El cachopu y El País


Mikel López Iturriaga y el so equipu asoleyen güei n'El País un videu sobre'l cachopu col siguiente títulu:

¿ES EL CACHOPO UN VULGAR SANJACOBO?

Milagro de la cocina asturiana para unos, ordinariez sin tradición para otros, el cachopo se ha convertido en un fenómeno gastronómico. Viajamos a Asturias para desentrañar el enigma, y nos encontramos más de una voz crítica. Ver

Sobre los oríxenes, más que probables, del cachopu yá asoleyé yo nel mio blog, los díes 16, 18, 19 y 20 de mayu de 2014 delles notes sobre la palabra, el platu y el so orixen. Esta ye la del 20:

Llanto equí tres semeyes del restaurante Falín, en Xixón, nel sitiu onde agora ta'l restaurante Riscal, na cai del Fornu (Horno) 12, oblicua a la de Corrida.
El restaurante Falín cerró en 1962 y funcionó polo menos tola década del 50. Durante esos años el cachopu yera yá ellí un platu típicu asturianu y d'ésitu. Polo tanto, pon en daqué dulda l'aniciu ovetense del cachopu.
Tanto les semeyes como los datos proporciónamelos la mio compañera del Departamentu de Llingua y Lliteratura Elena Valdés Trabanco, a la que-y doi les gracies por ello.

El de la izquierda ye Rafael Valdés, el padre d'Elena Valdés. Adicar pal estraordinariu paecíu del personaxe de la derecha col toreru Manolete. Precisamente, tenía esi llamátigu.

El de la manzorga ye Rafael Valdés, padre del Rafel Valdés d'enriba y güelu d'Elena Valdés Trabanco.

Vista del restaurante Falín nos años 50 del pasáu sieglu.

No hay comentarios: