Paul Preston sobre Santiago Carrillo

Acaba d'apaecer un llibru de Paul Preston sobre Santiago Carrillo, que lu vien a calificar non como un inocente o "una víctima inocente" de circunstancies provocaes por otros, sinón embaxu la llume verdadera d'una época na que los europeos estaben dispuestos (una mayoría d'ún bandu o d'otru) nel nome d'un discursu y na que matar o anonadar al otru (d'otru bandu o del propiu nun significaba nada). Creo siempre que'l deber de los que conocimos directamente a tantos protagonistes de la hestoria y acumulamos tanta memoria heredada tenemos el deber de tresmitir les coses como fueren, non como una hestoria bondadosa de palombes y ferres, sinón como una engarradiella de llobos dispuestos a esterminar al contrariu y, si facía falta, al propiu. Eso sí, nel nome del pueblu, del futuru o de lo que fuese. Siempre col pretestu d'un discursu -lo que dalgunos llamen, pretenciosamente, "una ideoloxía".


Merez la pena que, mentantu compren el llibru y lu lleen, vean les pallabres de Paul Preston. Pueden topales en tolos medios d'algame hispánicu o llocal. Equí damos esti: Paul Preston/Santiago Carrillo.

Precisamente, pocos díes enantes el magníficu, anarcoide y bohemiu escritor que ye José Luis Alvite recordaba una entrevista con otru de los "mitos bonos" de la guerra, Enrique Líster. Mándolos a ver el so magníficu artículu en Alvite/Líster. Pero, pa que vagan faciendo boca, póngo-yos equí unes frases del so escritu:

Así de áspero y criminal me pareció el general Enrique Líster aquella tarde de verano en la que hablé varias horas con él en su casa natal cerca de Compostela, recién regresado del exilio. Contaba la guerra como si aún mandase en ella y estaba tan congestionado que parecía que fuese a hacer de vientre por el rostro. Reconoció su furia militar sin inmutarse y me hizo notar que en la conciencia de alguien así, ebrio de matar, el remordimiento es siempre menos probable que la resaca. «Al soldado que retrocediese ignorando mis órdenes de aguantar la posición, personalmente le disparaba un tiro en la cabeza», dijo sin que se alterase la madera funeral de su rostro. Hablaba con cierta entonación afrancesada y le olía el aliento a una mezcla de coliflor, acetileno y tanatorio. Me dio un buen reportaje y me descompuso el vientre




No hay comentarios: