies lliberal". La rialidá ye mui testerona y si tan mal vos paez que vos digan les verdaes, dicíi a los vuesos cabezaleros qu'entamen a defender los derechos de los asturianos...pero eso yá sabemos que ye imposible, los drechos de los asturianos nun tienen un res d'importancia na cai Génova. (Y tampoco en Ferraz, por supuesto)

Pola vuelta del nacionalismu asturianu a la Xunta.

PUXA PAS y PUXA ASTURIES.

cansáu dijo...

me quedo (perdone la expresión en bable) "ablucáu" por la descripción de Don Andrés Ruiz sobre mi opinión tildándola de "una salida de tono" y sobre mi persona.

aunque usted ya me haya puesto el sanbenito de "hacer demagogia", insinuando que soy un faltoso por utilizar una alegoría política con la expresión "al que le pica que se rasque", y también soltando la perla de que soy un extremista, mi comentario sería una opinión tan digna como la suya en la que he expuesto porqué estoy de acuerdo con los pasquines que repartió el PAS y la campaña sobre el asturiano (recordando la postura de los partidos y donde está cada cual). Además no he dicho nada ofensivo contra usted como persona, pero usted respecto a mí sí.


Sigo pensando que usted (perdone mi opinión) deseaba "desviar los tiros", y ahora lo pienso con más fuerza por ciertas frases de su último comentario donde se ve su odio furibundo al Partíu Asturianista (que realmente sí ha tenido y tendrá muchos fallos):
+"Si los apoyos al PAS son todos de este calibre no hemos de extrañarnos del mínimo respaldo electoral que ha estado logrando ultimamente". Puntualizarle que al PAS en coalición con la URAS le faltaron 2.736 votos para conseguir representación en la Junta General.

+"No voy a rebajarme a hablar de "picores" pues es patente quienes están escocidos y por qué." Sin comentarios... "que razón tiene".

+"Pueden aplaudir todas las campañas extremistas que quieran pero la bandera del asturiano es de mucha más gente." Si por "campaña extremista" entiende decir la verdad y colocar a cada uno en su sitio mal vamos... y sobre "la bandera del asturiano es de mucha más gente" en eso sí estamos de acuerdo.

+"Espero que Xuan Xosé sea capaz de poner orden en los restos de su partido antes de que le hundan lo poco que queda a flote." Hay se ve su prejuicio, el PAS no está como el PSOE, PP e IU de bien eso es cierto (decir otra sería mentir) pero mantiene la actividad como partido presentando libros, realizando reuniones con sus afiliados, presentando mociones, haciendo propuestas, teniendo nuevas afiliaciones.
Es decir, manteniendo la dignidad. Una dignidad que a muchos les gustaría tener y que les enrabia porque, mientras ellos cejaron en sus intentos y se rindieron, el PAS (con gente como Xuan Xosé con sus errores y sus aciertos) sigue en la lucha por un país mejor. Y eso muchos parece que no lo pueden soportar.

Estoy plenamente de acuerdo con la campaña del PAS sobre el asturiano en la que se hace una crítica política citando titulares de noticias (con su fecha y fuente).
Si ser coherente, decir que cosas se hacen mal, ofertando propuestas y sacar por ello los colores a más de uno es ser extremista, es que estamos en un país hipócrita.

Enhorabuena Xuan Xosé por el blog.

cansáu dijo...

+"Espero que Xuan Xosé sea capaz de poner orden en los restos de su partido antes de que le hundan lo poco que queda a flote." Ahí se ve su prejuicio...

Perdonen mi "tracamundiu" entre "hay" y "ahí".

Asturianista dijo...

Por favor, Andrés hai que ser un poquiñín realista: ún de los varios motivos que ficieron que se "cargasen" a Marqués foi la Llei d'Usu, negar eso ya me paez...

Xuan Xosé foi el qu'empobinó, foi l'artifice ya impulsor del ÚNICU documentu llegal que da coberturta a día de güei al asturianu, foi quien propuso la Llei.

El tema de l'asturianu nun ye una cuestión cruzada nun ye transversal, ye una cuestión POLÍTICA y de respetu a los falantes d'una llingua.

Y el PP ye contrariu a la oficialidá y a la llingua y hai munchísimes declaraciones qu'asi lo dicen:

-Juan Campos Ansó (ex Senador del PP): “nun soporto que na cuna d’España quieran oficializar el bable”

- Isidro Fernández Rozada.

-Ovidio Sánchez.

-Arétegui.

Y otru tantu por cientu nel PSOE:

-Areces, Lastra, Javier Fernández...

IU: Santiago Carrillo: «hai que olvidarse, aqui en Asturias, de reivindicaciones de caracter burgués como la Autonomia o lo que es peor, reivindicaciones arcaicas como el "BABLE"» SIC.

Ye un patrón común, fuera de ideoloxíes, esos partíos tan a la escontra de la oficialidá. Y na mayoría de los casos encontra del usu del asturianu y del asturianu.

Si na Xunta Xeneral, no hubiera representación del PAS, el PP enxamás hubiera sacao una Llei pa la llingua asturiana.

Equí teneis el mayor llogru llegal pal Asturianu en 35 años de "democracia" n'Asturies: http://wikisource.org/wiki/Llei_d'Usu_y_Promoci%C3%B3n_del_asturianu/bable_de_1998


Puxa Asturies, Puxa Xuan Xosé y Puxa'l PAS.

Anónimo dijo...

HE AQUÍ LO QUE DICE UN EX-SENADOR DEL PP. ESTE ES EL PP DE VERDAD.

No soporto, sobremanera, la lucha de las regiones separatista para acabar con el idioma español? pero memos aún soporto que en Asturias, la cuna de España, el objetivo sea oficializar el bable. ¿Pero no se puede hablar tranquilamente con el acento asturiano en cada zona de la región? ¿Pero no basta con decir algunes palabrines en castellano asturianizado? ¿Pero dónde está ese idioma bable?


¡Vamos, por favor! y el rector magnífico de la Universidad de Oviedo, metido en estos lances. Esto ha sido la guinda de este verano.


Valdés Salas, Feijoo, Leopoldo Alas «Clarín», Melquíades Álvarez, Torcuato, Alarcos? ¡por favor, volved pronto! Volved por Oviedo que «acaben con nosotros».


Juan Campos Ansó, ex senador de España por el Partido Popular.

per-fartucu dijo...

Más perlines:

- El nuevu cabezaleru de les mocedaes del PP n’Asturies opina que “el bable ye un dialectu”

http://www.asturnews.com/index2008.php?idn=8993

-Los miembros del PP de Mieres "nun entienden l’asturianu"

http://www.asturnews.com/index2008.php?idn=8739

ATENCIÓN, EQUÍ TIENEN UN ARTÍCULU DE XUAN XOSÉ QUE TENDRÍA QUE SER RECUPERÁU, Y QUE FÁCILMENTE PUE USASE NA ACTUALIDÁ: http://www.asturianista.as/astur/art/temporas.htm

Anónimo dijo...

Ta tán claro que la Llei d'Usu foi un llogru arrincáu al PP de les manes, que nun ye necesario esplicalo.

Los llamentables intentos d'un personaxe del PP xixonés que quier salvar la imaxe de so, por tar nun partíu que reniega del asturianu, son absurdos.... toos mos conocemos equí, y toos sabemos que quier el PP pa la llingua asturiana.

Xuan Xosé, esperamos que pronto teas na Xunta Xeneral pa pone-yos les coses clares a estos.

Humberto Gonzali dijo...

Nun teo por vezu llegame a discutiendes ayenes.
Sicasí, en dándome avisu un llector d'esti blogue sobro una mención a la mio persona, por más qu'ésta fuera ensin citame pero de bien fácil comprendoria pa munchos, afáyome na necesidá de facer dalguna puntualización.
Diz ciertu anónimu, un aquello ufanu y cuasimente faltosucu -...pone-yos les coses clares a estos- que tuviera yo tratando d'iguar la mio imaxe por tar onde toi. Pues bien, queríu anónimu, nun ye que vaya andar escotifláu de fechures nesti asuntu qu'abondo-y esmolez, pero mire, con total sinceridá, la imaxe de mio ta persalvada d'abenayá y nun precisa del beneplácitu d'aquellos ciudadanos qu'añeren el facer políticu na quexadumbre permanente; dicho sía esto ensin entrar en llamorgales d'otros porque nun vien a cuentu, masque sía verdá que "toos nos conocemos equí".
Tocantes al firmante como Xosé Lluis, qu'hemos suponer sedrá nomatu y nun sé si en más d'un sentíu, encamiénto-y que nun dee por verdá lo que nun s'avera nin a suponer. Nesti blogue de Xuan Xosé Sánchez Vicente, o nos sos comentarios, nun hai un rispiu venceyáu a L'Asturies Lliberal que nun fueren estes lletres míes. Si un Andrés Ruiz entamó'l filu nun se trata del qu'asoleya artículu na bitácora del Círculu Lliberal que, nun me resisto a dar el datu, ayeri tuvo 1.745 páxines lleíes y 1.071 visites. Esti otru, lo que son les coses, amás de tener anguaño responsabilidaes nes NNGG xixoneses, conociera dafechamente a la Xuventú Asturianista.
En cuantes a les "verdaes", amazcaráu Xosé Lluis, si-y pete falaríemos d'elles en dientro d'un añu, que pa entós de seguro tendrán aspectos nuevos a tente bonete.
De los pasquines y vidios del PAS, llamento nun poder dir más p'alló de la sensación d'irrelevancia que me producen. Nin m'asura'l conteníu nin tengo enfotu nengún en siguilos. Respeto, cómo non, el petite de cada ún pa empobinar los pruyimientos ideolóxicos pero, y esto cualaquiera pue entendelo, yo toi, digámoslo asina, a otres coses n'otru espaciu.
Pa finar, pedí-y perdón a Xuan, al qu'aprecio de toes toes y él bien lo sabe, por veme obligáu a entrar nesta falucada que tan atacada anda d'infantiles porgüeyos.
Eso sí, faigan el favor de nun m'enredar no que nun me toca y si tornen a toca-yos la muletilla, déxenme fuera. Préstame trabayar a estazón, pero pa tar detrás de toles "conspiraciones", vamos, como que me falta un bon cachu y el don de la ubicuidá.
Un saludu asturianista.