Areces: ¡Pómpares de xabón!


En la década de los 80 -regnante Areces en Gijone- popularizamos una expresión, "Areces: pómpares de xabón". Tan la popularizamos que el mismo Areces llegó a contestar un día en una inauguración: "y ahora que digan que lo nuestro son pompas de jabón".

Nun fai falta qu'aclaremos al intelixente llector lo que queríamos decir con ello: una política vana que parecía´que facía pero que nun facía, una nuez valera, una castaña folleca. (Tengo asoleyáu un artículu sobre un aspectu concretu d'aquella política: "Alcalde Areces: pómpares de xabón", en Teoría y práctica d'Asturies (1999)).

Avisamos incluso d'ello al PSOE y a la sociedá asturiana delles vegaes nel Parlamentu, cuando'l PSOE y la sociedá asturiana en xeneral creíen que-yos llegaba'l bálsamu de Fierabrás.

Dempués de munchos años lo que yera aquella política queda a la vista. Pero nun voi entrar agora nello. Solo quiero señalar que, anque tarde, aquella espresión y conceptu va caltriando como la meyor forma de denomar los gobiernos y la forma de gobernar PSOE-Areces (¡tan socialdemócrata!).

Asina, l'editorial de la Nueva del domingu 18: "un eslogan más del arecismo de humos y fastos" (a propósitu del so discursu nel Ritz madrileñu: "En Asturias hemos superado mejor la crisis que en el conjunto de España". Y el martes 20, Luis M. Alonso, nun artículu entituláu "La Isla y la burbuja", "aquella burbuja que se evaporó como sucede con las pompas de jabón".

No hay comentarios: