
[http://www.youtube.com/watch?v=R-CpdAtgKQY&feature=player_embedded]
Invítolos a calcar y escuchar.
Dempués, sorrisar.
Xuan Xosé Sánchez Vicente: asturianista, profesor, político, escritor, poeta y ensayista. Articulista en la prensa asturiana, y tertuliano en los coloquios más democráticos. Biógrafo no autorizado de Abrilgüeyu

El día 09/11/09 publicaba en este blog un guañu titulado "El tuétano de la enseñanza", donde criticaba la actitud general que existe en los gobiernos y en la sociedad españoles sobre la enseñanza y apuntaba que, pese al ruido de unos y de otros, incluido el sindical, "nunca he oído discutir sobre la enseñanza, sino sobre los discursos que dicen hablar sobre la enseñanza".
Primero, los números fríos: "el 68% de los docentes que cumplen 60 años se jubila anticipadamente en Asturias". Esto es, en cuanto pueden, salen corriendo de las aulas, pese a perder dinero.
Nun guañu entituláu "Llada-La Velilla y otres: mentires y babayaes del PSOE" un anónimu apuntó:Los Asturianos tenemos facilidá pa munches coses. Ente elles votar al Psoe de forma enferma.Pero tenemos otres.Somos quien a engarranos de la que vamos pa la fiesta y llegar en dos grupos y enfoscanos de la que volvemos p'aportar a casa en cuatro grupos.Esi problema nun ye de los que voten. ¿ Nun te parez?
20 de noviembre de 2009 1:30
¿Qué quier decir eso? Que la patria de la mayoría los que retroliquen cola "unidá" -ignoro si esi ye tamién el casu del "anónimo"- nun ye Asturies, sinón "la manzorga", "l'internacionalismu proletariu", Cuba, Palestina, etc., guiyaes que, al final, siempre los afalen más qu'Asturies.
Pues bien, agora, anque nun tenemos representación parlamentaria, tenemos 14 conceyales y 2 alcaldes. Daqué frutu ye d'esa unidá, ¿o non? Podía pensase n'agabitar esi arbolín tienru pa que creza (y, por parte nuestra, tamos faciendo por facelo), pero non. Siempre tien que ser otra cosa.
Aunque algunas buenas almas de IU pensasen que la tensión entre IU y el PSOE en torno a la negociación presupuestaria iba en serio, ¿alguien creía de verdad que iban a romper y que IU iba a salir del Gobierno?
Y a los asturianos ¿cómo nos viene el pacto? Pues hay que desear, en primer lugar, que el aumento de la deuda pactado no se cumpla. Ya sabemos que no se cumplirán las previsiones de ingresos (hay que calcular, pues, que el déficit será superior al tarifado), pero lo malo sería que se cumpliese el recurso a la deuda programado, el máximo legal, que elevaría el endeudamiento total hasta casi los 1.500 millones de euros.


Colos impuestos qu'usté paga, usté, por exemplu, muyerina d'ochenta años que tien una pensión de 600 euros o de 700 y pasen-y un IBI de más de 200, con esos impuestos qué faen el PSOE y IU, ¿qué fain la simpática alcaldesa, doña Paz Fernández Felgueroso y el so palafreneru (nada probe tampoco, por cierto, como ella) Jesús Montes Estrada, Churruca?
Pues qué va facer, da-y parte d'ellos a los cubanos y a otros rexímenes dictatoriales o paradictatoriales del mundu, pa que vengan equí de paséu, pa dir ellos a pasease ellí, pa que compren condones los cubanos o les cubanes, pa que fagan llibros de propaganda de Fidel Castro, etc.
Reportaxe d'INTERVIU


¿Fai falta recordar que nesti enguedeyu metiónos el PSOE? ¿Fai falta recordar que Zapatero afaló un estatutu inconstitucional? ¿Ye necesario alcordase de que, cuando nun yeren pa llevalu alantre, pactolu nuna nueche d'amor na Moncloa con Artur Mas? ¿Nun nos alcordamos que dempués, nes Cortes, una gran parte del PSOE, con Alfonso Guerra a la cabeza –presidente de la Comisión Constitucional-, esprecetaba diciendo que l'Estatut yera inconstitucional y que, con tou y con ello, aprobárenlu?
¿Vamos recordar que l'Estatut y el procesu subsiguiente de modificación de la Llei de Financiación de les comunidaes daña a Asturies? ¿Y que tou esi procesu signólu, apoyólu, afalólu, votólu y aplaudiólu el PSOE asturianu, con destacaes aponderances de Javier Fernández y de Vicente Alberto Areces?

Al rodiu de la crisis d'El Pexín (Alakrana) podemos establecer un catálogu de metedures de pata y de mentires clamoroses del Gobiernu. Puestos a xulgalu, ye evidente que nun ye responable del secuestru, como tampoco lo ye de pagar (¿tou, parte?) del rescate, pero sí lo ye de munches coses.
Mentires (mentirones):
¿Nun merecemos un gobiernu que nos mienta y, al mesmu tiempu, sea una tropiella d'inútiles y de torgaos? Sí lu merecemos, pues que lu votamos, entá conociéndolu.
El 28/09/2006 aparecieron miles de pexes muertos en la playa de La Griega. La noticia recorrió el mundo, soltaron las alarmas, gozaron los del cambio climático, se expusieron decenas de teorías, la Guardia Civil intervino para multar a quienes cogían los peces muertos, porque entendía que estaban pescando sin licencia, etc. ¿Quién se acuerda hoy de ello, tan solo tres años después?

No sé si ustedes habrán visto lo que ocurre en un gallinero cuando entra el amo con un puñado de maíz para echarlo a les pites: los bípedos plumados se excitan, cacarean, abren sus alas, se pelean por los granos y, sobre todo, acuden con prontitud y alborozo a donde, con la guía de sus lanzamientos, los conduce el amo.
¿Me preguntan mi opinión sobre la cuestión, al margen de su aprovechamiento por los responsables de que se haya mantenido hasta ahora la normativa? Me parece estupendo. Por razones de equidad y justicia. Por los demás futbolistas, en primer lugar. Por tantos millones de españoles que se ven desplumados cada año en sus impuestos hasta dejarlos en piel de gallina.
Por si el asunto del "Alakrana" ("El Pexín") no hubiera vuelto a poner de relieve, una vez más, la inconsistencia de nuestros políticos y la bazofia legislativa (en lo técnico y en lo sustancial del contenido) que emana de las Cortes españolas (ver en este blog el guañu "Acéfalos legislantes" -02/11/09-), así como la incapacidad grotesca de un gobierno de demagogos irresponsables, hemos vuelto a descubrir otro nuevo rasgo de incompetencia legislativa: el delito de piratería, en este magnífico "código penal de la democracia", no existe, se ha eliminado. Ahora hay que reintroducirlo.


Entrevista'l martes 10 de payares con Graciano Torre, conseyeru d'Industria. Sollerte, emberriacáu, aguarón, gafu, diz: «Un fallo en Soto puede provocar apagones de incalculables consecuencias, que dejarían sin suministro a muchos hogares y grandes industrias de la región», alerto Graciano Torre. Ese riesgo se atenuaría, añadió, con las nuevas líneas en proyecto y con la instalación de un «anillo central», una serie de conexiones para enlazar las principales subestaciones de la región.
Según el Principado, el déficit de conexión con otras regiones supone otra situación de riesgo permanente. Asturias está ahora conectada con León por dos líneas (Lada-La Robla y Soto-La Robla). Conforme a una tesis que también defiende Red Eléctrica de España (REE), la región está expuesta a sufrir apagones y a quedar aislada del resto del sistema eléctrico en caso de averías u otras incidencias en esos tendidos. Las líneas Soto-Penagos y Sama-Velilla, expuso ayer Graciano Torre, «son imprescindibles para no correr riesgos».
Domingu, 8 de payares, entrevista dominical con Javier Fernández, aspirante a califa en llugar del califa, digo, a Tini envede Tini. Gayasperu, babayu:
Por lo demás, Fernández defendió las ayudas al carbón y aseguró que el PSOE se ha quedado solo en la defensa de la línea de alta tensión Sama-Velilla porque es «el único partido de gobierno en Asturias».
¡Coño! ¿Pero nun ye l'alcalde d'Ayer el señor Pérez Villalta, del PSOE, que lleva más de venti años gobernando'l conceyu y otros tantos oponiéndose a Llada-La Velilla? ¿Y nun ye Javier Fernández el que lu pon, una y otra vegada, al frente les llistes electorales?
¡Resoño! (que diría Marcos del Torniello) ¿Pero nun ye socialista l'alcalde de Mieres que ta escontra de que Llada-La Velilla vaiga per Mieres, como alternativa a Ayer?
¡Recontracoño! ¿Pero nun fue Sieru, gobernáu dende siempre -casi dende Prim- pol PSOE, el que nun paró de poner pilancos a Sotu-Penagos?
Deberíen facer un periódicu solo pa votantes del PSOE. Porque, de nun ser asina, a los demás va danos un día un ataque de risa que vamos afogamos de tanto reímos.
O como alternativa, que los ayuntamientos chasen nos depósitos d'agua pastilles de fatura, pa volvemos a toos tochos y que pudiésemos tragar tanta babayada y tanta mentira esin solliviamos.
