¿Quién se rió de Vázquez Montalbán?

Yá saben, aquel faru de la manzorga, aquella llume del PC, aquella estrella de la intelixencia, aquel fogaral de la novela prieta, aquella llume inmarcesible de la gastronomía, Manuel Vázquez Montalbán.

Pues na so la cocina de los finisterres (con minúscula, que ye más popgre), que se sotitula como "viaje por las cazuelas de galicia, asturias, cantabria y el país vasco" (con minúscula, etc.), diznos que n'Asturies. 

Montalbán, al fondu, delantre un guisu de cordobeyos y truches del Enol

También tiene su fama las truchas del lago Enol. Se preparan dejándolas macerar en agua salada un rato para que pierdan el tonto dulzor que las aguas de río dan a casi todos sus peces, luego se rebozan con harina y se fríen en manteca de cerdo o tocino con jamón. EN LA PESCA FLUVIAL DESTACA TAMBIÉN EL CORDOBEYU, UN PESCADO DE LA ZONA DE LLANES DE CARNE MUY PRIETA.

Pues nada, yá saben: sigan al maestru -los maestros son los maestros- y siéntense a la mesa a comer los cordobeyos.

(A propósitu, otru día, vo conta-yos un casu al revés, cómo un día llevé a pescar pulpos, a les seis de la mañana, a un antropólogu estadounidense de raigañu familiar en Grao, y cómo pensó que lu llevaba a pescar cordobeyos pa reíme (como bon asturianu) del probe americanu (él). !Y entovía sigue enfotáu nello y cree que los dos pulpos que yo pesqué TENÍALOS AMARRAOS DIENTRO LA MAR¡)

No hay comentarios: