Sobre los poderosos y l'asturianu nel pasáu

En contraste colo que pasó equí nes caberes cinco décades, vo señalar una anécdota que tomo del llibru Vida y tiempos de Faustino Rodríguez San Pedro (1833-1925), una biografía del prócer fecha por Antonio Fontela Talín, y asoleyada pola Fundación Alvargonzález (Xixón, 2005). La cita afáyase na páxina 360 y ye, a la vegada, una cita de Miguel Adellac - director del Institutu-, del 08/01/1925 n'El Comercio de Xixón.

Nun hai que recordar que Rodríguez San Pedro, además de ministru y senador munchísimos años, fue un impulsor destacáu de la industria, la cultura, la enseñanza y les comunicaciones asturianes: una persona de munchísimu poder, equí y en Madrid.

Y esta ye la cita:
Era curioso el contraste entre don Faustino y don Fermín Canella. Este, vivo e impaciente, hablaba ante mí con el ministro gijonés (Rodríguez San Pedro) sobre la adquisición de una casa próxima a la Universidad cuya escritura ofrecía no sé qué dificultades. Replicábale pausadamente el ministro, pero don Fermín no le dejaba acabar. Al fin, don Faustino, dirigiéndose a mí, dijo sonriéndose:

—Esti Canella siempre está ferviendo.
Por ciertu, los sos rivales y enemigos "aponderábenlu" col llamátigu d'El Raposu.

No hay comentarios: