Reconocimientu a Carlos Maribona, críticu gastronómicu d'ABC

Carlos Maribona, d'aniciu asturianu, ye críticu  gastronómicu del ABC. Quiero destacar que son frecuentes les sos crítiques, siempre emponderatives, sobre restaurantes asturianos, y qu'Asturies tien una frecuencia nes páxines d'ABC mayor de la que-y correspondería pola so población; y, dende llueu, destaca l'atención que'l críticu-y presta a Asturies, cola poca atención que pa ella presten otros fíos de la misma, que paez que tuviesen avergoñaos d'ella.
Maribona nun solo visita los restaurantes afamaos y obligaos, con cocineros de sonadía o con estrelles Michelín, tamién lo fai con sidreríes o chigres corrientes (pero, ñidiamente, con bon productu) y toma nota de les tradiciones gastronómiques llocales, como lo fizo'l día 3 d'esti mes, atendiendo a les fiestes de la sardina en Candás. D'esa crítica son les llinies que siguen:




Desde hace 46 años, la localidad asturiana de Candás celebra la Fiesta de la Sardina. Un evento que coincide con sus fiestas patronales y que se creó hace medio siglo con la idea de poner en valor este pescado. Candás tiene una larga tradición pesquera. En la Edad Media ya se dedicaban sus habitantes a la caza de la ballena. Y ya en el siglo XIX la flota era tan importante que se instalaron en la localidad numerosas fábricas de conservas. Llegó a haber nada menos que 24, que a finales del siglo pasado comenzaron a trasladarse a localidades más grandes de Galicia y de Asturias. En el año 2009 se fue la penúltima, Albo, que había sido fundada en 1922. Y en 2011 lo hizo Conservas Remo, que se trasladó a Gijón y a Burela. Por desgracia, el único vestigio que queda ahora en Candás es la exposición de la industria conservera, un museo que recuerda el esplendor de esta actividad en la localidad.

No hay comentarios: